Toon posts:

Scharniertje van laptop zit vast!DRINGREND

Pagina: 1
Acties:
  • 3.338 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb geprobeerd mijn toetsenbord te vervangen aar kwam niet verder dan mijn scherm,

ik heb mijn scherm los gehaald van mijn scharniertjes maar nu zit er een vast!

Kunt u mij helpen?

Groet

Quincy!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wacht even hoor, mijn glazen bol werkt niet echt mee vandaag......

Deze vraag slaat natuurlijk kant nog wel, dat begrijp je toch zeker wel.

Hoe verwacht je dat wij je helpen, zonder duidelijke omschrijving, merk notebook, en foto's voor de verduidelijking. 8)7

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-12 20:10

DarkSide

theres no place like ::1

Ten eerste welkom op GOT.
Ten tweede. Over welke laptop hebben we het. De meeste laptops die ik ken kan je het toetsenbord namelijk vervangen zonder het scherm los te hoeven schroeven.
En ik heb verder ook geen idee wat je bedoeld met : "nu ziet er 1 vast".
Wat zit vast? Hoe zit het vast?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Turismo schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:07:
Wacht even hoor, mijn glazen bol werkt niet echt mee vandaag......

Deze vraag slaat natuurlijk kant nog wel, dat begrijp je toch zeker wel.

Hoe verwacht je dat wij je helpen, zonder duidelijke omschrijving, merk notebook, en foto's voor de verduidelijking. 8)7
Sorry,mijn merk is Acer,Type Aspire 9423WSMi...

Foto's...mn scharniertje zit vast,dat is vrijwel alles

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:08:
Ten eerste welkom op GOT.
Ten tweede. Over welke laptop hebben we het. De meeste laptops die ik ken kan je het toetsenbord namelijk vervangen zonder het scherm los te hoeven schroeven.
En ik heb verder ook geen idee wat je bedoeld met : "nu ziet er 1 vast".
Wat zit vast? Hoe zit het vast?
Als eerste,sorry voor dubbel post,

Met er zit er een vast bedoel ik dat er een scharnieer is dat ik niet meer kan bewegen.

• Turismo
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:09:
[...]

Als eerste,sorry voor dubbel post,

Met er zit er een vast bedoel ik dat er een scharnieer is dat ik niet meer kan bewegen.
Ehhh...die andere zit wel los..hangt je scherm niet nu heel geforceerd aan het onbeweegbare scharnier nu vast?
Is dat de reden dat deze vast zit....dan zou je m in de juiste hoek moeten bewegen (evt. met de hulp van iemand anders) en een druppeltje naaimachineolie op het scharnier, zodat er weer beweging in komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 01-12-2008 12:12 ]

• SP
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-12 15:38

SP

misschien verkeerd (te lang) schroefje in het verkeerde gaatje gedaan. Haal eens wat schroefjes los die je eerder ook hebt losgemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
SP schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:12:
misschien verkeerd (te lang) schroefje in het verkeerde gaatje gedaan. Haal eens wat schroefjes los die je eerder ook hebt losgemaakt.
Hij is onbeweegbaar,heb er helemaal geen schroefjes inzitten(in het rechter scharniertje dan hea?)
Ehhh...die andere zit wel los..hangt je scherm niet nu heel geforceerd aan het onbeweegbare scharnier nu vast?
Is dat de reden dat deze vast zit....dan zou je m in de juiste hoek moeten bewegen (evt. met de hulp van iemand anders) en een druppeltje naaimachineolie op het scharnier, zodat er weer beweging in komt.
nee in het vaste scharniertje zit geen schroef...en naaimachine olie,is dat die DI-66 troep,of hoe het ook mag heten?

en hoe in godsnaam wil ik die olie er eigenlijk tussenkrijgen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 12:15 ]

• Turismo
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:13:
[...]

