cdwow en de wet koop op afstand ?

Pagina: 1
Acties:

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:22
Afgelopen juni twee stuks Wrath of the Lich King besteld bij cdwow (op de Nederlandse site) vanwege het gemak van online bestellen.
Eerst was er allerlei gedoe rondom m'n creditcard omdat ik kopietjes van identificatie papieren en eventueel een kopie van m'n creditcard moest opsturen.
Na een weigering van mijn kant en de mededeling dat in dit geval mastercard geen prijs stelt op dit soort activiteiten besloot men de order gewoon te verwerken.
Het te betalen bedrag was overigens wel al verrekend met de creditcard, dat gebeurde direct na het plaatsten van de order.
Donderdag de 13e november was de release date maar de status op hun website stond nog steeds op pre-release met ondertussen een prijs die per stuk 9 euro lager lag.
Mail gestuurd om te vragen wanneer men eea zou gaan leveren en hoe dat zat met de prijs.
Antwoord was een heel verhaal over leveranciers waar men afhankelijk van is en ik kreeg een tegoedbon van 18 euro te besteden bij cdwow.
Zaterdag de 15e komt dan een email met de melding dat eea verstuurd is en dat de levertijd 7 tot 10 werkdagen bedraagt.
Dat is voor ons de druppel, we kopen twee stuks bij de Mediamarkt en besluiten gebruik te gaan maken van de wet koop op afstand.
Op 22 november komen dan uiteindelijk twee enveloppes binnen van cdwow.
Direct een email gestuurd dat ik voorzien ben en gebruik wens te maken van mijn recht om spullen te retourneren.
Wat volgt is een antwoord dat men mijn verzoek heeft afgewezen omdat de reden voor het terugsturen niet genoemd wordt in hun 'return policy' en vanwege copyright schending ed kan het zowieso niet.
Als antwoord daarop hebben wij weer geschreven dat men van alles en nog wat in die return policy kan schrijven maar dat de wet nog altijd bindend is en dat we gebruik willen maken van het recht dat we hebben.

Iemand soortgelijke ervaring (eventueel met een andere winkel) en tips ed hoe hier verder mee om te gaan ?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Volgens mij als het nog verpakt zit mag het gewoon terug. Maar ik weet niet zeker of de wet verkoop of afstand ook geld voor software. Volgens mij wel.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ja zoek even op of de wet koop op afstand ook voor software geldt. Google is your friend ;)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Cdwow is zeer terughoudend met informatie en in mijn ogen daarom erg klantonvriendelijk als het op uitzonderingen aankomt.

Ik wil je daarom aanmoedigen voet bij stuk te houden.
Ze moeten maar eens leren hoe het hoort te werken!

Offtopic:
Die enkele keren dat ik er gekocht heb:
CD WOW! Order Delay: ... [order #...]
Andere bestelling:
Unfortunately, we have been made aware that the item requested is no longer available via this supplier
En weer een andere:
Thank you for contacting me and sorry for the delay in dispatching this item.

Unfortunately, we have experienced a delay in receiving this product from our suppliers and we are currently expecting it to be dispatched on the following date: xx.
Nog een leuke, nadat ik in het Nederlands vroeg om de orderstatus:
Thank you for your email.

Can we please ask you to kindly write back in English, if possible, so that we can assist you further with your enquiry.
Ik hem misschien één keer wat binnen gehad van ze, maar ik doe nooit meer zaken met ze.
Concurrenten zijn veel betrouwbaarder.

[ Voor 14% gewijzigd door ByteDelight op 23-11-2008 09:21 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• ninjazx9r98
Was ik even vergeten te vermelden maar software valt inderdaad ook onder wet kopen op afstand mits de verzegeling nog intact is.
Enige waar lastig informatie over te vinden is is of het van belang is waar de leverancier gevestigd is.
De wet kopen op afstand geldt in heel Europa, dat is makkelijk te vinden maar of de leverancier daar zelf gevestigd dient te zijn of zich aan die wet dient te houden zodra hij in Europa levert (dat laatste lijkt me het meest logische) is niet zo eenvoudig te vinden.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02

Robtimus

me Robtimus no like you

CD WOW heeft een Nederlandse afdeling (kijk maar onderaan de site) dus moeten ze zich zelfs aan de Nederlandse wet houden.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-01 15:37

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Je had natuurlijk kunnen weten dat het zo lang duurt om te verzenden, het word natuurlijk niet vanuit nederland verzonden!

