Hallo mensen, leuk dat ik nu ook eindelijk lid ben van het veelbezochte tweakers,
Ik begin gelijk met een vraag:
Ik heb een MSI P6N SLI Platinum moederbord,
Core2Duo E6750 @ 2.66 Ghz
4GB GEIL 667 (3-4-4-8)
2x250GB WD in Raid 0
en hier komt het: een MSI NX8800GT, een Overclock versie. (512 mb)
Nou merk ik toch met de nieuwere games dat ik tegen het randje van speelbaarheid zit aan te hikken, ik kan bijvoorbeeld de nieuwste games niet meer voluit spelen. Ik heb geprobeerd te zoeken naar de NX8800GT, maar die is bijna nergens meer te krijgen. Toevallig gister een winkeltje, die deze kaart verkocht in een 512mb en een 1gb versie, respectievelijk 175 en 220 euro.
Nou is mijn vraag dus, stél ik koop een extra videokaart erbij, is deze dan de extra performance waard?
daarbij moet dus overwogen worden of het slimmer is om (als dat mogelijk is, een 1gb versie met een 512 versie samen) een videokaart van 220 of 175 euro te kopen, of dat geld te houden, deze kaart te verkopen (voor ongeveer 100) en 300 euro uit te geven aan een nieuwe?
Edit: Let op, 2e PCIe lane is 8x!
Dan wordt dat trouwens waarschijnlijk een XFX GTX260 Black Edition?
Wat een verhaal,
Iniedergeval alvast bedankt voor de hulp,
Max
Ik begin gelijk met een vraag:
Ik heb een MSI P6N SLI Platinum moederbord,
Core2Duo E6750 @ 2.66 Ghz
4GB GEIL 667 (3-4-4-8)
2x250GB WD in Raid 0
en hier komt het: een MSI NX8800GT, een Overclock versie. (512 mb)
Nou merk ik toch met de nieuwere games dat ik tegen het randje van speelbaarheid zit aan te hikken, ik kan bijvoorbeeld de nieuwste games niet meer voluit spelen. Ik heb geprobeerd te zoeken naar de NX8800GT, maar die is bijna nergens meer te krijgen. Toevallig gister een winkeltje, die deze kaart verkocht in een 512mb en een 1gb versie, respectievelijk 175 en 220 euro.
Nou is mijn vraag dus, stél ik koop een extra videokaart erbij, is deze dan de extra performance waard?
daarbij moet dus overwogen worden of het slimmer is om (als dat mogelijk is, een 1gb versie met een 512 versie samen) een videokaart van 220 of 175 euro te kopen, of dat geld te houden, deze kaart te verkopen (voor ongeveer 100) en 300 euro uit te geven aan een nieuwe?
Edit: Let op, 2e PCIe lane is 8x!
Dan wordt dat trouwens waarschijnlijk een XFX GTX260 Black Edition?
Wat een verhaal,
Iniedergeval alvast bedankt voor de hulp,
Max
[ Voor 1% gewijzigd door Uittenbogaard op 02-12-2008 12:34 . Reden: 2e PCIe lane ]