Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GTA IV voor PC, beeldopbouw bug?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• MasQQ
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:25:
Het is idd een bug, bevestigt door rockstar. Ze hebben echter een oplossing die voor de meeste mensen werkt:

[...]

er is ook een oplossing voor "Fatal Error MMA10 on saving the game"

EDIT:
Het ligt niet iig niet aan het feit dat je pc het niet meer kan draaien, zo slecht is die kaart nog niet, en gta4 moet ie zeker kunnen draaien.

@martijntjuh: dikke kans dat jouw videokaart het gewoon niet aan kan, die is immers zwaar veroudert. Drivers updaten wil wel eens helpen, maar je zegt dat je dat gedaan hebt (je hebt overigens toch eerst de oude drivers eraf gegooit?).
ALS JE EEN MEID WAS EN JE WAS LEKKER HAD IK JE GEZOEND!!!

HARTSTIKKE BEDANKT!!!!!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Kan ik over het algemeen concluderen dat je beter eerst kan wachten op een goede bugfix/'-no restriction activatie, voordat je het spel aan de tand gaat voelen?

Als het echt niet anders kan.....

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Ik heb er ook last van:
E6600 @ 2.4ghz
8800GTS Extreme

ben nu gta opnieuw aan het instaleren, aan de videodrivers nog niet gedacht.... ga ik ook zo maar even proberen :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-11 18:46
Ik heb het opgelost door .net framework 3.5 te installeren en mijn videokaart drivers te updaten,

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

MasQQ schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:44:
[...]

HARTSTIKKE BEDANKT!!!!!
LOL :D

http://www.xbmcfreak.nl/

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

nieuws: Patch moet problemen met pc-versie GTA IV oplossen

Zo zijn de retail- en de downloadversie beide moeilijk te installeren. Ook na een succesvolle installatie zijn de gamers niet veilig: er zijn veel klachten over crashes tijdens het opstarten of het spelen.

Zo vereist het spel niet alleen Service Pack 3 voor Windows XP, maar ook de laatste editie van het .Net-framework en de laatste Visual C++-redistributable. Verder vraagt het spel recente versies van audio- en videodrivers en dient Windows Live geïnstalleerd te zijn. Wie wil spelen, moet zowel bij de dienst van Microsoft ingelogd zijn als bij de Rockstar Social Club.

Het spel heeft bovendien moeite met sli: een opstelling met kaarten uit de Geforce 8600- of 8800-serie wordt niet door het spel herkend. Naast de installatie- en opstartproblemen melden spelers ook nog een heleboel kleine bugs in het spel, die de speelbaarheid op minder drastische wijze beïnvloeden. Rockstar heeft inmiddels laten weten dat het een patch in de maak heeft die alle problemen moet oplossen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Mattie112
Nieuwe drivers werkte niet voor mij. Het ziet er zo uit, heel soms zie je dus wat aan de onderkant maar meestal niet
Afbeeldingslocatie: http://mattie-systems.nl/gta4.jpg

Ik heb:
E6600 @ 2.4GHZ
2gb ram
XFX 8800 GTS Extreme (320mb versie)

Met de nieuwste drivers:
GeForce Release 180 WHQL
Version: 180.48
Release Date: November 19, 2008
Operating System: Windows Vista 32-bit
Language: U.S. English
File Size: 73.1 MB

Ook heb ik .net-framework geupdated naar versie 3.5 maar dit werkt ook niet.

Ik draai vista SP1 met alle beschikbare updates. Iemand nog enig idee wat ik kan doen?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Rockstar heeft inmiddels laten weten dat het een patch in de maak heeft die alle problemen moet oplossen.

Lijkt mij duidelijk. Ik denk dat er voor de rest weinig is wat je kunt doen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Mattie112
Dat snap ik, maar ik vroeg me af of iemand nog een tip had wat bij hem/haar wel het probleem heeft opgelost.

Verwijderd

MasQQ schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:44:
[...]

HARTSTIKKE BEDANKT!!!!!
dat vind ik discriminatie

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:09:
heb dit probleem ook.
[afbeelding]

heb een Intel 1,86 dualcore
2Gb geheugen
Nvidia GeForce 7650 GS

heb alle settings al geprobeert, heb eind vorige week nog een update voor de videokaart binnengehaald.
weet ook niet precies wat het is...
Zoiets heb ik ook, maar dan met een Core i7-965 systeem met 12 gig RAM en een GTX 280 (ForceWare 180.48 drivers). Heb ik eindelijk de game kunnen starten door de MMA 10 error te omzeilen, krijg ik dit gezeik... *zucht*

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 21:59
Ik heb dit probleem juist:

[img]http://img385.imageshack.us/img385/925/gtair7.jpg[/img

AUB resizen

Nu las ik her en der dat RivaTuner hier de schuldige is, maar nadat ik alles op Default had gezet (Ik had overclockt ofcourse =3) heb ik dit nog steeds.

