Toon posts:

HDD van 500GB is 133GB?!

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een HHD gekocht van 500GB.
ik wou XP instaleren en nu zegt die dat er maar 133GB is ??
ik heb niks op google kunnen vinden:(
weten jullie miss wat de oorzak/oplossing kan zijn?

Mvg,
Stafa

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:12
XP SP1 of hoger gebruiken gok ik. Kijk hier even: OM FAQ

Specs

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals hierboven reeds genoemd kijk de FAQ's eens door voordat je direct een topic opent, daarnaast gebruik ook de GoT search. Je snijdt namelijk een onderwerp aan dat al velemalen is behandeld. Zoals gezegd, je gebruikt waarschijnlijk een Windows XP installatie CD zonder servicepack. Windows XP zonder servicepack herkent geen hardeschijven groter dan 133GB.

Dit kun je oplossen door een installatie CD te gebruiken waar reeds een servicepack in is opgenomen. Ook kun je zelf een dergelijke CD maken van jouw CD, door m.b.v. een andere PC en nLite een Servicepack te slipstreamen. (dan zou ik direct SP3 gebruiken).

Of je maakt eerste een kleinere partitie aan waarop je Windows XP installeert, na de installatie van XP installeer je het servicepack. Hierna kun je via schijfbeheer de rest van de hardeschijf gaan indelen.

De netste manier is zorgen voor een installatie CD met een servicepack geintergreerd. (het liefst met SP2 of SP3) Voor de rest is dit echt een FAQ of zoek vraag daarom gaat dit topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.