Creditcard verificatie toestaan bij PayPal betaling?

Pagina: 1
Acties:

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een aantal spullen besteld bij de webshop CD-wow. Dit heb ik vervolgens betaald met mijn creditcard via pay-pal. Ik kon ook direct via creditcard betalen, maar pay-pal leek mij een stuk veiliger. Nu kreeg ik een dag na de betaling een e-mail of ik een scan wil maken van m'n creditcard en iets waar m'n adres/naam gegevens op staan. Dit voor hun fraude preventie. Ik heb contact opgenomen met pay-pal. Zij raadden af om op hun verzoek in te gaan omdat het niet veilig is en ze de betaling al ontvangen hebben. Dit heb ik vervolgens in een mail naar CD-wow gezet waarop ik het antwoord kreeg dat ze het toch echt nodig hebben, maar ik wel deels de cijfers op de creditcard etc zwart mag maken.
Nu twijfel ik erover om dit te doen. Ik wil de spullen (games) toch wel graag hebben omdat het flink wat goedkoper is dan in Nederland. Stel ik scan m'n creditcard en laat alleen de laatste 4 cijfers staan. (de andere 12 haal ik weg samen met de speciale code op de achterkant) Zou dat dan veilig zijn? (weet overigens niet of ze dat genoeg vinden..)

M'n andere optie is cancelen en pay-pal de transactie ongedaan laten maken wegens het niet nakomen van de levering. Dat heeft pay-pal mij ook voorgesteld als CD-wow niet tot levering overgaat. Ik neig toch sterk naar dit laatste. Wat zouden jullie doen? :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je hebt via paypal betaald? Dan heeft die shop niks te maken met je creditcard, dan deel wordt namelijk afgehandeld door paypal.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
Waarom heb je niet voor de ideal optie gekozen?

Heb zelf geen slechte ervaringen met cd-wow. Regelmatig wat besteld. En ken vele anderen die dat hebben gedaan. Maar heb ze nog nooit hierover gehoord ondanks dat ze betalen met credit card.

Heb geen idee of het veilig is. Maar ik denk dat je moet aantonen dat je ook de kaart houder bent. En dan hebben ze genoeg aan een scan van de kaart met je naam en expiration date. De rest kun je zwart maken.

• Satch
  • Niet online
Erkens schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:28:
Je hebt via paypal betaald? Dan heeft die shop niks te maken met je creditcard, dan deel wordt namelijk afgehandeld door paypal.
Dat vond ik ook het rare. Als ik zou willen dat die shop m'n creditcard gegevens had dan had ik niet via pay-pal betaald maar direct met creditcard. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Satch schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:30:
[...]

Dat vond ik ook het rare. Als ik zou willen dat die shop m'n creditcard gegevens had dan had ik niet via pay-pal betaald maar direct met creditcard. :)
Precies, die gegevens hebben ze namelijk ook niet van paypal gehad (gelukkig maar). Als het goed is hebben ze de betaling ook ontvangen van paypal, en paypal haalt het vervolgens van je CC af.

• Satch
  • Niet online
The_Ghost16 schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:29:
Waarom heb je niet voor de ideal optie gekozen?

Heb zelf geen slechte ervaringen met cd-wow. Regelmatig wat besteld. En ken vele anderen die dat hebben gedaan. Maar heb ze nog nooit hierover gehoord ondanks dat ze betalen met credit card.

Heb geen idee of het veilig is. Maar ik denk dat je moet aantonen dat je ook de kaart houder bent. En dan hebben ze genoeg aan een scan van de kaart met je naam en expiration date. De rest kun je zwart maken.
Ik wist eigenlijk niet dat het ook met ideal kon. Zie het nu ook staan op de website. Maar ik dacht dat paypal ook wel veilig zou zijn. Stel ze leveren niet dan kan ik pay-pal vragen om de transactie ongedaan te laten maken. Met ideal kan dat niet.
In de voorwaarden van cd-wow staat overigens dat ze dit steeksproefgewijs doen:
Om het hoogste niveau van beveiliging te waarborgen voor onze klanten kunnen wij met u in contact treden om de betaling van sommige bestellingen te bevestigen voordat verzending plaats vindt. Indien een dergelijke steekproef plaats vindt kan uw bestelling worden vertraagd.
Misschien dat ik vanmiddag een scan maak met idd alleen de naam en exp. date erop. De rest goed zwart maken met photoshop. En als ze daar niet genoeg aan hebben dan cancel ik het. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Satch op 01-12-2008 12:42 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:28
Als ik jou was zou ik het niet doen. Mochten ze toch volhouden dan gewoon je bestelling intrekken.
Zij krijgen de betaling van PayPal. Hebben ze daar moeite mee, dan mogen ze aankloppen bij PayPal of die mogelijkheid niet bieden.