Systeem:

E8400 @ 3.2 GHz
GeForce 8800GT
4 GB Ram
XP SP3
180.70 Drivers (Hiervoor 180.48, deden het ook niet)

Verwijderd

w00tstok schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:24:

[afbeelding]

Nu las ik her en der dat RivaTuner hier de schuldige is, maar nadat ik alles op Default had gezet (Ik had overclockt ofcourse =3) heb ik dit nog steeds.

Systeem:

E8400 @ 3.2 GHz
GeForce 8800GT
4 GB Ram
XP SP3
180.70 Drivers (Hiervoor 180.48, deden het ook niet)
Ik heb dit ook en heb ook riva tuner gehad. Uiteraard de instellingen terug gezet maar hij geeft nog steeds dat beeld helaas..

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

w00tstok schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:24:

[afbeelding]

Da's dus ook wat ik heb. Toevallig ben ik ook een Rivatuner gebruiker, maar dan niet m'n kaart overgeclocked.

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

ik gebruik ook rivatuner maar heb er geen problemen mee.

i.c.m een 8800GT 700/2000Mhz en E6400@3Ghz

Verwijderd

Ik heb speciaal mijn pc geüpgrade voor GTA IV, met een nieuwe cpu, videokaart, voeding en moederbord. Dacht ik eindelijk lekker IV te kunnen spelen, krijg ik het volgende:

Ingame
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/my.php?image=fail2av7.jpg

Cutscene
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/my.php?image=fail3ot1.jpg

Zeer hinderlijk en je kan er niet mee spelen. Voor zover ik weet heb ik de drivers van mijn videokaart al geüpgrade. Ook minimum settings en automatic heeft geen zin.

Specs:
Q6600 2.4Ghz
HD4850
2GB RAM
XP Home

Iemand enig idee?

• trackah123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 17:22
Ik heb het net weer anders, volgens mij heb ik een zeldzamer probleem. spel draait eerst prima. maar na 10 - 20 minuten rond te hebben gereden in een auto beginnen eerst te textures blurry te worden en vervolgens verdwijnen ze compleet totdat ik dus het beeld heb wat je ongeveer hier ziet.

Het lijkt er bij mij eerder op dat de texture-stream het niet meer trekt, of de textures gewoon niet meer ingeladen worden in een nieuw deel van de stad.. hoewel als ik even ALT+TAB doe en terug ga naar het spel dan laad ie ze weer even in voor 5 minuten.. en dan gebeurd het weer..

Afbeeldingslocatie: http://mattie-systems.nl/gta4.jpg

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:56

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik heb dit dus ook af en toe. Dan loop ik ergens heen. BOEM. alles onzichtbaar en kan niet meer zien waar ik heen loop. Kan Nico niet eens meer zien.

Wat ik nu doe is altijd ff alt tab en dan weer terug. Dan is alles weer normaal.
maar dit is erg irritant wanneer ik in multiplayer ben of gewoon als het om de paar minuten gebeurd.

*edit*
zie dat boven buurman dezelfde probleem heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door DNA_Saint op 04-12-2008 23:55 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:18
Ik had ditzelfde probleem. Wat bij mij heeft geholpen, ik speel het nu zonder problemen:

KLIK

( en, denk nu niet dat je dit al hebt geprobeerd.

Ik had nl. ook al mn drivers eraf gegooid, 3 andere versies geprobeerd, niets werkte. Totdat ik dus ALLES van NVidia & RivaTuner eraf gegooid heb,

PC starten in Safe Mode, Driver Sweeper draaien (totdat ie echt 0,0 niets meer vind) Ik heb daarna zelfs nog CCleaner gedraaid, de Registry Cleaner ervan, grote schoonmaak gehouden,

daarna nieuwste drivers geinstalleerd, ik starte het spel (was ondertussen 3,5 uur verder)

En het werkte. Mijn bek viel open.Ik hoop dat dit jullie ook helpt!!

• trackah123
Helaas maar dat heb ik eigenlijk al wel geprobeerd, Driver Sweeper en Driver Cleaner.NET beide. vervolgens de laatste forceware opnieuw geinstalleerd.. maar nog steeds hetzelfde probleem.

Kheb geen Safe Mode gedraaid tijdens Driver Sweeper en Driver Cleaner.NET

Zou ik Rivatuner ook moeten uninstallen?

Ik zal wel even kijken, bedankt voor de tip iig.

ps Rockstar Support is belabberd, krijg zoals gewoonlijk zo'n "Standaard" antwoord terug van ze waar je niks aan heb. Hopelijk dat er snel een Patch uitkomt die deze Texture issues gaat fixen..

