Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]Windows start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik heb sinds een dag of 2 grote problemen met mijn pc.
Hij laadt m niet meer door na het windows logo scherm (dus naar het scherm om in te loggen)

In de veilige modus wil dit wel lukken, en dus dacht ik via systeemherstel even wat terug te zetten.
Helaas blijkt deze optie te zijn uitgeschakeld en krijg ik de melding "systeemherstel is uitgeschakeld en kan niet in veilige modus worden ingeschakeld"
Dat is behoorlijk vervelend, maar ook na het doorlopen van een virusscan en hitman pro blijft ie m niet willen opstarten.
Toch is het wel raar dat gisteren na een veilige modus opstart hij t ineens wel weer normaal deed. Maar vandaag heb ik al de hele dag problemen.
Ook viel me op dat ie in de normale modus gisteren, een nogal branderige geur uit de machine kwam en ie behoorlijk overhit raakte.
Nadat ik m uitdeed en weer inschakelde, kreeg ik dus geen normale start meer.

In de veilige modus wordt de machine overigens niet overhit.

Mijn specs:

Pentium 4 CPU 3.20 ghz
1,00 gb SDRAM
320 gb harde schijf + 150 gb externe hd
Windows XP Home, SP2

Alvast bedankt voor de reacties!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Kast open, kijken wat er aangebrand is?

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
FreddyFish schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:36:
Kast open, kijken wat er aangebrand is?
Ik heb als wijze van test even de externe HD eraf gehaald en hij start nu wel gewoon op....

En ook nog geen overhitte kast.

Kan de externe HD doorgebrand zijn??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan.

Maar dan nog is het altijd belangrijk vóór je een topic opent eerst door de Windows Clients - FAQ heen te lopen en de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erbij te pakken.

Daarmee kun je het overgrootste deel van je vraagstuk al afvangen, zodat je geen onnodige topics hoeft te openen.
Zoals ook in het Algemeen beleid staat:
Het forum is met name bedoeld voor de problemen waar je zelf niet uitkomt NÁ het raadplegen van bovengenoemde zaken of de GoT-Search.
Die stappen - basic troubleshooting- mis ik in dit topic, daarom ook een slotje.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 03-12-2008 19:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.