Hoi,
Op de jaarbeurs in utrecht heb ik wat upgrades aangeschaft voor mijn media center en vista ultimate x64.
De installatie enz ging beter dan verwacht maar loop tegen enkele vervelende dingen aan mbt tv kijken/opnemen.
Het lijkt er op dat de Service die nodig is voor TV broadcasts: EhRecVr niet erg stabiel is.
De service geeft bij het opstarten soms een fout aan, en ik moet hem vaak zelf herstarten (eerst stoppen en vervolgens starten).
Het probleem in het kort:
Tv kijken/ opnemen gaat vaak goed maar heb ook vaak dat ik zwart beeld krijg in live TV modus of bij een opnamen.
Soms maar bij 1 tuner soms bij meer, soms werkt ook alleen maar de eerste tuner.
Het meerdere keren achter elkaar herstarten van de service EhRecVr verhelpt het probleem soms.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Andere drivers geprobeerd.
- gezocht naar updates (systeem is inmiddels helemaal up to date)
- getest in winXPmce 2k5: hier werken de tuners gewoon naar behoren
- up to date x64 drivers voor vista geinstalleerd.
- codec packs gedeinstalleerd en alleen officiele hauppauge codec geinstalleerd.
helaas is hier mee het probleem niet weg.
Het merkwaardige is dat dit probleem soms in eens optreed ook als de media center niet gebruikt is voor een tijdje en gewoon aanstaat (terwijl bijv een uur daarvoor alles nog werkte)
In de windows Event log staan dan geen crashes oid.
Alle drivers heb ik direct van chip fabrikant de laatste nieuwste gedownload, ze waren allemaal digitaal ondertekend en installatie ging vlekkenloos.
heeft iemand een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?
alvast bedankd voor het mee denken!
Gebruikte hardware:
Intel E8400
Asrock P45R2000-Wifi
4x Adata AD31333002GOU(AD63I1B16) 2048 MB PC3-10666, 1333Mhz
AuzenTech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect
WD WD5001AALS 500GB 32MB Cache
XFX GeForce 7950 GT Silent
VistaView Saber 2020 Dual Analog MCE TV-FM Tuner Card
Hauppauge WinTV PVR 150MCE
Hauppauge WinTV PVR-500 MCE Dual Tuner
SilverStone Zeuz ST85ZF 850 WATT
Gebruikte software:
Windows Vista Ultimate x64
k-Lite Mega Codec Pack 4.3.4
Vista Codec x64 Components
! Media Center
Drivers:
Nvidia Forceware 178.24 WHQL
Intel p45 9.00.1007 WHQL
hauppauge: 2.0.48.25037 WHQL
VistaView: 1037.2.1 WHQL
Auzentech: 6.12.8.1729
Op de jaarbeurs in utrecht heb ik wat upgrades aangeschaft voor mijn media center en vista ultimate x64.
De installatie enz ging beter dan verwacht maar loop tegen enkele vervelende dingen aan mbt tv kijken/opnemen.
Het lijkt er op dat de Service die nodig is voor TV broadcasts: EhRecVr niet erg stabiel is.
De service geeft bij het opstarten soms een fout aan, en ik moet hem vaak zelf herstarten (eerst stoppen en vervolgens starten).
Het probleem in het kort:
Tv kijken/ opnemen gaat vaak goed maar heb ook vaak dat ik zwart beeld krijg in live TV modus of bij een opnamen.
Soms maar bij 1 tuner soms bij meer, soms werkt ook alleen maar de eerste tuner.
Het meerdere keren achter elkaar herstarten van de service EhRecVr verhelpt het probleem soms.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Andere drivers geprobeerd.
- gezocht naar updates (systeem is inmiddels helemaal up to date)
- getest in winXPmce 2k5: hier werken de tuners gewoon naar behoren
- up to date x64 drivers voor vista geinstalleerd.
- codec packs gedeinstalleerd en alleen officiele hauppauge codec geinstalleerd.
helaas is hier mee het probleem niet weg.
Het merkwaardige is dat dit probleem soms in eens optreed ook als de media center niet gebruikt is voor een tijdje en gewoon aanstaat (terwijl bijv een uur daarvoor alles nog werkte)
In de windows Event log staan dan geen crashes oid.
Alle drivers heb ik direct van chip fabrikant de laatste nieuwste gedownload, ze waren allemaal digitaal ondertekend en installatie ging vlekkenloos.
heeft iemand een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?
alvast bedankd voor het mee denken!
Gebruikte hardware:
Intel E8400
Asrock P45R2000-Wifi
4x Adata AD31333002GOU(AD63I1B16) 2048 MB PC3-10666, 1333Mhz
AuzenTech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect
WD WD5001AALS 500GB 32MB Cache
XFX GeForce 7950 GT Silent
VistaView Saber 2020 Dual Analog MCE TV-FM Tuner Card
Hauppauge WinTV PVR 150MCE
Hauppauge WinTV PVR-500 MCE Dual Tuner
SilverStone Zeuz ST85ZF 850 WATT
Gebruikte software:
Windows Vista Ultimate x64
k-Lite Mega Codec Pack 4.3.4
Vista Codec x64 Components
! Media Center
Drivers:
Nvidia Forceware 178.24 WHQL
Intel p45 9.00.1007 WHQL
hauppauge: 2.0.48.25037 WHQL
VistaView: 1037.2.1 WHQL
Auzentech: 6.12.8.1729
I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys