Toon posts:

[Help] HD3870 x2 driver issues?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, sinds het uitkomen van farcry2 en het uitkomen van de nieuwe drivers ( Catalyst 8.10 & 8.11) doen zich een aantal problemen voor.

Ten eerste heb ik op willekeurige momenten artifacts in-game. In dit geval bijvoorbeeld horizontale/verticale "balken". Of het gebeurt meteen na het opstarten van het spel, maar soms ook pas na een half uur of helemaal niet.

Ten tweede wordt dit soms gevolgd door de volgende foutmelding(en)

"VPU recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands"

Tevens heb ik ook een tijdje terug zoiets gezien

"VPU has stopped responding to your drivers"

Ik ben al tijden op zoek naar een goede oplossing, maar heb niet echt iets kunnen vinden. Op de ATI forums zijn talloze mensen met hetzelfde probleem, maar goede oplossingen zijn er niet. Ik hoopte dat het probleem opgelost zou zijn met CCC 8.11, maar niet dus.

Ik heb mijn kaart NIET overclocked (wel standaard fabrieks oc'tje"). Tevens heb ik de temperaturen gecontroleerd in Riva, maar dat kan het probleem niet zijn. Artifacts doen zich ook voor bij een 50 graden fallout 3 run. Voor zover relevant zal ik mijn setup nog even vermelden. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want ik wil zo langzamerhand wel weer eens gaan genieten van mijn kaartje.

C2D E8400
TeamXtreme 4x1GB
Asus HD3870x2
Gigabyte X38 DS4
Creative Xtreme gamer

mvg,
Emile

Verwijderd

Ik heb hier gister ook een topic over gemaakt:

[HD4870x2] Spellen bevriezen na een tijdje in game!

Ik heb alleen geen last van rare balken of zo. De game bevriest gewoon en ik moet rebooten. 1 x kwam ik wel in windows en zag ik idd ook een VPU recovery melding

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:54:
Ik heb hier gister ook een topic over gemaakt:

[HD4870x2] Spellen bevriezen na een tijdje in game!

Ik heb alleen geen last van rare balken of zo. De game bevriest gewoon en ik moet rebooten. 1 x kwam ik wel in windows en zag ik idd ook een VPU recovery melding
Klopt, ik heb je topic gelezen. Alleen het schijnt nogal een breed probleem te zijn, met mogelijk verschillende oplossingen voor onze kaarten. Plus het feit dat ik zoals je al zegt ook nog een aantal artifacts heb.