Hij is onbeweegbaar,heb er helemaal geen schroefjes inzitten(in het rechter scharniertje dan hea?)
hoooolyyy cowww :? :? ... ik begrijp er nu serieus niks van.. een scharnier zit vast...WAARAAN dan??
Kan je niet een paint maken wat je nu bedoelt

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen uit te leggen,het scharniertje zit vast,daarmee bedoel ik dat ik hem niet kan bewegen.Hij klemt dus zegmaar.Dat was eerst nog niet maar nu opeens wel vaag genoeg...snap je?anders pak ik wel ff mn fotocamera(als ik hem kan vinden...)

Verwijderd

Waarom zou je je scherm loshalen om je toetsenbord te vervangen? Bij de meeste laptops kun je het toetsenbord kun je er zo uit klikken..

Zit er geen schroefje in het scharnier waarmee je hem wat vaster/losser kunt draaien?

En voor 'dringend' moet je naar een computerwinkel gaan die het vast weer zo voor je kunnen fixen (tegen veel geld).

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:17:
Waarom zou je je scherm loshalen om je toetsenbord te vervangen? Bij de meeste laptops kun je het toetsenbord kun je er zo uit klikken..

Zit er geen schroefje in het scharnier waarmee je hem wat vaster/losser kunt draaien?

En voor 'dringend' moet je naar een computerwinkel gaan die het vast weer zo voor je kunnen fixen (tegen veel geld).
Bedankt,ik zal even kijken.

EDIT:
nee geen schroefje,moet ik even fotos maken?
EDIT2:
Ik moest mijn scherm verwijderen omdat de laatste 3 schroefjes om het toetsenbord bedekend plaatje te verwijderen onder het scherm zitten

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 12:21 ]

Verwijderd

Kijk eens of er aan de bovenrand van het toetsenbord lipjes zitten. Als je die (met een dunne schroevendraaier ofzo) indrukt kun je het toetsenbord er zo uit wippen. Daarvoor hoef je echt niet je héle laptop te demonteren...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:23:
Kijk eens of er aan de bovenrand van het toetsenbord lipjes zitten. Als je die indrukt kun je het toetsenbord er zo uit wippen. Daarvoor hoef je echt niet je héle laptop te demonteren...
Die zitten er niet,maar ik heb zon leuk toetsenbord met een extra lang verlengd stuk ONDER het plaatje rondom het toetsenbord -_-

EDIT:
maar het ging over het scharniertje,zal het helpen om acer te bellen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 12:25 ]

• DarkSide

DarkSide

Zoals ik al zei hoef je je scherm inprincipe niet los te maken om bij je KBD te komen.
Nu het schanier probleem. Deze is niet te bewegen? Sommige schanieren gaan erg lastig zeker als ze in hun eentje bewogen worden. Zorg ervoor dat je scherm weer juist gemonteerd is aan beide schanieren. En buig dan voorzichtig het schanier door het scherm open of dicht te doen.
als het echt niet lukt zal je je laptop verder uit elkaar moeten halen zodat je de schanier los in je hand kan hebben om te kijken of je hem weer recht kan buigen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:27:
Zoals ik al zei hoef je je scherm inprincipe niet los te maken om bij je KBD te komen.
Nu het schanier probleem. Deze is niet te bewegen? Sommige schanieren gaan erg lastig zeker als ze in hun eentje bewogen worden. Zorg ervoor dat je scherm weer juist gemonteerd is aan beide schanieren. En buig dan voorzichtig het schanier door het scherm open of dicht te doen.
als het echt niet lukt zal je je laptop verder uit elkaar moeten halen zodat je de schanier los in je hand kan hebben om te kijken of je hem weer recht kan buigen.
Ik kan hem niet vastschroeven want als ik het scherm loslaat valt hij zachtjes,en de schroefjes gaan er ook vaag genoeg niet meer helemaal in,kan het wel proberen maar gaat heel erg moeizaam :'(
EDIT:
Als het evt nodig is kan ik ook ff gauw fotos of een video maken!

RE-EDIT:
Dit uit elkaar halen werd trouwens geadviseerd door Repairdirect!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 12:31 ]

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-12 10:55
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:28:
[...]