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:18
Als je niet in safe mode draait, worden er toch video kaart drivers geladen. Ook al zijn dit de standaard Windows drivers dan, wie weet heeft het toch het gewenste effect... Ik had nl. ook de eerste 3x alleen drivers geuninstalled, dan nieuwe eroverheen... Toch maar even Safe Mode proberen zou t zeker erop wagen! Wie weet.

En zoals ik idd al zeg in bovenstaande post, gooi OOK RivaTuner eraf. Ik probeerde nl. eerst ook om gewoon alles terug te zetten op defaults, had geen enkel effect.

[ Voor 20% gewijzigd door Gaargod op 05-12-2008 00:40 ]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

even om zeker te zijn. Nadat ik alle drivers hebt geuninstalled, drivers sweeper heb gedaan enzo.
moet ik dus nieuwste nvidia driver downloaden van mijn kaart (8600 GT).
Dat is dus deze?
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_178.24_whql.html

Huub Huub Barbatruc!

• trackah123
op Guru3d.com heb je 180.70 drivers (BETA) ...

Ligt eraan wat je met nieuwste bedoeld , de nieuwste officiele versie of BETA :)

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

omdat in de link van hierboven werd gezegd dat ze versie 180.48, 180.60 en 180.70 gebruikten.
probeer wel 180.60 dan.

[ Voor 16% gewijzigd door DNA_Saint op 05-12-2008 00:58 ]

Huub Huub Barbatruc!

• trackah123
Success DNA_Saint, laat me ff weten hoe het afloopt bij jou. ik ga het zo ook ff proberen.

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 11:39
Nou ik heb die driversweep aktie uitgevoerd exact zoals beschreven(180.48 versie), maar het mocht niet baten. Nog steeds geen textures.

Rockstar heeft dit ook aangegeven als mogelijke tip, en vele andere dingen uit een grote lijst van flaters.

Wat een ongelooflijk prutserig poortwerk hebben ze afgeleverd. Hier praat men over 10 jr nog over.

[ Voor 3% gewijzigd door Slurpie Blauw op 05-12-2008 01:42 ]

• trackah123
Nou hier werkt het nog steeds niet, ondanks dat ik het dit keer via Safe Mode opnieuw gedaan heb, Driver Sweeper Driver Cleaner.NET CCleaner..

Vista kan ik vergeten, ik probeer het nog even op Windows XP, kijken of het daar wel werkt.

en anders wacht ik wel op de GTA4 Patch, of een werkende driver van NVIDIA.. bah :(

• trackah123
PROBLEEM OPGELOST :D

In mijn Windows XP werkt het PRIMA :D .. niet eens beeldopbouw of texture-loading, texture verdwijningen niks.. Het spel draait wel een stuk trager dan in Vista.. maar heeft veel meer detail dan Vista.

Ik raad aan om het in XP eens te proberen, vergeet Vista.. ik vermoed dat het probleem ligt met Vista <-> GTA4..

Die driver-sweeper enzo heeft alleen nut als je bij het begin van het spel al meteen geen textures ziet.. Ik ga dit ook even naar Rockstar mailen en op andere forums plaatsen..

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

bij mij werkt het nu ook én ik gebruik Vista :)
tenminste, heb het nu ruim een uur gespeeld en heb niks fout gezien :)

Huub Huub Barbatruc!

• trackah123
hmm welke forceware heb je gebruikt in Vista? ik had 180.70 geinstalleerd. mijn XP heeft 180.48.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

heb 180.60 geinstalled op vista 32bit

Huub Huub Barbatruc!

• trackah123
hmm ga ik ook ff proberen in VIsta want 180.70 werkt kennelijk niet. thx

• trackah123
Ok 180.60 werkt in Vista wel.. _/-\o_

Gebruik geen 180.70 drivers in Vista!! deze zorgt er kennelijk voor dat je na 10-20 minuten texture problemen gaat krijgen in het spel (Popins en zelfs complete verdwijningen van textures).

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik heb hetzelfde probleem gehad, met vista x64. (6000+, 2GB RAM, 8800GT)
Andere drivers hielpen niet bij mij (180.48 en ouder), daarom XP 32 bit maar geinstalleerd, en nu werkt alles zonder problemen. Moest wel nog de dual core optimizer installeren.

Life is what you others make it.

• MasQQ
Wil je zo graag gezoend worden door een 25jarige kerel??

dan maar discriminatie!!! :D

Verwijderd

Volgens mij heb ik ook een soort van beeldopbouw bug erin
Het beeld gaat namelijk steeds van links naar rechts en als ik `n een auto stap geeft ie automatisch vol gas.
Weet iemand hoe ik dan kan oplossen?