Het verstrekken van je CC gegevens is één van de meest gemaakte fouten. Mocht dit de soep inlopen dan ben je een bedrag van je CC kwijt. Die krijg je wel terug, maar je hebt er wel gezeur van.
Is de lagere prijs je dat waard moet je jezelf afvragen denk ik

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Satch schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:40:
Misschien dat ik vanmiddag een scan maak met idd alleen de naam en exp. date erop. De rest goed zwart maken met photoshop. En als ze daar niet genoeg aan hebben dan cancel ik het. :)
Ik zou het helemaal niet doen, zeker niet als paypal dit ook al aangeeft. Als ze alsnog blijven zeuren om die kopie: cancel de bestelling.

• Satch
  • Niet online
Erkens schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:46:
[...]

Ik zou het helemaal niet doen, zeker niet als paypal dit ook al aangeeft. Als ze alsnog blijven zeuren om die kopie: cancel de bestelling.
MuddyMagical schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:45:
Als ik jou was zou ik het niet doen. Mochten ze toch volhouden dan gewoon je bestelling intrekken.
Zij krijgen de betaling van PayPal. Hebben ze daar moeite mee, dan mogen ze aankloppen bij PayPal of die mogelijkheid niet bieden.

Het verstrekken van je CC gegevens is één van de meest gemaakte fouten. Mocht dit de soep inlopen dan ben je een bedrag van je CC kwijt. Die krijg je wel terug, maar je hebt er wel gezeur van.
Jullie hebben gelijk. Het is helemaal niet nodig. Ik open een geschil via pay-pal om ze proberen alsnog te laten leveren. Doen ze het niet dan cancel ik de order. :) Bedankt voor jullie comments!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MuddyMagical schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:45:

Hoezo paranoia.
Hoewel het vreemd is dat ze om verificatie vragen terwijl je met paypal betaald, is het een hele normale methode voor verificatie. In zo een geval gewoon kaart inscannen, alle cijfers behalve de laatste cijferreeks van 4 zwart maken en klaar.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bokkie schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:57:
Hoezo paranoia.
Hoewel het vreemd is dat ze om verificatie vragen terwijl je met paypal betaald, is het een hele normale methode voor verificatie. In zo een geval gewoon kaart inscannen, alle cijfers behalve de laatste cijferreeks van 4 zwart maken en klaar.
Ik betaal met betaalmiddel X.
Shop vraag mij voor verificatie doeleinden mijn gegevens van betaalmiddel Y.

Hoezo vreemd?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Erkens schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:00:
Ik betaal met betaalmiddel X.
Shop vraag mij voor verificatie doeleinden mijn gegevens van betaalmiddel Y.

Hoezo vreemd?
Precies. Als de shop betaling via PayPal niet vertrouwd, dan moeten ze die optie niet aanbieden. Ik zou ook niet meewerken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

CMG

Ik zie het probleem niet. Ze vragen om bewijs dat jij de bestelling hebt geplaatst, als je de spullen wilt kun je dit toch gewoon sturen? CD-Wow is betrouwbaar, zoals je al van een aantal mensen hier hebt kunnen horen. Het gaat hun niet om je CC gegevens, maar een bewijs dat jij de order geplaatst hebt. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zie het probleem niet. Ik zou iig gewoon een scan opsturen. Ik heb zelf ook al een paar keer bij CD-Wow besteld en nooit problemen gehad.