Ik kan hem niet vastschroeven want als ik het scherm loslaat valt hij zachtjes,en de schroefjes gaan er ook vaag genoeg niet meer helemaal in,kan het wel proberen maar gaat heel erg moeizaam :'(
EDIT:
Conclusie; Er zit iets scheef waardoor je schroefjes er niet ingaan en je scharnier niet kan bewegen, zet alles terug op z`n plek, alles recht, overal de schroefjes weer in, back to basic.

Pas als het hele ding weer in elkaar zit zoals het zou moeten begin je gewoon opnieuw met slopen.

Verwijderd

Topicstarter
Sjengcity schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:31:
[...]
Conclusie; Er zit iets scheef waardoor je schroefjes er niet ingaan en je scharnier niet kan bewegen, zet alles terug op z`n plek, alles recht, overal de schroefjes weer in, back to basic.

Pas als het hele ding weer in elkaar zit zoals het zou moeten begin je gewoon opnieuw met slopen.
Maar het leuke is,ik kan hem niet in elkaar zetten zonder dat scharniertje,als ik hem evt toch in elkaar zit knalt het stukje 'case' dat het bedekt(normaal gesproken)kapot!

EDIT:Zal olie misschien werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 12:34 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12 17:23
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:28:
[...]

EDIT:

RE-EDIT:
Dit uit elkaar halen werd trouwens geadviseerd door Repairdirect!
Volgens mij heb je hem gewoon niet helemaal goed zitten. Als de schroefjes er niet meer ver genoeg in gaan, zal er ergens vast wat schreef of verkeerd zitten.
Dus maak nu die fotos maar zodat we met ze allen kunnen kijken hoe het zit..

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:32:
[...]

Maar het leuke is,ik kan hem niet in elkaar zetten zonder dat scharniertje,als ik hem evt toch in elkaar zit knalt het stukje 'case' dat het bedekt(normaal gesproken)kapot!
Ok, zelf ook even meedenken hè...

Wat heb je gedaan waardoor het scharnier in deze positie kwam?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu de fotos aan het uploaden
Sjengcity schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:35:
[...]

Ok, zelf ook even meedenken hè...

Wat heb je gedaan waardoor het scharnier in deze positie kwam?
Ik heb hem alleen losgeschroefd!

Het kapotte scharniertje!Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/9426/pict0058yr6.jpg

Het werkende scharniertjeAfbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/1654/pict0059se8.jpg

Mijn laptop zoals die erbij ligtAfbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/9369/pict0060jr9.jpg

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 12:47 ]

• DarkSide

DarkSide

Ik snap je probleem. Je zou dan toch echt een manier moeten vinden om het scherm los van het schaniertje te krijgen. Zodat je rust verder kunt zonder dat je scherm stuk gaat.
Zoek eens naar een, vaak rond, afdek dopje/sticker op het scherm. Verwijder dit. En schoef het scherm lost.
Volg de 'vga kabel' (dit is een flatcable) naar je moederbord (eerst kbd zien te verwijderen). En haal deze los.
Nu kan je het scherm, als het goed is, los halen. En kan je je concentreren op de schoefjes.

Er moet echt iets niet goed zitten of scheef. De kans is klein dat het schaniertje echt stuk is gegaan.
Is btw niet te hopen. De meeste leverancier leveren dit onderdeel alleen als het vast zit aan een nieuw scherm. Is dus erg prijzig.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moet je niet gewoon je scherm helemaal open klappen (plat). Zoals hier: http://www.powerbrixx.com/reference/acer/3610_keyboard.htm

Overigens zijn er tig guides te vinden over het vervangen van een toetsenbord bij een laptop. Wellicht ook wel voor jouw model. en wellicht ook te vinden op de officiele Acer website (in geval van mijn Lenovo is er een complete handleiding beschikbaar hoe je hem volledig kan demonteren)

[ Voor 18% gewijzigd door Noork op 01-12-2008 12:45 ]

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:39:
Ik ben nu de fotos aan het uploaden
[...]