• trackah123
leon1991 - ik heb gehoord dat dat gebeurd met een "gekraakte" pirate versie van GTA4 ;)

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ik had ook last van beeldopbouw met men nvidea 7900gt. na het installeren van de beta drivers draait het spel weer als een zonnetje. 180.60 dus voor de vista 32 bit. .net framework heb ik niet draaien.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:28:
Volgens mij heb ik ook een soort van beeldopbouw bug erin
Het beeld gaat namelijk steeds van links naar rechts en als ik `n een auto stap geeft ie automatisch vol gas.
Weet iemand hoe ik dan kan oplossen?
De game kopen.

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
XunFar schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:23:
ik had ook last van beeldopbouw met men nvidea 7900gt. na het installeren van de beta drivers draait het spel weer als een zonnetje. 180.60 dus voor de vista 32 bit. .net framework heb ik niet draaien.
Heeft iemand misschien ook een link van de 180.60 drivers voor de 7900gt ? Alle versies die ik kan vinden zijn voor de 8 en 9 serie. De 180.70 heb ik wel maar lees op meerdere plekken dat de 180.60 beter zou moeten zijn. Vista 32 bit trouwens ;)

Mijn YouTube kanaal

Verwijderd

iik heb dit probleem ook met die k*t texture en heb dat ook allemaal gebrobeerd maar niks baat bij dat 180.60 wilt die niet instaleren ik heb :

Windows Vista Home Premium Service pack 1 (32bit)
Intel pentium dual-core inside 1,60 GHz
Nvidia 9300 m
3gb Werkgeheugen

Kan iemand helpen plzzz

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:52:
iik heb dit probleem ook met die k*t texture en heb dat ook allemaal gebrobeerd maar niks baat bij dat 180.60 wilt die niet instaleren ik heb
Laat de driver uitpakken naar de C:/Nvidia map ga vervolgens naar de map met het versienummer van je driver en knip daaruit de PhysX_***.exe en plak die op je bureaublad, de setup.exe in de drivermap starten en na de reboot je physx driver vanaf je bureaublad installeren zou moeten werken.

Verwijderd

*knip*. Dit hoort niet op GoT thuis.

[ Voor 147% gewijzigd door PromoX op 05-12-2008 23:03 ]

Verwijderd

werk ook al niet :S

Verwijderd

Hier nog iemand met dit probleem.

Specs:
Processor : AMD Athlon X2 3800+
Moederbord: DFI ultra LP4 (nForce chipset)
Geheugen: 2x512mb DDR Corsair (PC3200)
Videokaart: Asus Ati Radeon HD3870 512mb
Harddisk: Hitachi 160gb Sata

Soms zie ik textures maar altijd vallen de textures weg zodra ik beweeg in het spel.
Het is net als of het problemen heeft met laden van de textures.
Heb zelf allerlei forums door gespit maar nog geen enkele oplossing gevonden die bij
mij ook werkt.

• trackah123
texture problemen dan moet je 180.60 installeren. vergeet 180.70

even voor de Laptop gebruikers met een geforce m (Mobile) kaart. hiervoor moet je even op de nvidia site kijken en anders even naar de fabrikanten-website gaan van je laptop om daar de laatste drivers te downloaden. Mobile kaarten zijn volgens mij net weer iets anders als de normale kaarten kwa drivers.

• trackah123
http://www.nzone.com/object/nzone_gtaiv_downloads.html

180.84 Forceware Drivers speciaal voor GTAIV :D

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
post er ook even de info bij:
NVIDIA recommends that you update your system with the following GeForce v180.84 driver for the best experience on Grand Theft Auto IV:
wat trouwens altijd moet gebeuren zodra je problemen merkt met games en 't beeld krijgt:
(en hierboven ook al gezegd, getest en goed gevonden werd)
updaten naar de recentste driver - al dan niet een beta proberen (op eigen risico natuurlijk ;) )
en zo te zien is het ook deze keer de oplossing ...
(is zowat stap 1 die zelfs vindbaar is in de troubleshoot-lijst in de handleiding en ook vermeld staat bij install.notes: 'nodig: up-to-date drivers' )

(btw: die drivers zijn niet speciaal voor gta4 hoor, zijn gewoon iets eerder openbaar gemaakt in de vorm van een beta - zien we wel vaker met games die wat te veel vergen van die videokaarten - vooral de oudere hardware dan)

• trackah123
Snap ik, maar deze drivers leggen wel een beetje de nadruk op GTAIV.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 20:48
Allemaal gezeur of het wel of niet voor GTA IV is... Ze werken!! :D _/-\o_ (7600GT)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

ik krijg dit steeds als ik wil instaleren
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/12/06/1228556429-710.jpg

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Nieuwste drivers voor je videokaart geïnstalleerd.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt een Nvidia 9300 m , aka een mobile chipset.
Pluk de nieuwste drivers voor jou device van www.laptopvideo2go.com

Verwijderd

MasQQ schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:04:
[...]

Wil je zo graag gezoend worden door een 25jarige kerel??

dan maar discriminatie!!! :D
sarcasme

• MasQQ
joh :) nog bedankt hé, spel draait super!!!

