Nieuwe (Gaming) Monitor

Pagina: 1
Acties:

• shadowillusions
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Hallo,

Ik zit op dit moment opgescheept met een Acer 19" lcd wat ik nu echt veelste klein vind worden en de lage resolutie me ook ergert (1440x900). Nou ben ik op zoek naar een nieuwe monitor die ik vooral ga gebruiken om op te gamen en afentoe een beetje photoshop en een filmpje kijken De volgende eisen stel ik hieraan

Paneel: TN
Resolutie: 1920x1200
Schermgrootte: 24''
Zeer snelle reactietijden
Onmerkbare Inputlag
Moet stabiel op me bureau staan (is klein beetje wankel)
Goede contrast waarden

Budget maximaal €400,-

De extra's zoals ingebouwde speakers, webcam, USB hub etc etc... is leuk maar is absoluut geen eis. Het gaat mij echt 100% om het scherm

Nou heb ik uiteraard al heel wat reseearch gedaan en kom uit op de volgende modellen:

HP W2448HC vanaf €398,-
Samsung Syncmaster 2493HM vanaf €327,-
Samsung Syncmaster 245B+ vanaf €292,-
Samsung Syncmaster T240 vanaf €292,-
Samsung Syncmaster 2443BW vanaf €259,-
BenQ V2400W vanaf €337,-

Dat was het ongeveer waar ik naar zat te kijken maar kom echt geen wijs uit van welke ik nou moet kiezen... Uiteraard zijn andere suggesties ook welkom.

Met vriendelijke groet,
Denny

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:02
shadowillusions schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:24:
Hallo,

Ik zit op dit moment opgescheept met een Acer 19" lcd wat ik nu echt veelste klein vind worden en de lage resolutie me ook ergert (1440x900). Nou ben ik op zoek naar een nieuwe monitor die ik vooral ga gebruiken om op te gamen en afentoe een beetje photoshop en een filmpje kijken De volgende eisen stel ik hieraan

Paneel: TN
Resolutie: 1920x1200
Schermgrootte: 24''
Zeer snelle reactietijden
Onmerkbare Inputlag
Moet stabiel op me bureau staan (is klein beetje wankel)
Goede contrast waarden

Budget maximaal €400,-

De extra's zoals ingebouwde speakers, webcam, USB hub etc etc... is leuk maar is absoluut geen eis. Het gaat mij echt 100% om het scherm

Nou heb ik uiteraard al heel wat reseearch gedaan en kom uit op de volgende modellen:

HP W2448HC vanaf €398,-
Samsung Syncmaster 2493HM vanaf €327,-
Samsung Syncmaster 245B+ vanaf €292,-
Samsung Syncmaster T240 vanaf €292,-
Samsung Syncmaster 2443BW vanaf €259,-
BenQ V2400W vanaf €337,-

Dat was het ongeveer waar ik naar zat te kijken maar kom echt geen wijs uit van welke ik nou moet kiezen... Uiteraard zijn andere suggesties ook welkom.

Met vriendelijke groet,
Denny
Je zegt dat je goede contrast waarden wilt. Dan zit je met de HP volgens mij het beste. Deze heeft namelijk brightview, dat is zo'n spiegelend scherm. Ik vind dat dit de games wel een stuk intenser maakt, zelf heb ik de acer p223w, een beetje hetzelfde idee met dat brightview. Of het ook echt realistisch is met die over done kleuren, dat denk ik niet, maar ik zie het verschil toch niet ;). Bij de HP is zwart in ieder geval erg zwart en is het scherm ook erg scherp vergeleken met de andere 'niet brightview' modellen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verder zijn er legio reviews te vinden van de door jou al geselecteerde schermen. Je moet zelf beslissen welke specs voor jou de doorslag geven met dat specifieke design waar je van blijft kwijlen met dat perfecte prijskaartje er aan.

Ook moet je kijken naar wat voor aansluitingen je op je scherm wilt hebben voor uitbreidmogelijkheden/consoles die je aan wilt sluiten/tv kijken etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• shadowillusions
SOEDARKMASTER schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:36:
[...]