Het kapotte scharniertje![afbeelding]
En je hebt ook nog een foto waar iets uit op te maken is?
Als ik heel goed m`n best doe iets uit de foto op te maken lijkt het erop dat het afdek kapje nog over het scharnier zit, dit zul je er eerst af moeten proberen te halen....

Verwijderd

Topicstarter
Sjengcity schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:46:
[...]

En je hebt ook nog een foto waar iets uit op te maken is?
Als ik heel goed m`n best doe iets uit de foto op te maken lijkt het erop dat het afdek kapje nog over het scharnier zit, dit zul je er eerst af moeten proberen te halen....
Afdekkapje?

Ben nu trouwens een video aan het uploaden,om het ff wat duidelijker te maken

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:39:
[...zeer duidelijke foto's...]
Jij hebt geen lampen of daglicht in huis?

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik wil niet heel onbehulpzaam om de hoek komen, maar dit lijkt mij meer een kwestie van: Goed kijken, en even wat technische kennis bovenhalen. Hoe moeten wij je vertellen waarom jouw scharniertje niet meer werkt. Dit kan gewoon komen door bijvoorbeeld verkeerde montage.

Tip: Haal die hele scharnier gewoon weer even uitelkaar en zet het stukje bij beetje in elkaar.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Topicstarter
50Miles schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:51:
Ik wil niet heel onbehulpzaam om de hoek komen, maar dit lijkt mij meer een kwestie van: Goed kijken, en even wat technische kennis bovenhalen. Hoe moeten wij je vertellen waarom jouw scharniertje niet meer werkt. Dit kan gewoon komen door bijvoorbeeld verkeerde montage.

Tip: Haal die hele scharnier gewoon weer even uitelkaar en zet het stukje bij beetje in elkaar.
Het is een soort stukje metaal... dus kan ik hem niet uitelkaar halen;"(
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:50:
[...]

Mijn camera maakt alles zo donker:(

EDIT:de video is trouwens hier

[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=yNcblKLfE0c]

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 13:00 ]

• digital-IMEI
Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:50:
[...]
Schijnbaar niet, zelfde bij het filmpje.

1 tip, ga ermee naar de lokale computer buur want hier schiet niemand wat mee op.

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Waarom ga je in vredesnaam in het donker lopen filmen |:(

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
No offense: Ik zou hem maar gewoon naar iemand toe brengen die er verstand van heeft. Lijkt me dat je je even snel geregistreerd hebt aan je nick te zien, maar een scharniertje is niet echt makkelijk op te lossen via een forum (Lijkt mij). (Wil trouwens niet voor mod spelen oid)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een lichtere foto aan het uploaden,ik heb het hier gevraagd omdat dit zo vaag is,hij deed het eerst perfect en nu inene niet meer...

kappotte scharnier(denk ik)
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/5695/pict0067dr5.jpg
Werkende Schanier
Afbeeldingslocatie: http://img377.imageshack.us/img377/2281/pict0068fs5.jpg

zo beter?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
komt voor elkaar
KlemmendeAfbeeldingslocatie: http://img366.imageshack.us/img366/1049/pict0067mj5.jpg
BewegendeAfbeeldingslocatie: http://img56.imageshack.us/img56/2882/pict0068ii1.jpg
zo???

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 13:15 ]

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-12 20:22

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Doe je laptop scherm eens wat verder dicht, schroef vervolgens de scharnier vast; voila klaar
*knip*

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 01-12-2008 15:17 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:12:
[...]

komt voor elkaar
Klemmende[afbeelding]
Bewegende[afbeelding]
zo???
Waarschijnlijk is het veertje wat in het scharnier zit gebroken. Ik zelf zou hier niet verder aan gaan rommellen en het door een bedrijf laten doen. Je kan hier meer aan verkloten door zelf te gaan prutsen.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:20:
[...]
Waarschijnlijk is het veertje wat in het scharnier zit gebroken. Ik zelf zou hier niet verder aan gaan rommellen en het door een bedrijf laten doen. Je kan hier meer aan verkloten door zelf te gaan prutsen.
Ik sluit me hierbij aan. Ik kan van deze foto's gewoonweg niet opmaken wat er mis is. (sowieso zijn de foto's nog steeds aan de kleine kant). Je kan nog proberen de scharniertjes weer vast te maken en kijken of je er dan wel beweging in kan krijgen.