• JoppeA
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:52
Hier nog steeds het probleem, ook na het proberen van allemaal verschillende drivers en reinstalls van GTA.
Mijn specs zijn:
NVidia 8800GTS (640MB)
2GB RAM
AMD X2 6000+
Ik ga vanavond proberen Windows opnieuw te installeren, misschien dat het werkt met een schone start.

• Mattie112
Hier niet helaas (8800gts) zal ie dan toch te slecht zijn :x

Verwijderd

hier met een 9800gx2 ook af en toe , wat texure problemen terwijl de framrate gewoon goed is, zo rond de 35 frames, alles op high

x3210(3.1ghz)
9800gx2
4gb team extreme

we zullen toch op de patch moeten wachten

de nieuwe nvidia drivers bieden ook geen oplossing helaas

• trackah123
Matti112 - een geforce 8800GTS is zeker niet slecht en werkt gewoon, ik heb zelf een 8800GTS (640MB) en werkt prima met GTA4, ondanks de buggy staat waarin GTA4 nu momenteel in verkeert.

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:12:
[...]

Je hebt een Nvidia 9300 m , aka een mobile chipset.
Pluk de nieuwste drivers voor jou device van www.laptopvideo2go.com
Nee nog steeds niet ;( ;(

Verwijderd

als ik bij gta iv op options zit duw ik op graphics en dan staat er alles low en 0 en als ik op low klik dan zie je in een flits van ongeveer nog geen seconden medium en dan weer op low en als ik op 0 klik precies hetzelfde verhaal klik op 0 zieje bijvoorbeeld 100 en dn weer meteen op 0 egt raar heeft iemand dit probleem gehad en heeft dit verholpen dan hoor ik het graag

Verwijderd

niemand ;( ??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 00:15 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Zeker op dit tijdstip hoef je niet binnen anderhalf uur een reactie te verwachten. Sowieso is kicken binnen 24 uur van een topic op een dergelijke manier niet gewenst. Wacht dus gewoon even af :).

And I'm the only one and I walk alone.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 12:40

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:08:
als ik bij gta iv op options zit duw ik op graphics en dan staat er alles low en 0 en als ik op low klik dan zie je in een flits van ongeveer nog geen seconden medium en dan weer op low en als ik op 0 klik precies hetzelfde verhaal klik op 0 zieje bijvoorbeeld 100 en dn weer meteen op 0 egt raar heeft iemand dit probleem gehad en heeft dit verholpen dan hoor ik het graag
Je systeem specs zijn waarschijnlijk zo laag dat de game jouw forceerd lager aantehouden. dit kan je omzeilen zoals al 100 keer is gemeld op GoT:

snelkoppeling naar:
"C:\Games\Steam\steamapps\common\grand theft auto iv\GTAIV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict

De laatste 2 toevoegingen zorgen ervoor dat je nu alles zo kan instellen als jij wilt.

Zelf merk ik met een 8800GTS 320mb dat ik texture quality beter niet op high kan zetten; dan vallen er namelijk een hoop textures buiten de boot ;) op medium is het prima speelbaar

Voor de mensen die rivatuner hebben geinstalleerd samen met GTA4:

http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=22100

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 07-12-2008 00:32 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• trackah123
Niko Belic hoeveel geheugen heeft jouw grafische kaart?

Verwijderd

trackah123 schreef op zondag 07 december 2008 @ 02:17:
Niko Belic hoeveel geheugen heeft jouw grafische kaart?
volgens mij 128 mb kan ook veel meer zijn mischien dat je hier meer uit kan halen :
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/12/07/1228651419-960.jpg

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:26:volgens mij 128 mb kan ook veel meer zijn misschien dat je hier meer uit kan halen:
GTA IV videogeheugen beperking gehacked

Verwijderd

Ghostrider schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:25:
[...]

Je systeem specs zijn waarschijnlijk zo laag dat de game jouw forceerd lager aantehouden. dit kan je omzeilen zoals al 100 keer is gemeld op GoT:

snelkoppeling naar:
"C:\Games\Steam\steamapps\common\grand theft auto iv\GTAIV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict

De laatste 2 toevoegingen zorgen ervoor dat je nu alles zo kan instellen als jij wilt.

Zelf merk ik met een 8800GTS 320mb dat ik texture quality beter niet op high kan zetten; dan vallen er namelijk een hoop textures buiten de boot ;) op medium is het prima speelbaar

maar waar vind ik dat
-norestrictions -nomemrestrict
en wat moet ik er mee doen ?

• MarkIII
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:03
Sjeik schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 08:48:
[...]

