Ik zit al tijden in mijn hoofd met het bouwen van een computerkast, dus een casebuild en ik zit nu een paar maanden op het Hout en Meubilering College en toen stelde een leraar voor dat het misschien een goed idee was dit te gaan doen onder de opdracht wangenmeubel(wat dus inhoudt dat je een meubel maakt die op 2 stukken plaatmateriaal steunen i.p.v. poten) ik ben nu dus nog in de ontwerpfase en omdat het een houtopleiding is ga ik echt helemaal van scratch beginnen. Ik ben van plan om met MDF te beginnen en misschien later te fineren. Echter ben ik nu nog in de ontwerpfase en heb een aantal vragen:
Hoe beginnen jullie als het ware aan een ontwerp? is dit vanbinnen uit of van buiten? ik kan me goed voorstellen dat jullie eerst een computeropstelling in sketchup maken en daaromheen een kast maken. Maar als je nou van buitenaf een computerkast ontwerpt, hoe maak je dat dan weer pas met een ATX moederboard en al zn add-ons?
Verder had ik nog een vraag m.b.t. extra's, een casebuild zo geen casebuild zijn zonder leuke gadgets enzo
maar hoe passen jullie die in een case? ik bedoel dus maken jullie een case naar de gadets(bijvoorbeeld tft window) of ontwerpen jullie een kale 3D vorm en kwakken jullie die vol met apperatuur.
ik zit er zelf aan te denken bijvoorbeeld om een tft scherm er in te verwerken en misschien een function panel en een rookgenerator.
Het probleem van een casebuild als schoolopdracht is wel dat je van te voren echt een definitief ontwerp moet hebben inclusief urenplanning en kostenplaatje, dit maakt het ontwerpen van zoiets complex ook niet veel makkelijker natuurlijk
Hoe beginnen jullie als het ware aan een ontwerp? is dit vanbinnen uit of van buiten? ik kan me goed voorstellen dat jullie eerst een computeropstelling in sketchup maken en daaromheen een kast maken. Maar als je nou van buitenaf een computerkast ontwerpt, hoe maak je dat dan weer pas met een ATX moederboard en al zn add-ons?
Verder had ik nog een vraag m.b.t. extra's, een casebuild zo geen casebuild zijn zonder leuke gadgets enzo
ik zit er zelf aan te denken bijvoorbeeld om een tft scherm er in te verwerken en misschien een function panel en een rookgenerator.
Het probleem van een casebuild als schoolopdracht is wel dat je van te voren echt een definitief ontwerp moet hebben inclusief urenplanning en kostenplaatje, dit maakt het ontwerpen van zoiets complex ook niet veel makkelijker natuurlijk