Je zegt dat je goede contrast waarden wilt. Dan zit je met de HP volgens mij het beste. Deze heeft namelijk brightview, dat is zo'n spiegelend scherm. Ik vind dat dit de games wel een stuk intenser maakt, zelf heb ik de acer p223w, een beetje hetzelfde idee met dat brightview. Of het ook echt realistisch is met die over done kleuren, dat denk ik niet, maar ik zie het verschil toch niet ;). Bij de HP is zwart in ieder geval erg zwart en is het scherm ook erg scherp vergeleken met de andere 'niet brightview' modellen.
Heeft die HP geen waarneembare ghosting of iets want ik vind em kwa design het allermooist...
Tja me enige eis kwa aansluitmogelijkheid is 1x DVI, de rest is welkom...

[ Voor 4% gewijzigd door shadowillusions op 01-12-2008 22:44 ]

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
pak een paar schermen die rond de 300 euro kosten

zoek de beste prijs/kwaliteit verhouding en dan is de keuze snel gemaakt.

zelf heb ik de beste ervaring met samsung schermen , gewoon goede kwaliteit en geen bullshit
Acer schermen zal ik je zowiso afraden ( van de 3 schermen die ik ervan heb gehad gingen er 2 stuk binnen een half jaar )

de reactietijden van tegenwoordig zijn eigenlijk ook overdreven laag aangezien een scherm van 8Ms op het ook net zo rap is als een van 4Ms dus daarvoor extra geld neerleggen is zonde

[ Voor 21% gewijzigd door glangeveld op 01-12-2008 22:48 ]

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:02
glangeveld schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:47:
pak een paar schermen die rond de 300 euro kosten

zoek de beste prijs/kwaliteit verhouding en dan is de keuze snel gemaakt.

zelf heb ik de beste ervaring met samsung schermen , gewoon goede kwaliteit en geen bullshit
Acer schermen zal ik je zowiso afraden ( van de 3 schermen die ik ervan heb gehad gingen er 2 stuk binnen een half jaar )

de reactietijden van tegenwoordig zijn eigenlijk ook overdreven laag aangezien een scherm van 8Ms op het ook net zo rap is als een van 4Ms dus daarvoor extra geld neerleggen is zonde
Omdat toevallig jouw acer schermen stuk gingen, gaat niet elk scherm van acer stuk. Ik heb inderdaad gelezen over bepaalde oudere series van acer die wat vaker stuk gingen, maar met mijn serie en nieuwere series komt dit nou niet bepaald vaak meer voor hoor.

Ik nam destijds een acer, omdat ik deze voor 265 euro kon krijgen tegen de 340 van de hp 22 inch. Ze stonden naast elkaar en het enige belangrijke verschil vond ik het design (dat bij de HP wel mooier is ). Dit laat weer zien dat acer (meestal) wel goede prestaties levert voor een lage prijs.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 10:00
ik heb al 2 jaar een acer scherm en die is nogsteeds niet kapot hoor .... ik zou zegge kijk naar de HP en de Samsung 2493HM die ik zelf erg mooi vind (een vriend van mij heeft hem) vraag aan de winkel of je ze even naast elkaar mag zetten en ze kan vergelijken ;)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• shadowillusions
Ik denk dat ik Maandag maar de Samsung 2493HM koop of iemand moet me kunnen overtuigen met een ander vergelijkbaar scherm...

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb zelf de 2693HM van Samsung (zlefde monitor alleen iets groter) en ik kan je zeggen dat gamen echt een verademing is. Speel Fallout 3 en Far Cry 2 op de hoogste resolutie en ziet er echt super uit.

Verder heb ik voor deze monitor gekozen omdat hij standaard in hoogte verstelbaar is en VESA-compatible is zodat ik hem dalijk makkelijk kan ophangen aan de muur. Ik vind hem ook mooier uitzien als bijvoorbeeld een T260 of T260HD maarja das natuurlijk een kwestie van smaak.

Er zit een HDMI aansluiting op en nog 2 USB-aansluitingen die ik gebruik voor mij toetsenbord en muis. Ik heb natuurlijk geen vergelijkbaar materiaal (ik kom van een VIewsonic 19" CRT) maar ik kan je zeggen dat het absoluut geen verkeerde aankoop wordt.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• shadowillusions
heb je dode of luie pixels of iets kunnen vinden?