Allemaal gezeur of het wel of niet voor GTA IV is... Ze werken!! :D _/-\o_ (7600GT)
Wat ik niet begrijp is als ik deze drivers installeer op mijn 7950 GX2 kaart ... dan start hij wel naar windows Vista.... ik kan dus inloggen op mijn account en vervolgens zie ik alleen maar mijn muis terwijl de rest zwart blijft. Ik heb natuurlijk driver cleaner gebruikt.... iemand een idee voor dit probleem ??

• PromoX

PromoX

Flying solo

MarkIII schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:29:
[...]

iemand een idee voor dit probleem ??
Edit: Zie PromoX in "GTA IV voor PC, beeldopbouw bug?".

[ Voor 43% gewijzigd door PromoX op 07-12-2008 16:06 ]

• MarkIII
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:03
PromoX schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:37:
[...]

Dit heeft niets met het oorspronkelijke probleem van de topicstarter te maken en al helemaal niets met GTA IV. Open dus even een apart topic, welke het waarschijnlijk het beste in Videokaarten & Beeldschermen of Windows Clients past.
Sorry hoor ... maar dit zijn toch speciaal uitgebrachte GTA IV drivers ... dus wel gerelateerd lijkt me

• PromoX

PromoX

Flying solo

MarkIII schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:01:
[...]

Sorry hoor ... maar dit zijn toch speciaal uitgebrachte GTA IV drivers ... dus wel gerelateerd lijkt me
Dan nog past het beter in een apart topic. Ik zie overigens dat je al een eigen topic hebt hier in SPV: (7950 Gx2 + GTA IV), dus dan kun je daar verder :).

Verwijderd

Kan ieman helpen ???

waar ik -norestrictions -nomemrestrict
en wat ik ermee moet doen ?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2008 20:52 ]

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:58

Snuffel

Vroem!

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:50:
Kan ieman helpen ???

Nou, die gebruik je achter je snelkoppeling vaar GTA IV Launcher

Dus "X:\installatie pad GTA\programmawaarjeGTAmeelaunched.exe" -norestrictions - nomemrestrict

Staat een paar posts boven je ook vermeld.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12

nwagenaar

God, root. What's the differen

Zo wie zo, dit probleem is niet alleen gerelateerd aan nVidia kaarten. Zelf heb ik deze bug ook in combinatie met mijn Radon 3870 icm Catalyst 8.11 en de 8.12 RC3 drivers. En dit terwijl ik met de Catalyst 8.10 drivers enorme framerate problemen had :(

Nou ja, het wordt dus even wachten op een patch :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:50:
Kan ieman helpen ???

Het is al gezegd... maar bij deze nog een keer:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/30j21cy.jpg
Bij doel staat bij mij:
""C:\Spellen\Grand Theft Auto IV\LaunchGTAIV.exe" -norestrictions -nomemrestrict -novblank"
Waarschijnlijk is jouw GTA IV pad anders... dus pas hem daar op aan.

edit: ik ben spuit elf zie ik 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Sigma2k8 op 07-12-2008 21:32 ]

Verwijderd

kj bedankt zal het straks proberen zit nu op school |:(

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Ghostrider schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:25:
[...]

...

Dit was voor mij de oplossing, bedankt!

Verwijderd

nee werkt ook al niet :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 17:22 ]

Verwijderd

help pls!!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Sorry maar kun je je niet even aan de regels houden? Je bent er al op gewezen.

Als je nou eens duidelijk schetst wat het probleem is en wat je allemaal zelf gedaan hebt dan kan je misschien geholpen. Je bent erg vaag met je posts.

Door hier om hulp te gaan schreeuwen helpt niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 08-12-2008 18:53 ]

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:43
volgens mij moet je jezelf eerst maar even goed inlezen, ipv tig berichten te plaatsen in zo'n korte tijd. het is op GOT sowieso de bedoeling eerst zelf onderzoek te doen.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12

nwagenaar

God, root. What's the differen

Voor de personen die last hebben van deze bug en gebruik maken van Windows Vista, bij mij heeft het volgende gewerkt: Aanzetten Superfetch service.

Als tip om meer snelheid uit GTA IV te krijgen, wordt aangegeven om deze service uit te schakelen. Klaarblijkelijk lijkt dit dus de boosdoener voor de verdwijnende textures te zijn bij de diverse Vista gebruikers.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-11 19:24
Iemand al ervaring met de 180.84 drivers? Ik had precies hetzelfde probleem met de 178.24 WHQL, maar die zijn er nu af (m.b.v. DriverCleaner natuurlijk ;) ) en ik ga even kijken welke het beste werkt, de 180.70 of de 180.84.... Zeldzaam geklooi met drivers dit... |:(

