Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista ultimate x64 sp1] EhRecVr niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 20:43

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hoi,

Op de jaarbeurs in utrecht heb ik wat upgrades aangeschaft voor mijn media center en vista ultimate x64.

De installatie enz ging beter dan verwacht maar loop tegen enkele vervelende dingen aan mbt tv kijken/opnemen.

Het lijkt er op dat de Service die nodig is voor TV broadcasts: EhRecVr niet erg stabiel is.
De service geeft bij het opstarten soms een fout aan, en ik moet hem vaak zelf herstarten (eerst stoppen en vervolgens starten).

Het probleem in het kort:
Tv kijken/ opnemen gaat vaak goed maar heb ook vaak dat ik zwart beeld krijg in live TV modus of bij een opnamen.
Soms maar bij 1 tuner soms bij meer, soms werkt ook alleen maar de eerste tuner.
Het meerdere keren achter elkaar herstarten van de service EhRecVr verhelpt het probleem soms.

Wat heb ik zelf al gedaan:
- Andere drivers geprobeerd.
- gezocht naar updates (systeem is inmiddels helemaal up to date)
- getest in winXPmce 2k5: hier werken de tuners gewoon naar behoren
- up to date x64 drivers voor vista geinstalleerd.
- codec packs gedeinstalleerd en alleen officiele hauppauge codec geinstalleerd.
helaas is hier mee het probleem niet weg.

Het merkwaardige is dat dit probleem soms in eens optreed ook als de media center niet gebruikt is voor een tijdje en gewoon aanstaat (terwijl bijv een uur daarvoor alles nog werkte)
In de windows Event log staan dan geen crashes oid.

Alle drivers heb ik direct van chip fabrikant de laatste nieuwste gedownload, ze waren allemaal digitaal ondertekend en installatie ging vlekkenloos.

heeft iemand een idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?
alvast bedankd voor het mee denken!

Gebruikte hardware:
Intel E8400
Asrock P45R2000-Wifi
4x Adata AD31333002GOU(AD63I1B16) 2048 MB PC3-10666, 1333Mhz
AuzenTech HDA X-Plosion 7.1 DTS Connect
WD WD5001AALS 500GB 32MB Cache
XFX GeForce 7950 GT Silent
VistaView Saber 2020 Dual Analog MCE TV-FM Tuner Card
Hauppauge WinTV PVR 150MCE
Hauppauge WinTV PVR-500 MCE Dual Tuner
SilverStone Zeuz ST85ZF 850 WATT

Gebruikte software:
Windows Vista Ultimate x64
k-Lite Mega Codec Pack 4.3.4
Vista Codec x64 Components
! Media Center

Drivers:
Nvidia Forceware 178.24 WHQL
Intel p45 9.00.1007 WHQL
hauppauge: 2.0.48.25037 WHQL
VistaView: 1037.2.1 WHQL
Auzentech: 6.12.8.1729

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
4/8 GB geheugen + vista 64bit + Hauppage PVR 150 = Daar zijn inderdaad veeel problemen mee. Wat heeft google opgeleverd :?

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Had niet verwacht rond dit tijdstip al een reply te krijgen :P
Google heeft tot nu toe niet veel opgeleverd.
Op wat mensen na die problemen hadden in x64 waar dit kwam door codecs.
deze hadden het opgelost dmv die x64 codec te installeren.
ze hadden alleen niet exact het zelfde probleem bij hen werkte het helemaal niet bij mij soms wel / niet.

maar pvr-150 + vista x64 = problemen?
hoop het niet aangezien de pvr-500 gebasseerd is op de pvr150 (maar dan 2 tuners op een kaart)

ik kom inderdaad nu ik zoek met jouw keywoorden hier op tweakers nog iemand met het probleem tegen.
memory remap + pvr150 geeft die problemen... :(
ik ga nog even verder lezen, maar hoop dat het probleem toch te verhelpen is, had dat namelijk niet verwacht en zit te niet te wachten om maar 3 gb te gebruiken v/d 8gb.

bedankd voor je reply in ieder geval...

[ Voor 27% gewijzigd door earithramir84 op 02-12-2008 04:48 ]

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
[VISTA] LiveTV (MediaCenter) geeft problemen op Vista x64

Enigste oplossing is op dit moment eigenlijk om de kaart te vervangen. Op driverfixes moet je niet al te erg meer rekenen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
earithramir84 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 04:40:
maar pvr-150 + vista x64 = problemen?
hoop het niet aangezien de pvr-500 gebasseerd is op de pvr150 (maar dan 2 tuners op een kaart)

ik kom inderdaad nu ik zoek met jouw keywoorden hier op tweakers nog iemand met het probleem tegen.
memory remap + pvr150 geeft die problemen... :(
ik ga nog even verder lezen, maar hoop dat het probleem toch te verhelpen is, had dat namelijk niet verwacht en zit te niet te wachten om maar 3 gb te gebruiken v/d 8gb.

bedankd voor je reply in ieder geval...
Helaas niet te verhelpen. Dit probleem is al ruim anderhalfjaar bekend bij Hauppauge, en ik heb intussen van Hauppauge New York te horen gekregen dat dit niet softwarematig verholpen gaat worden/kan worden.