Zelf een keer een dvd box besteld + 1 losse dvd. Box was direkt verzonden losse dvd was lastig; kon zelfs toen het was verzonden aangeven dat ik alles wou annuleren. (moest ik wel eerst alles terugsturen). Losse dvd geannuleerd en geld terug gehad.

Kortom; waarom had je niet gemeld dat je de order wou annuleren??

Asus Zenbook i7 256gb

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is het antwoord op je laatste mail? De wet koop op afstand is gewoon geldig, mits je de verzegeling niet hebt verbroken.
Ik weet verder niet hoe het zit met betalen met creditcard, maar is er een mogelijkheid het geld via je CC-maatschappij terug te halen?

* Wortelsoep heeft trouwens wel goede ervaringen met cd wow :)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 21:03
1) Cd-WoW is internationaal. Dat de website ook de Nederlandse taal bevat maakt ze niet gelijk gebonden aan de Nederlandse wetgeving. Ze hebben ook geen Nederlandse tak, ook al doen ze 'vermoeden' van wel. Vandaar ook dat de klantenservice alleen Engelse emails kan beantwoorden.

2) Cd-WoW heeft duidelijke voorwaarden. Hierin staat ook: - Computer and Console Games and Accessories attract strict manufacturer guidelines and are non-returnable unless defective or unopened (refer to “Damaged or Defective Items”).

Aangezien jij computer games heb besteld, weet je na het lezen van bovenstaande gelijk je antwoord.

3) Niet gericht op de TS. Maar zelf 30+ bestellingen gedaan bij Cd-WoW en het is in mijn ogen een goed bedrijf. Snelle levering, bij beschadigde artikelen wordt een vervanger opgestuurd. Niet ontvangen artikelen worden terugbetaald of opnieuw verzonden.

4) Dat jij een creditcard kopie moet opsturen is puur zakelijke bescherming van Cd-WoW. Als jij een oplichter bent zijn hun de geleverde producten kwijt. Maar krijgen er geen geld voor. Zou jij lukkraak creditcard bestellingen accepteren als jij een grote site heb als Cd-WoW? Of de prijzen omhoog gooien om creditcard fraude te beperken? Of creditcard betalingen compleet afschraffen? Oplichters zullen waarschijnlijk de bestelling annuleren als het niet lukt.
Het feit dat jij 'extra' moeite doet en een kleine bestelling plaatst haalt ze over om de betaling te accepteren. Maar ik vind niet dat je Cd-WoW dit mag aanrekenen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mrFoce schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:36:
[...]

1) Cd-WoW is internationaal. Dat de website ook de Nederlandse taal bevat maakt ze niet gelijk gebonden aan de Nederlandse wetgeving. Ze hebben ook geen Nederlandse tak, ook al doen ze 'vermoeden' van wel. Vandaar ook dat de klantenservice alleen Engelse emails kan beantwoorden.

2) Cd-WoW heeft duidelijke voorwaarden. Hierin staat ook: - Computer and Console Games and Accessories attract strict manufacturer guidelines and are non-returnable unless defective or unopened (refer to “Damaged or Defective Items”).

Aangezien jij computer games heb besteld, weet je na het lezen van bovenstaande gelijk je antwoord.

3) Niet gericht op de TS. Maar zelf 30+ bestellingen gedaan bij Cd-WoW en het is in mijn ogen een goed bedrijf. Snelle levering, bij beschadigde artikelen wordt een vervanger opgestuurd. Niet ontvangen artikelen worden terugbetaald of opnieuw verzonden.

4) Dat jij een creditcard kopie moet opsturen is puur zakelijke bescherming van Cd-WoW. Als jij een oplichter bent zijn hun de geleverde producten kwijt. Maar krijgen er geen geld voor. Zou jij lukkraak creditcard bestellingen accepteren als jij een grote site heb als Cd-WoW? Of de prijzen omhoog gooien om creditcard fraude te beperken? Of creditcard betalingen compleet afschraffen? Oplichters zullen waarschijnlijk de bestelling annuleren als het niet lukt.
Het feit dat jij 'extra' moeite doet en een kleine bestelling plaatst haalt ze over om de betaling te accepteren. Maar ik vind niet dat je Cd-WoW dit mag aanrekenen.
Met een nederlandsetalige website geeft zij aan zich ook specifiek op de nederlandse markt te richten en explicitiet in nederland actief wil zijn. Je zou daarmee weldegelijk kunnen argumenteren dat zij zich aan de nederlandse wet dienen te houden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

[...]