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Hier het zelfde probleem met een 7900GTX en amd X2 4400 (verdere specs zijn de vinden in mijn sig)
Nadat ik alles geinstalleerd had wilde hij niet goed draaien.
het probleem was een slechte opbouw van het scherm zoals in eerdere screenshots is aangegeven.
Als je op benchmark drukt (ingame) en dat weer onderbreekt kan je het spelen met minimale settings en worden zaken als licht en water niet weergeven.
Verdere instellingen werken dus ook niet.
Zat al geruime tijd in de piepzak dat mijn videokaart kapot was maar gelukkig is dit niet het geval.
Laat jullie meer weten als ik het probleem opgelost heb en hoe ik dat heb gedaan.
Ik draai overigens onder XP

180.84 drivers werken bij mij niet pc blijft hangen bij starten

[ Voor 4% gewijzigd door Edwin van Cleef op 12-12-2008 13:54 ]

computer voor alle werkzaamheden

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Olé, uit de releasenotes van de nieuwe RivaTuner:
FOURCC INTZ and RAWZ formats are no longer forcibly disabled on GeForce 6 and newer display adapters when closing the 'Textures' tab in Direct3D tweaks dialog. Please take a note that these formats are required for proper GTA IV functionality, so if you experience problems with missing textures in this game on NVIDIA GeForce 6 and newer display adapters then please try to open the 'Textures' tab and press the 'Defaults' button.
Dat verklaart wel weer wat.

• MasQQ
Supremes schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:31:
Iemand al ervaring met de 180.84 drivers? Ik had precies hetzelfde probleem met de 178.24 WHQL, maar die zijn er nu af (m.b.v. DriverCleaner natuurlijk ;) ) en ik ga even kijken welke het beste werkt, de 180.70 of de 180.84.... Zeldzaam geklooi met drivers dit... |:(
nee niet echt, maar er zijn vanuit RockStar nieuwe updates van videodrivers uitgebracht.

Wat voor videokaart hebt je

• 3Dkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04-2024
maarud schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:34:
ik denk dat je GPU/pc niet genoeg kracht heeft om het beeld op te bouwen, oid. heb ik soms ook wel eens gehaad met een oude pc in SA, als je een tijdje stilstaat verschijnen de textures wel...
dat is onzin want ik heb het zelfde probleem met mijn geforce 9600GT voltmodded 810/1900/2100

• MasQQ
3Dkiller schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:42:
[...]

dat is onzin want ik heb het zelfde probleem met mijn geforce 9600GT voltmodded 810/1900/2100
Klopt, hij draait nu prima bij mij, het mag wel wat sneller hoor, maar dat komt door mn proc.
De kaart volstaat prima.

Draait hij nog steeds niet goed bij je?

• MasQQ

• MasQQ
moderator, ik denk dat de topic gesloten kan worden met de nieuwe updates van RockStar.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MasQQ schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:34:
moderator, ik denk dat de topic gesloten kan worden met de nieuwe updates van RockStar.
Ik betwijfel het, want na de 1e patch van Rockstar zijn er nog steeds stapels mensen met problemen. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds problemen met de schaduwen, dat zijn gewoonweg kleine puntjes. Schiet ook niet echt op.

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
en hier nog na de patch nog steeds problemen met fatal error: out of video memory..

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

TotalRoef schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:28:
en hier nog na de patch nog steeds problemen met fatal error: out of video memory..
Ja, naast de RESC10 errors zie ook de "out of video memory"-error af en toe voorbij komen. Absurd eigenlijk.

Verwijderd

Eerste post hier dus hallo allemaal. Ik denk dat het probleem wel eens gerelateerd zou kunnen zijn aan.. Lach niet. De audio drivers die windows gebruikt. Vooral realtek om dat ik die gebruik (Ik heb ook een professionele geluidskaart maar die is niet echt geschikt voor spellen dus gebruik ik gewoon die onboard rommel voor een spel). Het is ook het enige waar tot nu toe niemand echt naar gekeken heeft. Vandaag de nieuwe drivers geïnstalleerd die in Meuktracker staan en GTA 4 reageert echt heel anders. Ik had ook die missing textures. Das nu wel weg na die driver install dus. Ik heb wel het idee dat het spel iet wat mider soepel loopt.

Ik kwam om het idee dat het wel eens Audio zou kunnen zijn omdat ik vandaag het spel startte en er ging iets mis... Weet niet wat maar ik had een gedeelte van het geluid niet. Geen geweerschoten of motor geronk enzo. Maar ik had wel ineens een super lopend super vloeiend beeld. Dus het zou niet gek zijn als mensen die er wat meer verstand van hebben dan ik die kant eens zouden willen bekijken.

• MasQQ
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 02:29:
Eerste post hier dus hallo allemaal. Ik denk dat het probleem wel eens gerelateerd zou kunnen zijn aan.. Lach niet. De audio drivers die windows gebruikt. Vooral realtek om dat ik die gebruik (Ik heb ook een professionele geluidskaart maar die is niet echt geschikt voor spellen dus gebruik ik gewoon die onboard rommel voor een spel). Het is ook het enige waar tot nu toe niemand echt naar gekeken heeft. Vandaag de nieuwe drivers geïnstalleerd die in Meuktracker staan en GTA 4 reageert echt heel anders. Ik had ook die missing textures. Das nu wel weg na die driver install dus. Ik heb wel het idee dat het spel iet wat mider soepel loopt.