Edit:
Paypal is daarnaast nogal fraude gevoelig, dus ik snap de extra verificatie voor paypal betalingen wel, als aanbieder ben je meestal in het nadeel bij paypal, dus is het niet vreemd dat ze extra voorzorgsmaatregelen nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door CMG op 01-12-2008 13:10 ]

NKCSS - Projects - YouTube

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CMG schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:08:
Ik zie het probleem niet. Ze vragen om bewijs dat jij de bestelling hebt geplaatst, als je de spullen wilt kun je dit toch gewoon sturen? CD-Wow is betrouwbaar, zoals je al van een aantal mensen hier hebt kunnen horen. Het gaat hun niet om je CC gegevens, maar een bewijs dat jij de order geplaatst hebt. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zie het probleem niet. Ik zou iig gewoon een scan opsturen. Ik heb zelf ook al een paar keer bij CD-Wow besteld en nooit problemen gehad.
Wat is er mis met de gegevens die ze van paypal hebben gehad? Een betaling is toch al voldoende bevestiging? Verder kan zo'n shop wel betrouwbaar zijn, er kan altijd wel een rotte werknemer zijn, dit soort acties zijn bij mij per definitie niet te vertouwen.
Edit:
Paypal is daarnaast nogal fraude gevoelig, dus ik snap de extra verificatie voor paypal betalingen wel, als aanbieder ben je meestal in het nadeel bij paypal, dus is het niet vreemd dat ze extra voorzorgsmaatregelen nemen.
Als dat echt zo is en daardoor een probleem is dan moeten ze geen zaken doen met paypal ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Erkens op 01-12-2008 13:11 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Edit:
Dan moeten ze geen zaken met Paypal doen. Verder loopt de houder van de creditcard veel meer risico dan de verkoper, en daar moet de zaak maar rekening mee houden. Oftewel: niet doen, en onterecht verzoek van de verkoper.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:22
Vreemd, en je bent niet de enige waar ze om cc verificatie vragen.
cdwow en de wet koop op afstand ?

Overal wordt dit afgeraden, dus waarom ze dan stronteigenwijs dat toch vragen... En zeker als je via paypal betaald. Het hele idee is dan juist dat de CC gegevens bij 1 partij (Paypal) blijven.

Kortom: Graag of niet, zoeken ze maar met paypal uit als hun dat aanbieden.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Misschien is het handig om dit topic eventjes deels door te lezen:
cdwow en de wet koop op afstand ?

Volgens mij is het niet echt de bedoeling dat een bedrijf vraagt naar dit soort gegevens. Ik zou het dus maar gewoon niet doen.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Zeg desnoods "ik heb geen creditcard, enkel PayPal", probleem opgelost (lijkt me...) :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

CMG

Erkens schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:10:
[...]
Wat is er mis met de gegevens die ze van paypal hebben gehad? Een betaling is toch al voldoende bevestiging? Verder kan zo'n shop wel betrouwbaar zijn, er kan altijd wel een rotte werknemer zijn, dit soort acties zijn bij mij per definitie niet te vertouwen.
[...]
Als dat echt zo is en daardoor een probleem is dan moeten ze geen zaken doen met paypal ;)
Er is niets mis met de gegevens die je van PayPal krijgt, echter is paypal enkel beveiligd door een login/password die dus makkelijk compromised worden (en ook veelvuldig gebeurd) middels keyloggers en phishing sites. Zoals ik al eerder aangaf is de retailer vaak de gene die met de kosten zit in geval van fraude met paypal. Waarom bedrijven het blijven aanbieden? Omdat je anders een hoop klanten mis loopt.

NKCSS - Projects - YouTube

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is met enkel een CC niet veel anders hoor. Wanneer dan dat de rechtmatige eigenaar aangeeft dat hij die bestelling helemaal niet gedaan heeft kan CDWow ook naar z'n centen fluiten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
Meerdere shops doen dit inderdaad, als je bij Pixmania de eerste keer besteld moet je ook je een scan doorsturen. En ik zie ook het probleem niet als je gewoon de cijfers zwart maakt.

Verwijderd

Hmm.. Ik vind het een lastig probleem.. Persoonlijk waren bij mij al lang allerlei alarmbelletjes afgegaan.. Ik zou even contact opnemen met CDwow en uitleggen waar je mee zit.. Je hebt betaald, dus zou het gewoon klaar moeten zijn.. Zeg anders tegen CDwow dat je de betaling terugtrekt via Paypal en via Ideal wilt betalen als ze dat prettiger vinden..