Nog steeds snap ik niet waarom het scherm helemaal los moet voor het vervangen van het tobo. (zie mijn eerder post met linkje naar een guide) Maar goed, zal wel aan mij liggen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-12 13:23

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:55:
[...]

Het is een soort stukje metaal... dus kan ik hem niet uitelkaar halen;"(

[...]

Mijn camera maakt alles zo donker:(

EDIT:de video is trouwens hier

[video]
dude...kan niet bewegen worden? en die kan gewoon bewegen worden?
- worden dus. Of bewogen ipv bewegen.

Maar volgens mij is het scharnier gewoon kapot. Hophop naar de RMA. Je foto's en uitleg zijn dusdanig onduidelijk dat hier geen soep van te maken is, maar mijn beste gok is een iets verbogen scharniertje waardoor de boel zichzelf vast klemt.

[ Voor 13% gewijzigd door bonzz.netninja op 01-12-2008 13:29 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ghostrider schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:18:
Doe je laptop scherm eens wat verder dicht, schroef vervolgens de scharnier vast; voila klaar

www.beginnersweb.nl
al geprobeerd,lukt niet

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06
Gezien de hoeveelheid moeite die je hebt om foto's te maken, het verhaal anderzijds begrijpelijk te maken, te begrijpen wat naaimachineolie is, wat je ermee kan en het feit dat je nu pas geregistreerd bent leid ik af dat je misschien niet zo heel handig bent. Advies: laat het doen door iemand die dat wel is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Noork schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:25:
[...]

Ik sluit me hierbij aan. Ik kan van deze foto's gewoonweg niet opmaken wat er mis is. (sowieso zijn de foto's nog steeds aan de kleine kant). Je kan nog proberen de scharniertjes weer vast te maken en kijken of je er dan wel beweging in kan krijgen.

Nog steeds snap ik niet waarom het scherm helemaal los moet voor het vervangen van het tobo. (zie mijn eerder post met linkje naar een guide) Maar goed, zal wel aan mij liggen.
Voor het verwijderen van het tobo hoeven er maar een paar schroefjes aan de onderkant los gedraaid te worden. De TS is zelf aan het knutsellen geslagen en dit valt niet meer onder garantie als het stuk gaat. Ws is 1 scharnier kapot.

Ga aub niet zelf rommellen en laat het doen.....

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb een tijd terug eenzelfde crisis gehad met een wat oudere Asuslaptop. De scharnieren daarvan liepen altijd al stroef, en toen ik de avond voor een tentamen "effetjes" het scherm met één hand verzette (ik was op dat scherm de lesstof voor dat tentamen aan het doornemen) hoorde ik "krak!" -- het rechterscharnier had besloten om gewoon niet meer verder te bewegen.

Opgelost op de volgende manier: hele scherm losgehaald van de body. In tegenstelling tot wat Darkside zegt heb ik geen kabels losgekoppeld, maar gewoon het losse scherm plat op de tafel gelegd. Zo kon ik de laptop zelfs nog gebruiken! Vervolgens de scharnieren losgeschroefd van de body en deze een nachtje laten weken in een borrelglaasje WD-40. Ondertussen toch maar geprobeerd wat te blokken voor m'n tentamen ondanks alle "m'n laptop is stuk!" paniek. :/

De volgende dag eerst tentamen gehaald (met het hoogste cijfer :*) ) en later op de ochtend de scharnieren uit de WD-40 gehaald, grondig met naaimachineolie (een heus Oostduits goedje op basis van benzeen :9 ) bewerkt en vervolgens het geheel weer vastgeschroefd. Nu, ruim een jaar later, werkt alles nog naar behoren, al ben ik wel wat voorzichtiger met het verzetten van het scherm.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:27:
[...]

dude...kan niet bewegen worden? en die kan gewoon bewegen worden?
- worden dus. Of bewogen ipv bewegen.