Ik kwam om het idee dat het wel eens Audio zou kunnen zijn omdat ik vandaag het spel startte en er ging iets mis... Weet niet wat maar ik had een gedeelte van het geluid niet. Geen geweerschoten of motor geronk enzo. Maar ik had wel ineens een super lopend super vloeiend beeld. Dus het zou niet gek zijn als mensen die er wat meer verstand van hebben dan ik die kant eens zouden willen bekijken.
oke maar ik gebruik ook een andere kaart voor mijn muziek. werkt prima!!!
de xtreme blabla xfi, check mn specs

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Nadat ik drivers heb gedownload van de rockstarlink in de game werkt de game goed hier.
De pc heeft wat capaciteit tekort maar alles is heel goed te spelen.
Bij heel veel aktie online wil hij er nog wel eens uitknallen met de tekst dat mijn pc te traag is maar komt niet echt veel voor.
Voor ik gepost heb heb ik alles grondig getest en is de game voor mij in ieder geval speelbaar geworden.
Het probleem met de schaduwen komt denk ik door de tekortkomingen van de videokaarten maar zeker weten doe ik het niet.

computer voor alle werkzaamheden

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 16:49

360Degreez

Typisch weer dit...

Hedenavond 44 Keiharde euro's over Rockstar's balk gegooid. En heb er twee kostbare onderzetters bij.

Wat een drama die installatie:

- Verplichte registratie van Windows Live
- Verplichte registratie en installatie van "Rockstar Games Social Club" onzin.
- 15GB aan schijfruimte
- Je kan je graphics nauwelijks aanpassen zonder modificaties (800x600 op een 24" monitor ?????)
- Je MOET een Microsoft Joypad kopen
- Is niet te spelen met Toetsenbord
- Loopt regelmatig vast

Na volgende handelingen:
- Command line aanpassingen
- Speciale GTAIV videodrivers
- Controller hacks (Hierdoor werkt mijn Logitech Joypad, maar is niet aan te passen)
- 3 Uur aan surfen op het internet naar oplossingen

Draait het spel welliswaar soepeltjes op een hogere resolutie maar is nog onspeelbaar vanwege het gemis van een "echte Microsoft Joypad" en het frequent "Hangen" van mijn systeem.

Systeem:
Quad Core Q6600
4GB Intern geheugen
8800 GTS Videokaart

Ik zeg het niet graag, maar dit is voor mij reden om een spel eerst te downloaden alvorens deze te kopen.

Anyway,

De beeldscherm opbouw bug komt omdat het spel niet genoeg videogeheugen kan vinden waardoor texturen niet ingeladen kunnen worden.

Bij mij is de hele boel transparant maar zie ik wel 100+ voertuigen op de achtergrond rijden en personen rondlopen. (als deze ook gerenderd worden wanneer de texturen wel worden weergegeven getuigt dit van een wel hele slechte programmering) Normaal wordt alleen gerenderd wat je daadwerkelijk op je scherm ziet!

Oplossing is om de volgende lijn aan je commandline.txt toe te voegen waardoor je het spel schijnt te "tricken" systeemgeheugen te gebruiken inplaats van puur videogeheugen.

-memrestrict 314572800

Als je nog geen commandline.txt in je installatie directory hebt kan je deze zelf aanmaken. (met kladblok)

Kopieer de volgende text in je textdocument en sla deze op als "Commandline.txt" in de installatie map van het spel. (Doorgaans: C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV )

-nomemrestrict -norestrictions -novblank -memrestrict 314572800

Succes!!!

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11 20:06

Dani86

AeroGeek

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij martijntjuh, en het wordt steeds erger. Wie heeft dit probleem nog meer?

specs:

C2D E6420 @ 3,2Ghz
HD4850 512MB
Antec 430W PSU
XP x64 SP2.

Zoals je ziet heb ik geen GF7900, dus dit probleem komt niet alleen bij de GF7900 voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Dani86 op 03-01-2009 15:49 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• MasQQ
Dani86 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:45:
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Bij mij ziet het er hetzelfde uit als bij martijntjuh, en het wordt steeds erger. Wie heeft dit probleem nog meer?

specs:

C2D E6420 @ 3,2Ghz
HD4850 512MB
Antec 430W PSU
XP x64 SP2.

Zoals je ziet heb ik geen GF7900, dus dit probleem komt niet alleen bij de GF7900 voor.
Heeft de update je niet geholpen?
Pagina: 1 2 Laatste