Hoewel je natuurlijk de cijfers op je creditcard prima zwart (onleesbaar) kan maken, zou ik hier toch wat vraagtekens bij zetten.. Misschien is het echt geen probleem en zien we overal hele grote beren op de weg, maar aangezien het toch gaat om gegevens die jij in eerste instantie al niet wou verstrekken (vandaar ook je keuze voor Paypal), zou ik nu ook niet overstag gaan..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:03:
Hoewel je natuurlijk de cijfers op je creditcard prima zwart (onleesbaar) kan maken, zou ik hier toch wat vraagtekens bij zetten.. Misschien is het echt geen probleem en zien we overal hele grote beren op de weg, maar aangezien het toch gaat om gegevens die jij in eerste instantie al niet wou verstrekken (vandaar ook je keuze voor Paypal), zou ik nu ook niet overstag gaan..
Precies, daarnaast, wat is het nut om van het sturen van een plaatje van een creditcard waarop je de gegevens hebt weggehaald? Ik zou nog liever de bestelling annuleren (en er dan wel zeker van zijn dat je je geld terug krijgt van paypal) dan dat ik een plaatje van een random creditcard ga sturen. Alleen al uit principe. Dit zijn geen praktijken die ik associeer met een bonafide webwinkel als ik eerlijk moet zijn.

Verwijderd

Erkens schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 09:06:
Dit zijn geen praktijken die ik associeer met een bonafide webwinkel als ik eerlijk moet zijn.
Juist wel toch? :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Credit card gegevens proberen op te vragen die ze niet nodig hebben, omdat de betaling zonder creditcard al is voltooid, vind jij normaal dan?

Verwijderd

Ohw, he, nee, laat maar.. Screw up van mijn kant :p

• timofp
Ze willen gewoon weten of jij de echte eigenaar bent van de creditcard, en jij niet iemand bent met een gestolen credit card. Daarom moet je een scan van je credit card MET een bewijs van je woonplaats (afleveradres) doorsturen. zo weten ze dat jij ook de echte houder bent van de credit card, ze hebben het nummer van je credit card niet nodig, daarom mag je het gedeeltelijk zwart maken.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

timofp schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:14:
Ze willen gewoon weten of jij de echte eigenaar bent van de creditcard, en jij niet iemand bent met een gestolen credit card. Daarom moet je een scan van je credit card MET een bewijs van je woonplaats (afleveradres) doorsturen. zo weten ze dat jij ook de echte houder bent van de credit card, ze hebben het nummer van je credit card niet nodig, daarom mag je het gedeeltelijk zwart maken.
Maar er is hier geen eens sprake van een (directe) betaling met een creditcard. Er is betaald via paypal.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Op zich is 't, met de nummers weggecensureerd, prima veilig om te doen. Echter 't is wel vreemd omdat je met paypal betaald hebt en zij dus geen enkele manier hebben om dat kaartnummer te verifieren want dat hebben zij ook niet. Ik zou er niet aan meewerken in dit geval iig. Als ik direct met cc betaald had wel ('t is me wel vaker gevraagd namelijk.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• timofp
Het is wrs een standaard procedure die zowel bij rechtstreekse betalingen als bij paypal betalingen gebruikt wordt. En je ze hebben idd je nummer niet, maar kunnen wel checken met de naam op je CC.

Als het een gestolen CC is, en er wordt een aankoop mee gedaan bij hun, dan worden de spullen opgestuurd en wordt achteraf de betaling terug gedraaid door de echte eigenaar van die CC, want hij heeft die niet gekocht.
Dus is de winkel zijn spullen kwijt en heeft geen geld gekregen. Door een scan te sturen van je CC en een bewijs van je woonplaats weten ze dat jij de echte eigenaar van de CC bent.

