Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fallout 3 - Audio bug loei-irritant

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem met het geluid in Fallout 3 die echt alle magie van het spel stukmaakt.
Vaker wel dan niet veranderen bepaalde samples naar een keiharde buzz (bij gebrek aan betere woorden), en om er geen vaagheid over te laten bestaan hier een kleine opname:

http://stuff.rednet.nl/rommel/fallout3snd.mp3

Ik draai XP x64 SP2 op een Intel Mobo waarvan ik de onboard geluidschip heb uitgeschakelt in de BIOS (ontevreden over geluidskwaliteit), en ter vervanging een Creative Sound Blaster Live! Value Edition erin gestopt.

Alles werkt prima met een nooit upgedate beta versie van een 64 bits driver uit 2005. EAX in oudere spellen, surround, de mixer. Prima. Behalve dus Fallout 3!

Ik had een tijdje terug ongeveer hetzelfde probleem met Max Payne 2. Het ging weg als ik de Creative mixer op 2.0 zette ipv 4.0, of als ik EAX in het spel uitzette. Maar in Fallout 3 maakt het niet uit hoeveel speakers ik aanzet in de mixer, en een optie voor EAX is er niet. Ik weet niet eens of het gebruikt wordt (lees: relevant is).

Weet iemand hoe ik EAX hardhandig uit kan zetten of een andere tip de boel werkend te krijgen zonder dat 'een nieuwe geluidskaart kopen' ermee te maken heeft?

-edit-

Ohja, het zijn niet BEPAALDE samples die het doen. Iedere keer weer andere. Soms mijn voetstappen, soms het springen, altijd wel sommige environment geluiden. En die irritante buzz draait wel netjes naar achter als mijn poppetje zich omdraait, en klinken ook doffer als het verder weg is.

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 02-12-2008 21:04 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:21

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kan je niet stiekum toch een nieuwe driver proberen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ja ik wil die driver best updaten, maar sinds de release van die beta is er gewoon nooit een update geweest aan de kant van Creative. Er is gewoon geen (betere/niet-beta) SB Live Value driver voor 64 bit. Met de 32 bit driver werkt vanalles niet.

-update-

Ik lees dat veel mensen met SB Live Value, SB Live 24 bit, SB Live 5.1, Audigy SE Value en SB Audigy 2 SE hier ook last van hebben mits ze WinXP x64 draaien. Nog geen oplossing gevonden.

-update-

Yay het werkt!

BS oplossingen die circuleren op internet (en dus (in mijn geval) niet werkten):

- CCCP Codec installeren
- Alle Directshow filters unregisteren
- MP3 files associëren met Windows Media PLayer
- Mixer terugzetten naar Stereo mode

Iemand zei dat je de Hardware Acceleration van de geluidskaart uit moet zetten, en DAT WERKT!
Maar nu stotteren sommige geluiden en radiozenders. Is gelukkig een STUK MINDER IRRITANT, maar toch jammer dat er zo'n lame bug is.

Hardware acceleratie uitzetten doe je hier:
Control Panel -> Sound and Audio Devices -> Volume (tab) -> Speaker settings (fieldset) -> Advanced... -> Performance (tab)

[ Voor 70% gewijzigd door Sando op 03-12-2008 21:10 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)