Maar volgens mij is het scharnier gewoon kapot. Hophop naar de RMA. Je foto's en uitleg zijn dusdanig onduidelijk dat hier geen soep van te maken is, maar mijn beste gok is een iets verbogen scharniertje waardoor de boel zichzelf vast klemt.
RMA??? Hij heeft het zelf gemold. Ze kunnen zo zien aan de handeling van de TS dat hij zelf is gaan sleutelen en dat valt niet onder RMA.

Verwijderd

Topicstarter
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=lzig2MlLlO4]
heb ff opnieuw een video gemaakt,hoop dat dit het wat helder'der' maakt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 13:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:38:
http://nl.youtube.com/watch?v=lzig2MlLlO4
heb ff opnieuw een video gemaakt,hoop dat dit het wat helder'der' maakt
Hoe vaak wil je horen dat het scharnier kapot is? Je kan het hele scherm loshalen (alle schroefjes verwijderen), maar dan moet je wel weten wat je doet.

Als je het scharnier forceerd kan het zijn dat de laptop body inscheurd en dan wordt het een duurder geintje...

Verwijderd

Topicstarter
netvor schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:35:
Ik heb een tijd terug eenzelfde crisis gehad met een wat oudere Asuslaptop. De scharnieren daarvan liepen altijd al stroef, en toen ik de avond voor een tentamen "effetjes" het scherm met één hand verzette (ik was op dat scherm de lesstof voor dat tentamen aan het doornemen) hoorde ik "krak!" -- het rechterscharnier had besloten om gewoon niet meer verder te bewegen.

Opgelost op de volgende manier: hele scherm losgehaald van de body. In tegenstelling tot wat Darkside zegt heb ik geen kabels losgekoppeld, maar gewoon het losse scherm plat op de tafel gelegd. Zo kon ik de laptop zelfs nog gebruiken! Vervolgens de scharnieren losgeschroefd van de body en deze een nachtje laten weken in een borrelglaasje WD-40. Ondertussen toch maar geprobeerd wat te blokken voor m'n tentamen ondanks alle "m'n laptop is stuk!" paniek. :/

De volgende dag eerst tentamen gehaald (met het hoogste cijfer :*) ) en later op de ochtend de scharnieren uit de WD-40 gehaald, grondig met naaimachineolie (een heus Oostduits goedje op basis van benzeen :9 ) bewerkt en vervolgens het geheel weer vastgeschroefd. Nu, ruim een jaar later, werkt alles nog naar behoren, al ben ik wel wat voorzichtiger met het verzetten van het scherm.
Het probleem is dat mijn scharniertjes vast zitten aan het main frame om het maar ff zo te noemen.en bij mij hoorde ik gaan krak!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als het zelf niet lukt breng het naar de winkel !
Niet moeilijk doen voordat je alles verkloot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al opgelost,ikbleek dus ipv het stukje OVER de schroefgaten te doen het er juist achter te doen.

Ik hoop dat dit andere mensen ook zal helpen

Bedankt voor al jullie hulp,ik zal nu waarschijnlijk ook een normaal account aanmaken om mensen op 'mijn gebied' te helpen(Desktop Hardware/software en Gaming!)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 13:46 ]

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-12 13:37
aan de onderkant van je laptop zullen 1 tot 3 schroefjes zitten waar KBD bij staat dit staat dus voor "Keyboard".

deze 3 schroefjes los
dan zit het tobo nog geklemd in de behuizing dit maak je los door met een klein gewoon schroevendraaiertje de waarschijnlijk witte uitsteekseltjes naar toe toe te duwen. (in geval dat de laptop normaal voor je staat zoals je ermee kunt werken.)