Verwijderd

Heb je al naar de Acer G24 gekeken? Zeer mooie specs, alleen de koperen rand... Tja kwestie van wennen denk ik. Zodra m'n huis klaar is (volledig verbouwd) haal ik er 1tje op. (verbazingwekkend weinig reviews / discussies over te vinden btw)

Suc6 met je keuze!

• simen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 14:13

simen

nemi.artstation.com

Waarom dan niet meteen 28", en 3ms responstijd?

pricewatch: Hanns.G HG281DJ

Die gebruik ik nu, super modelletje en het past precies in je budget. Native is ook 1920x1200 overigens.

• shadowillusions
bij de reviews komt de Hanns.G alles behalve goed uit de bus alleen de prijs is gewoon zeer gunstig, maar ik neem liever een kleiner scherm dat wel dikke specs heeft...

enuh over de G24... De rand irriteert me ontzettend door die kleur... Als ie zwart was geweest was het een keuze geweest...

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik ga dus binnekort ook een nieuwe monitor aanschaffen, een 22" of 24". Maar nu vraag ik mij dus af hoe dit zit met breedbeeld. Ik heb nu een 19 " met 1280x1024. En bijvoorbeeld Battlefield 2 heeft een max resolutie van 1280x1024. Nu weet ik dat je dit met trucs kunt uitrekken zodat je toch breed beeld krijgt maar dat wil ik niet want dan wordt het beeld (+ hud) vervormd. Kan een monitor met reso 1900x1200 of 1680x1050 wel een reso van 1280x1024 tonen zonder vervormingen? Bedankt voor de hulp

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misanthrope schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:33:
Kan een monitor met reso 1900x1200 of 1680x1050 wel een reso van 1280x1024 tonen zonder vervormingen?
Dat is grafische kaart afhankelijk, dit is een functie in je driver die je in kunt stellen om de aspect ratio te behouden.
Bedankt voor de hulp
Volgende keer de search gebruiken en niet iemand anders zijn/haar topic kapen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
Wiethoofd schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:53:
[...]

Dat is grafische kaart afhankelijk, dit is een functie in je driver die je in kunt stellen om de aspect ratio te behouden.

[...]

Volgende keer de search gebruiken en niet iemand anders zijn/haar topic kapen ;)
Ik dacht vraag het ff hier, dat scheelt weer een nieuwe topic..Ik heb wel beetje research gedaan maar over dit onderwerp vind ik maar weinig.

• simen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 14:13

simen

nemi.artstation.com

Misanthrope schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:33:
Ik ga dus binnekort ook een nieuwe monitor aanschaffen, een 22" of 24". Maar nu vraag ik mij dus af hoe dit zit met breedbeeld. Ik heb nu een 19 " met 1280x1024. En bijvoorbeeld Battlefield 2 heeft een max resolutie van 1280x1024. Nu weet ik dat je dit met trucs kunt uitrekken zodat je toch breed beeld krijgt maar dat wil ik niet want dan wordt het beeld (+ hud) vervormd. Kan een monitor met reso 1900x1200 of 1680x1050 wel een reso van 1280x1024 tonen zonder vervormingen? Bedankt voor de hulp
Battlefield 2 heeft geen max resolutie van 1280x1024, dat geeft ie bij jou aan omdat dat de resolutie is van je scherm, de videodrivers geven dat door aan het spel. Als je het spel opstart wanneer je een 24"met 1920x1200 draait, staat dat gewoon in je keuzemenu. Desnoods kun je het in een config aanpassen, je HUD zal niet gestreched worden.

Trouwens, het Hanns.G scherm komt prima uit de bus hoor, de featureset is inderdaad gelimiteerd en de kleurweergave heeft een afwijking die je pas gaat zien als je monitoren naast elkaar zet om te vergelijken. Ik vind het persoonlijk een geweldig scherm, maargoed.

[ Voor 12% gewijzigd door simen op 08-12-2008 05:40 ]

• shadowillusions
Kheb uiteindelijk toch maar de Samsung 2493HM besteld en krijg em hopelijk morgen binnen...

topic locked
Pagina: 1