Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WinPE/Standalone Format tool

Pagina: 1
Acties:

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik moet hier een partij computers formateren omdat ze uit het bedrijf gaan. Nu kun je makkelijk format doen via een Dos floppy/USB maar dat is niet veilig genoeg. Nu heb je DBAN maar die werkt niet vanuit WinPE XP.

Nu ben ik dus opzoek naar een tool die DoD of een andere soort format ondersteunt en die kan draaien vanaf een WinPE XP disk of standalone vanaf een USB. Nu heb ik Active@ Kill Disk gevonden maar de free versie daarvan ondersteunt niet veel meer dan het gewone fdisk command net als het gros van de overige tools (Eraser Portable, DBAN, KillDisk, etc)

Nu zijn er 19823 tooltjes te vinden, helaas zijn de meeste betaald. Zijn er misschien nog goede gratis/opensource format tools die op WinPE (een verkleinde XP op USB dus) draaien?

Bedankt! _/-\o_

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eh valt toch genoeg te vinden:

Schijf ECHT wissen
[Hard Disk] Welk programma om helemaal te schonen?
[HDD] Hardwarematig volledig wissen?
etc etc...

Ook op UBCD staan een aantal tooltjes: http://www.ultimatebootcd.com/

[ Voor 11% gewijzigd door Noork op 01-12-2008 14:08 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Die had ik al gevonden, maar de meeste zijn gewoon low level format tooltjes die er genoeg zijn. Maar ik wil liever een tool die DoD of iets in die geest ondersteunt en werkt op WinPE. ;)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alles wat onder Windows en Dos werkt, werkt toch ook onder WinPE?

En bovendien had je de geprobeerde/gevonden tooltjes wel even in de de startpost kunnen melden.

En..wat is DoD? Department of Defense, Day Of Defeat

Deze ook gezien: [DOS] batchbestand voor formateren pc's (post van alt-92 over Gdisk (met 'dod' optie)

[ Voor 23% gewijzigd door Noork op 01-12-2008 14:18 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:16:
Alles wat onder Windows en Dos werkt, werkt toch ook onder WinPE?

En bovendien had je de geprobeerde/gevonden tooltjes wel even in de de startpost kunnen melden.

En..wat is DoD? Department of Defense, Day Of Defeat

Deze ook gezien: [DOS] batchbestand voor formateren pc's (post van alt-92 over Gdisk (met 'dod' optie)
Nee, want WinPE heeft geen goede ondersteuning voor allerlei programma's omdat hij een hoop DLL's, .NET etc mist en weer geen echte Dos is. ;)

Ik ben nu CopyWipe aan het proberen en die doet het. Nu nog de vraag of hij het ook nog redelijk snel doet. :P

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Deze gratis tool downloaden, de installer runnen, de standalone .exe copieeren (zou onder PE moeten werken zover ik begrepen heb op forum van 911cd) en klaar ben je ...

PS: WinPE valt prima te modden hoor; .dlls kun je gewoon 'regsvr32' en; heb in het verleden wel eens een WinPE (1.x) omgeving gebouwd die IE (HTA apps voor GUI) ondersteunde en USB PnP support had (wat standaard niet in WinPE 1.x zat). Is ook makkelijk een heleboel info over te vinden ...

PS2: Jammer, de omschrijving deed me vermoeden dat ie wel een x-pass wipe ondersteundde, maar gelukkig hebbie al een werkend tooltje gevonden :) Succes !

[ Voor 49% gewijzigd door SKiLLa op 01-12-2008 14:31 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• FiXeR.nl
  • Niet online
SKiLLa schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:25:
Deze gratis tool downloaden, de installer runnen, de standalone .exe copieeren (zou onder PE moeten werken zover ik begrepen heb op forum van 911cd) en klaar ben je ...
Die ken ik al maar is niet echt wat ik zoek. ;) Ik zoek een tool die meteen de harde schijf een x aantal keer overschrijft met een bepaald patroon o.d. :P Toch bedankt!
Pagina: 1