Jij moet het weten, maar ik zou het doen, wordt bij meerdere winkels gedaan, vooral als je de eerste keer besteld. En als je het echt niet zou vertrouwen, (geen rede toe mijn inziens) dan moet je het annuleren en de spullen ergens anders kopen.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
timofp schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:38:
Als het een gestolen CC is, en er wordt een aankoop mee gedaan bij hun, dan worden de spullen opgestuurd en wordt achteraf de betaling terug gedraaid door de echte eigenaar van die CC
Er wordt helemaal geen aankoop gedaan met een CC, hier heeft een Paypal betaling plaatsgevonden en de creditcard verificatie staat daar los van.

Zoals eerder geopperd kun je tegen de shop gewoon zeggen dat je helemaal geen creditcard hebt en kijken wat zij voorstellen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• timofp
Een gestolen paypal account dan :) of een gestolen cc waar een paypal account mee aangemaakt wordt.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
timofp schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:16:
Een gestolen paypal account dan :) of een gestolen cc waar een paypal account mee aangemaakt wordt.
Dat is dan een probleem voor PayPal, niet voor CD-now.

Als ik met PayPal betaal, heeft de ontvangende partij geen inzicht in waar het geld oorspronkelijk vandaan is gekomen: mijn CC, mijn gekoppelde bankrekening, PayPal-to-PayPal betaling, of whatever.

Dus vragen om CC gegevens is onzin, fraudegevoelig en fout. Als ik iets met m'n bankpas betaal, gaat een winkel toch ook niet vragen om m'n arbeidscontract? Ze hebben niks te maken met waar dat geld verder vandaan komt.

Overigens ken ik geen enkele andere webshop die zo werkt. Alleen bij m'n werkgever, m'n bank en m'n telecomproviders heb ik ooit "bewijs" in de vorm van adresgegevens moeten achterlaten.

[ Voor 28% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 02-12-2008 19:29 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:22
Afgelopen zomer exact hetzelfde meegemaakt met CD-WOW maar in mijn geval betaalde ik wel met een creditcard.
We bestellen twee games op zaterdagavond, enkele minuten na bestelling komt er per email een bevestiging van CD-WOW en vlak er achteraan een "transaction confirmation" van paynova dat de betaling afgehandeld was.
Maandag kwam er vervolgens een email waar oa het volgende in stond :
To help comply with our stringent fraud policies, we will require further information from you to confirm your identity before we can approve your order. Accordingly we would appreciate it if you could please forward a copy of your driver's license or other form of identification showing your name and address as provided on your order. This can either be faxed or scanned and emailed.
Vervolgens een email verstuurd dat zowel het Nederlandse paspoort als het Nederlandse rijbewijs geen adresgegevens vermelden.
Daarnaast aangegeven dat ik er grote bezwaren tegen heb om kopietjes van officiele documenten op te sturen en dat ze mijn order per direct mogen cancellen als dat de enige manier is waarop ze zaken met mij willen doen.
Ik heb overigens ook nog contact opgenomen met Mastercard omdat het me allemaal niet lekker zat.
Het eerste wat ik te horen kreeg is dat je nooit maar dan ook nooit meer informatie moet geven dan het nummer plus de security code van je creditcard.
Op deze manier identificeren is uit den boze en het is in principe niet eens toegestaan dat ze dat vragen van klanten.
Ook die informatie heb ik toegevoegd aan deze email.

Paar uurtjes later verscheen het volgende in een email :
I have authorised the release of your order without the need of this extra
security information. We will notify you by email as items ship.

[ Voor 13% gewijzigd door ninjazx9r98 op 02-12-2008 20:52 ]

Verwijderd

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:27
Dus vragen om CC gegevens is onzin, fraudegevoelig en fout. Als ik iets met m'n bankpas betaal, gaat een winkel toch ook niet vragen om m'n arbeidscontract? Ze hebben niks te maken met waar dat geld verder vandaan komt.
Ghehe :D Fantastische vergelijking ;)

Al met al lijkt het me een vrij duidelijke zaak.. Zeker na de vorige post..
Zoals eerder geopperd lijkt het me een strak plan om contact op te nemen met CD-wow en je bezwaar uit te leggen.. Ik zou inderdaad die gegevens niet verstrekken, omdat je uberhaupt niet met een creditcard hebt betaald.. Zoals ik lees, zijn ze daarna ook niet moeilijk met het vrijgeven en opsturen van de spullen.. Iets dat ik persoonlijk ook een beetje raar vind..
Pagina: 1