Toon posts:

[Help] Betreft Video Kaart!

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraagje met betrekking tot mijn huidige systeem en een nieuwe video kaart.
Op dit moment heb ik dit systeem:

P4 3 gigahertz, met 3 gig ram, en een Club 3d nvidia 7600 GT (256mb)
Deze valt in een PCIexpress met 16 pins.
Nu zou ik graag die nieuwe videokaart van Ati radeon willen hebben.
De 4830 omdat dit een goede budget / performance kaart is.
Nu vraag ik me enkel af of dit wel kan? Deze kaart is PCIexpress 16pins " 2.0 " waar ik niet presies weet wat die 2.0 inhoud. Nu vraag ik me ook gelijk af ofdat er mischien nog een kabel vanaf mijn voeding naar de kaart getrokken moet worden?? ( Dit is namelijk niet bij mijn Nvidia )
En wat ik me ook afvraag is ofdat het wel de moeite waard is voor mij om te upgraden naar dat kaliber.
Bedoel ga ik het merken aan me performance? of is me CPU te traag of iets in die richting.
Het moederbord is:
Board: NEC COMPUTERS INTERNATIONAL GA-8I915PM
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: Award Software International, Inc. 20u 11/25/2005

Graag heb ik wat advies van de echte Guru's, jullie kunnen me vast wel helpen.
Alvast vriendelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,
Tonny

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 11:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door. Als je dat gedaan hebt kun je waarschijnlijk op al je vragen al prima zelf antwoord geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:40:
Neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door. Als je dat gedaan hebt kun je waarschijnlijk op al je vragen al prima zelf antwoord geven :)
Nou ik zal eens even kijken.
Bedankt alvast.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:55
16 Pins lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Je bedoelt vast 16 lanes. (x16)

Wikipedia: PCI Express

Ik stel voor dat je die wiki pagina even leest, daar staat je antwoord wel bij.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 16:06

Haan

dotnetter

En om toch alvast een antwoord te geven op de vraag of het nuttig is om te upgraden: nee, zeer waarschijnlijk zal je er niks mee opschieten omdat je processor nu al de bottleneck is ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik bedoelde ook inderdaad 16 lanes.
Processor nu al de bottleneck is? Begrijp het niet helemaal.
Wat kan me processor nu in princiepe doen voor me videokaart? ( Dit mag mischien stom klinken maar het is wel serieus )
En ik heb nog even gekeken, mijn moederbord is 1.0a , en nu lees ik her en der dat 2.0 niet support is met een mobo 1.0a, maar dat is een aantal jaar geleden.
Is dit mischien al gewijzigd? Bedoel is het nu wel mogelijk?
En heeft iemand van jullie mischien dan wel een suggetie voor een video kaart of iets?
Wil mijn performance voor een aantal spellen beetje omhoog hebben zonedr dat het al te veel geld kost.
Ik sta open voor suggesties, alvast bedankt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? idd

Check verder ook je specs eens wat beter, GA-8I915PM is een Gigabyte bord, niet eentje van NEC.

Maar goed, mbt de performance vragen, zoek eens een paar reviews en benchmarks op uit de tijd dat je CPU actueel was. Daar kun je vrij exact nalezen wat de interactie CPU <>GPU is.

Sowieso verwachten we meer eigen inzet voordat je een topic opent of replys vol onelinervragen afschiet. Daarom gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met bovenstaande ^^ snellere collega.
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:01:
Sorry, ik bedoelde ook inderdaad 16 lanes.
Processor nu al de bottleneck is? Begrijp het niet helemaal.
Bottleneck, vrij vertaald "flessenhals".
Je kunt je je onderdelen in je PC zien als losse cilindervormige stukken van een buis waar water door stroomt. Door een dikke buis kan veel water, door een dunne minder. Bij een fles is een uiteinde dun, daar kan weinig vloeistof doorheen. Omdat je systeem een serie is van die losse schakels is de zwakste schakel bepalend voor de prestatie van de rest. In jouw systeem zit een processor die zijn beste tijd allang gehad heeft. Een nieuwe videokaart gaat de prestatie niet verbeteren omdat die niet de zwakste schakel is.
Wat kan me processor nu in princiepe doen voor me videokaart? ( Dit mag mischien stom klinken maar het is wel serieus )
De processor moet de data aanleveren die de videokaart vervolgens verwerkt tot een leuk plaatje op je scherm. Met jouw processor staat een moderne videokaart, en mogelijk zelfs je huidige, voor een groot deel van zijn tijd al uit zijn virtuele neus te peuteren.
En ik heb nog even gekeken, mijn moederbord is 1.0a , en nu lees ik her en der dat 2.0 niet support is met een mobo 1.0a, maar dat is een aantal jaar geleden.
Is dit mischien al gewijzigd? Bedoel is het nu wel mogelijk?
Hier is veel over geschreven in Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden. PCI Express 2.0 videokaarten werken doorgaans ook gewoon op PCI Express 1.0 sloten/moederborden, er zijn alleen een paar uitzonderingen.
En heeft iemand van jullie mischien dan wel een suggetie voor een video kaart of iets?
Wil mijn performance voor een aantal spellen beetje omhoog hebben zonedr dat het al te veel geld kost.
Ik sta open voor suggesties, alvast bedankt.
Daarvoor zul je echt aan een nieuw systeem moeten.
Verder is het uitzoeken van een videokaart iets wat je prima zelf kunt. Kwestie van vergelijkende tests en reviews doornemen. Lezen is weten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.