2) Cd-WoW heeft duidelijke voorwaarden. Hierin staat ook: - Computer and Console Games and Accessories attract strict manufacturer guidelines and are non-returnable unless defective or >>>>>>unopened<<<<< (refer to “Damaged or Defective Items”).
tadaa, opgelost.
terugsturen dus die handel want er staat in hun voorwaarden dus dat ze hem wel terug nemen als ie niet geopend is.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• ninjazx9r98
[b][message=31095101,noline]
Kortom; waarom had je niet gemeld dat je de order wou annuleren??
Ik heb niet alle correspondentie die gevoerd is hier volledig neergezet maar bij deze een deel :
Comments:
Return of order xxxxxxxxx. To make sure we got the WoW expansion in time we did a preorder last summer. To our surprise two things happened. 1) we got charged right away (months before shipment) and prices dropped before shipment. 2) It's a week after the official launch and our order still hasn’t arrived. Because of this we’re no longer interested in our order and want to return it as soon as it arrives.
Antwoord cdwow :
Thank you for taking the time to advise us that your order has not yet arrived.

We have complete confidence in our delivery partners; however, due to varying factors out of our control, there may be occasions when deliveries are delayed. We are confident that delivery will be made shortly and appreciate your patience. Should your item not arrive after 21 days of the original shipment date please notify us by return email.

We apologise for any inconvenience that this may cause and once again thank you for your continued patience.

• ninjazx9r98
[...]
De site is niet alleen Nederlandstalig, hij draait tevens op een .nl domein en alle correspondentie vanaf hun kant is Nederlandstalig tot je een email stuurt.
Dan blijkt de Nederlandstalige correspondentie kennelijk 'voorgeprogrammeerd' te zijn maar kan men er verder niets mee.

Ze kunnen dus teruggestuurd volgens bovenstaande, de verpakking is tenslotte niet open geweest en alles is nog steeds gesealed.
Goede verhalen mbt cdwow van collega's en kennissen zijn ook de reden geweest om daar te bestellen.
Helaas is er kennelijk een doorstart oid geweest, eea aan rechtzaken in de UK en wemelt het ondertussen klachten op diverse fora.
Lange levertijden soms oplopend tot enkele maanden schijnt tegenwoordig meer en meer voor te komen helaas.
Terugbetaling doet men overigens ( niet meer ? ) aan, tenminste niet in het geval van een creditcard.
Betalingen via creditcard heeft men uitbesteed en worden direct verrekend bij bestelling ongeacht levertijd, krijg je geld terug dan is het in de vorm van een voucher.
Wat cdwow doet gaat regelrecht in tegen de voorwaarden van creditcard maatschappijen.
Geen idee of je pas geleden zembla hebt gezien maar er is een levendige handel in creditcard gegevens en alleen al om die reden moet je die gegevens nooit verstrekken maar hoort een bedrijf er nooit naar te vragen.
Met de gegevens waar men om vraagt is het kinderlijk eenvoudig om andermans creditcard te misbruiken.
Voor wat betreft de risico's, die horen erbij als je 'bedrijfje wilt spelen' en dat hoor je niet op de klant af te wentelen.

• ninjazx9r98
Nog even een update.
Na m'n laatste mail dat ze voor zover mij bekend zich te houden hebben aan de Nederlandse wetgeving aangezien ze op deze markt opereren heb ik eergisteren een email gekregen dat men het verzoek tot terugsturen van de goederen honoreerd.
De goederen dienen teruggestuurd te worden naar een adres in de UK.

Tevens heb ik het idee dat men niet zo lang geleden (misschien zelfs afgelopen week ? ) de voorwaarden drastisch heeft aangepast en uitgebreid.
In ieder geval is het volgende nu onderdeel van de voorwaarden :
UW WETTIGE EN RECHTMATIGE POSITIE WORDT NIET AANGETAST DOOR ONZE ALGEMENE VOORWAARDEN.
PS.
De gequote tekst hierboven is letterlijk, het staat daar volledig in hoofdletters.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:21

Wokschotel

Op 6 wielen

Volstrekt OT: leuke fiets :9

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Pagina: 1