Aan de vakkundige manier van slopen filmen en foto's maken vraag ik me af of dit je gaat lukken.
Garantie op dit scharnier kun je in ieder geval vergeten op iets wat je zelf sloopt, je kunt dit aan de telefoon met de helpdesk gaan ontkennen maar ik vermoed dat je het zo hebt gesloopt dat het duidelijk zichtbaar is.

(Ik heb zelf op de helpdesk van Acer gezeten dus weet wat ik vertel).

Succes met in de buidel tasten vrees ik!

Verwijderd

Topicstarter
Robbels schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:47:
aan de onderkant van je laptop zullen 1 tot 3 schroefjes zitten waar KBD bij staat dit staat dus voor "Keyboard".

deze 3 schroefjes los
dan zit het tobo nog geklemd in de behuizing dit maak je los door met een klein gewoon schroevendraaiertje de waarschijnlijk witte uitsteekseltjes naar toe toe te duwen. (in geval dat de laptop normaal voor je staat zoals je ermee kunt werken.)

Aan de vakkundige manier van slopen filmen en foto's maken vraag ik me af of dit je gaat lukken.
Garantie op dit scharnier kun je in ieder geval vergeten op iets wat je zelf sloopt, je kunt dit aan de telefoon met de helpdesk gaan ontkennen maar ik vermoed dat je het zo hebt gesloopt dat het duidelijk zichtbaar is.

(Ik heb zelf op de helpdesk van Acer gezeten dus weet wat ik vertel).

Succes met in de buidel tasten vrees ik!
Ik zei al dat ik het opgelost had met het schanier,mar nu nog kijken of ik het keyboard zal vervangen.

De rede waarom ik hem wil vervangen is trouwens...7-up!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:45:
Ik heb het al opgelost,ikbleek dus ipv het stukje OVER de schroefgaten te doen het er juist achter te doen.

Ik hoop dat dit andere mensen ook zal helpen

Bedankt voor al jullie hulp,ik zal nu waarschijnlijk ook een normaal account aanmaken om mensen op 'mijn gebied' te helpen(Desktop Hardware/software en Gaming!)
:+ O-)

Lees je voortaan eerst even in scheelt je een hoop gezeur en ons ook :X

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:45:
Je weet dat het niet echt handig is om meerdere accounts aan te maken op dit forum?

Zie ook:
[q]http://gathering.tweakers.net/forum/faq
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Je kan eventueel een nickchange aanvragen in Schop een Modje

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Dit is geen goede topic vrees ik. Slecht opgebouwd en allemaal zo paniekerig!
- slowchat effect (elke 3-5 minuten een post!)
- supervage foto's, hej, check je wel eens voor jezelf of foto's mooi duidelijk zijn. Ze zijn nu donker, klein, vaag, onscherp. Dat moet je niet doen! Onnodige moeite en ook veel moeite voor anderen, ze kunnen niks mee doen. Camera moeite in donker? Ga naar buiten voor meer licht. Zal wel el cheapo camera zijn.
- niet eens tijd om foto's te resizen...
- slecht informatie / vage uitleg in TS, dat hoort niet zo
- je gedraagt zich als onervaren gebruiker, wellicht ben je een meisje, en dus zelf aan prutsen geen goed idee als deze laptop zelfs je eerste keer is. Vraag om een hulp of loop gewoon naar de computerwinkeltje in de buurt. Dan word je beter geholpen en weet je wat je kunt doen met RMA. Ik ben bang dat er kapot is gemaakt uit de paniek.
- reggen onder vreemde nicknaam alsof je geen andere keuze hebt om vergeten password op te zoeken. Wil je echt jarenlang blijven onder nicknaam Dringendhulp? Tsk tsk tsk. Forum betekent bijna altijd: je nicknaam zal er jarenlang zo blijven tenzij je mod vraagt de naam even te veranderen.

Hier is duidelijk sprake van onnodige paniek. Relax relax relax... ga niet overhaastig doen, denk rustig na, als je niet uitkomt, vraag meer ervaren persoon in je buurt of ga naar winkel.
En als je goed geholpen wel worden zonder slowchat te maken, post gegevens van je laptop meteen neer, maak mooi scherpe en goed belichte foto's. Zo word je beter geholpen en gaat er ook minder kapot.

