Bittorrent weerspreekt kritiek op nieuw torrentprotocol

Pagina: 1
Acties:

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb met kromme tenen dit artikel gelezen :'(
1) Hoofdlettergebruik. Het is UDP, uTP (volgens de bron), TCP, IP, IETF. Het zijn afkortingen!
2) UDP vs TCP/IP. UDP gaat ook over IP. Het is dus beter om UDP met TCP te vergelijken.
3) "Udp is mede dankzij een lagere overhead weliswaar sneller dan tcp/ip,", sneller is multi-interpretabel, beter is: efficienter.
4) "Verder wijst Bittorrent er op dat utp alleen gebruikt wordt voor communicatie tussen peers, terwijl de bulkdata nog steeds via tcp/ip verstuurd wordt." Waar? In de bron wordt juist gezegd dat uTP de UDP variant is van het bittorrent protocol. Wat voor bulkdata is er uberhaupt die niet via peers loopt in bittorrent???

Ter info!

Verwijderd

Cruz schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:46:

1) Hoofdlettergebruik. Het is UDP, uTP (volgens de bron), TCP, IP, IETF. Het zijn afkortingen!
Dit is altijd een dooddoendend punt, aangezien de redactie hier vaak een afwijkende mening over heeft dan 'de community'. Er staat in het grote redactiehandboek geschreven zoveel mogelijk hoofdletters te ontwijken.
Ik heb wel even wat voor je gevonden:
Toch nog eens over die hoofdletters
P_de_B schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 08:06:
Nog een keertje de regel die gehanteerd wordt: Merknamen die 1 hoodletter op een andere plaats hebben als het begin nemen we over: iPhone (dit is het zgn. donorprincipe) bevalve als dit aan het begin van een zin staat (maar dat moet eigenlijk voorkomen worden). Langere namen waarvan de fabrikant wenst dat ze op vreemde plaatsen hoofdletters moeten hebben (of allemaal: NVIDIA) krijgen een beginhoofdletter

Afkortingen tot drie letters schrijven we voluit (IBM, KPN), bij meer dan drie letters krijgt alleen het eerste karakter een hoofdletter. Overduidelijk bekende afkortingen (tv, laser) krijgen geen hoofdletters.

^^ Even om de gehanteerde regel duidelijk te maken, de discussie ga ik hier verder niet aan :)
Ietf zou dus zo moeten blijven. Is het makkelijk te lezen? Nee. Gebruikersvriendelijk? Nee. De wens van de community? Nee.
Wordt het op kort termijn veranderd? Nee, men heeft geen tijd en dit staat niet te hoog op het prioriteitenlijstje :X _/-\o_

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:52:

Dit is altijd een dooddoendend punt, aangezien de redactie hier vaak een afwijkende mening over heeft dan 'de community'. Er staat in het grote redactiehandboek geschreven zoveel mogelijk hoofdletters te ontwijken.
Ik heb wel even wat voor je gevonden:
Toch nog eens over die hoofdletters

Ietf zou dus zo moeten blijven. Is het makkelijk te lezen? Nee. Gebruikersvriendelijk? Nee. De wens van de community? Nee.
Wordt het op kort termijn veranderd? Nee, men heeft geen tijd en dit staat niet te hoog op het prioriteitenlijstje :X _/-\o_
Nut om er over te gaan doorzagen terwijl al meerdere keren is gemeld dat er een nieuwe spellingwijzer wordt geschreven: 0 :z

Verwijderd

Jorrit schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:53:
[...]

Nut om er over te gaan doorzagen terwijl al meerdere keren is gemeld dat er een nieuwe spellingwijzer wordt geschreven: 0 :z
Nut van jouw reactie: -1

Overigens mijn held:
Harm schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:50:
Maar dan nog, als je met een eenvoudige ingreep de tekst begrijpelijker kunt maken, dan hoeven we dat toch niet na te laten? Ik ben me ervan bewust dat dit argument voor meer spellingskwesties opgaat, die discussies hoeven we nu niet opnieuw op te rakelen.
Ik ga hier dan ook niet de discussie aan, maar wil TS er alleen vriendelijk op wijzen dat hij nummertje 1 beter kan doorstrepen aangezien daar toch weinig aan wordt gedaan :).

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Ok, het eerste deel is hulpvaardig voor de TS maar de laatste deel is gewoon vermoeiend, het gewoon nog een keer je punt maken terwijl al duidelijk en meerdere malen is aangegeven dat er wat aan gedaan gaat worden. No hard feelings maar hoe moeilijk is het om gewoon even te wachten op die nieuwe spellingswijzer. ;)

Achteraf gezien was die eerste opmerking een beetje loos, sorry Dwars :>

[ Voor 14% gewijzigd door Jorrit op 03-12-2008 01:18 ]

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Aha, bedankt voor de hoofdlettergebruik-info. Blijkbaar is bekend dat het beleid daarover aangepast moet worden, dus daar wacht ik dan maar (met smacht) op.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ook na de aanpassing van het hoofdletterbeleid zullen we denkelijk blijmoedig tcp, udp en ip blijven schrijven. Ingeburgerde afkortingen worden in onderkast geschreven - denk aan lcd-tv, staat ook zo in het gemiddelde woordenboek - en afkortingen die geen eigennaam zijn, worden hier al vrij snel (lees: zodra ze vastliggen) als ingeburgerd beschouwd. Ietf is fugly, daar is iedereen het over eens en dat wordt tzt aangepakt. De suggestie bij (1) dat alle afkortingen in hoofdletters zouden moeten is in elk geval op én buiten T.net bezijden de waarheid, dus daar doen we niks mee :)

Puntje (2) over tcp/ip versus tcp: agreed and fixed.
Puntje (3) zie ik niet zo maar kwaad kan het niet dus die krijg je van me :)
Puntje (4): geen idee. Dat ga ik door de auteur laten uitzoeken, dat is sneller efficiënter ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1