Van het hoofdkantoor in Hauppauge, NY (inderdaad naar de plaatsnaam vernoemd) kreeg ik uiteindelijk wel een goede oplossing, voor $49 + $8 verzendkosten kon ik mijn PVR-150 inleveren, en daarvoor een HVR-1800 terug krijgen. Dit is een kaart voor de Amerikaanse markt voor NTSC/QAM/ATSC, en kan o.a. ook 1080i HDTV signalen ontvangen.

Voor de Europese markt zul je een HVR-2200 moeten aanschaffen voor de dual tuner mogelijkheid, en wellicht dan ook nog een HVR-1300 of 1500 als je nog een 3e tuner erbij wil. Er zijn in dit topic al mensen geweest die de Europese tak van Hauppauge hebben gecontacteerd om te zien of een upgrade mogelijkheid ook bestaat voor Europeanen die gedupeerd zijn door de 4 Gb bug.

In het kort komt het er gewoon op neer dat de enige twee oplossingen zijn:

1) Memorymapping uitschakelen, en verder werken met 2.7-3.2 Gb.
2) Hardware vervangen voor compatible hardware die wel boven de 4 Gb werkt in Vista x64.

De tweede oplossing is eigenlijk de meest acceptabele. En na anderhalf jaar zeiken op Hauppauge heb ik afgelopen maand dus die upgrade deal gedaan, en kijk ik weer met plezier TV met Vista x64.

Hoe dan ook, het wordt sowieso weer wat in de portemonnee graaien, het is alleen te hopen dat Hauppauge toch ook met een geschikte upgrade oplossing komt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
Hoi,

Heb zelf een andere oplossing gevonden voor de mensen die het zelfde probleem hebben:
De kaart lijkt bij mij goed te werken op de Microsoft Drivers, maar dan moet je wel zeker weten dat de vorrige driver verwijderd is dmv driver cleaner of hcwcleaner.
Heb vanalles gedaan verschillende reboots , updates enz, en de tuners lijken gewoon te werken.
Draai gewoon met 8gb met mapping aan.

Ik heb ondertussen de kaarten geruild bij mijn hardware boer :P voor twee vista view saber 2020 kaarten.
Deze gaan er zodadelijk in, dus kan jullie niet op de hoogte houden hoe het verder gaat.

in ieder geval iedereen bedankd voor mee denken enz.
Mijn problemen zijn hierbij hopelijk helemaal opgelost!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
earithramir84 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:24:
Hoi,

Heb zelf een andere oplossing gevonden voor de mensen die het zelfde probleem hebben:
De kaart lijkt bij mij goed te werken op de Microsoft Drivers, maar dan moet je wel zeker weten dat de vorrige driver verwijderd is dmv driver cleaner of hcwcleaner.
Heb vanalles gedaan verschillende reboots , updates enz, en de tuners lijken gewoon te werken.
Draai gewoon met 8gb met mapping aan.

Ik heb ondertussen de kaarten geruild bij mijn hardware boer :P voor twee vista view saber 2020 kaarten.
Deze gaan er zodadelijk in, dus kan jullie niet op de hoogte houden hoe het verder gaat.

in ieder geval iedereen bedankd voor mee denken enz.
Mijn problemen zijn hierbij hopelijk helemaal opgelost!
Dat werkt inderdaad voor een tijdje, tot op een gegeven moment een bepaalde buffer volloopt, en dan ben je onderhand dagelijks aan het rebooten om het weer voor een uurtje of twee aan de gang te krijgen. Het werkt dan voor een paar uur, en dan gaat het mis.

Maar aangezien je de kaarten geruild hebt denk ik dat je sowieso geen probleem meer gaat hebben. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

Topicstarter
maartena schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:11:
[...]

Dat werkt inderdaad voor een tijdje, tot op een gegeven moment een bepaalde buffer volloopt, en dan ben je onderhand dagelijks aan het rebooten om het weer voor een uurtje of twee aan de gang te krijgen. Het werkt dan voor een paar uur, en dan gaat het mis.

Maar aangezien je de kaarten geruild hebt denk ik dat je sowieso geen probleem meer gaat hebben. :)
inderdaad ik dacht echt van er uit die kaarten nadat ik iedereen zn bevindingen vond.

Moet wel zeggen dat de kwaliteit van de vistaview saber 2020 kaarten een stuk minder zijn dan de tuner van de haupauge (beeld kwaliteit).
Als ik ooit een keer geld heb (en het bestaat) dan komen er twee digitale dual tuners voor mn media center voor de sataliet, tot die tijd doe ik het hier wel mee ;)

Pagina: 1