Niet gelijk roepen 'mijn laptop is stuk, help me' en verder niks. Dat is tegen de regels op de forum. Ook andere fouten hier kunnen niet zomaar. We kunnen je niet helpen zonder duidelijke gegevens en foto's. Dat moet je even weten.

Ik zit hier echt hoofdschuddend te verbazen hoeveel paniek er te lezen is in deze topic. Slowchat ook nog.
Werkelijk, dit kan gewoon niet. :X

Verwijderd

Topicstarter
MrDummy schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:08:
Dit is geen goede topic vrees ik. Slecht opgebouwd en allemaal zo paniekerig!
- slowchat effect (elke 3-5 minuten een post!)
- supervage foto's, hej, check je wel eens voor jezelf of foto's mooi duidelijk zijn. Ze zijn nu donker, klein, vaag, onscherp. Dat moet je niet doen! Onnodige moeite en ook veel moeite voor anderen, ze kunnen niks mee doen. Camera moeite in donker? Ga naar buiten voor meer licht. Zal wel el cheapo camera zijn.
- niet eens tijd om foto's te resizen...
- slecht informatie / vage uitleg in TS, dat hoort niet zo
- je gedraagt zich als onervaren gebruiker, wellicht ben je een meisje, en dus zelf aan prutsen geen goed idee als deze laptop zelfs je eerste keer is. Vraag om een hulp of loop gewoon naar de computerwinkeltje in de buurt. Dan word je beter geholpen en weet je wat je kunt doen met RMA. Ik ben bang dat er kapot is gemaakt uit de paniek.
- reggen onder vreemde nicknaam alsof je geen andere keuze hebt om vergeten password op te zoeken. Wil je echt jarenlang blijven onder nicknaam Dringendhulp? Tsk tsk tsk. Forum betekent bijna altijd: je nicknaam zal er jarenlang zo blijven tenzij je mod vraagt de naam even te veranderen.

Hier is duidelijk sprake van onnodige paniek. Relax relax relax... ga niet overhaastig doen, denk rustig na, als je niet uitkomt, vraag meer ervaren persoon in je buurt of ga naar winkel.
En als je goed geholpen wel worden zonder slowchat te maken, post gegevens van je laptop meteen neer, maak mooi scherpe en goed belichte foto's. Zo word je beter geholpen en gaat er ook minder kapot.

Niet gelijk roepen 'mijn laptop is stuk, help me' en verder niks. Dat is tegen de regels op de forum. Ook andere fouten hier kunnen niet zomaar. We kunnen je niet helpen zonder duidelijke gegevens en foto's. Dat moet je even weten.

Ik zit hier echt hoofdschuddend te verbazen hoeveel paniek er te lezen is in deze topic. Slowchat ook nog.
Werkelijk, dit kan gewoon niet. :X
Sorry,ben trouwens gwn jongen.
En dit was de 2e keer dat ik met een laptop klootte.
Ik dacht zo van ach ik heb men eigen pc gebouwd dus dit kan ik ook wel.
had het dus erg mis.

Heb nu trouwens ook een Username Change aangevraagd,word deze geaccepteerd dan zal ik voortaan bekend staan als Quincy_xD

groet

Quincy

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 15:12 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet.

Zoek eens rustig uit wat er nou echt mis is. Probeer eens een "service manual" te krijgen via internet/acer waarin staat uitgelegd hoe je hem monteert. Dit topic gooi ik maar op slot vanwege het gebrek aan inzet, wij hebben je laptop niet in handen. Probeer de volgende keer duidelijk te zijn met wat er mis is en vertel alles zo volledig mogelijk. We hebben namelijk, zoals vaak gemeld hier, geen glazen bol. Wij weten niet wat er mis is, dat weet jij!

Ik heb overigens nog een mededelingleesvoer voor veel andere users hier:
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.