Verwijderd

Topicstarter
Waarom hebben wij mensen minder of geen telepatische mogelijkheden meer, sommige mensen hebben dit wel (dit zijn uitzonderingen) maar volgens wetenschappers kon eerder bijna iedereen dit. (met eerder bedoel ik meer dan 500 of 1000 jaar geleden)

Wij mensen gebruiken namelijk maar heel weinig van onze hersencapaciteit, en we hebben dus ook een telepatisch deel waarmee "volgens wetenschappers en experts" eigenlijk heel veel dingen mee zouden kunnen doen.
1 v/d verklaringen dat wij het nu niet meer kunnen is dat de schedel volledig dicht is zodat er geen lucht bij de hersenen kan komen.
Er zijn dan ook daadwerkelijk mensen die een gaatje in hun schedel boren, om zo meer telepatisch te worden.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 00:29 schreef blueeyes het volgende:
Waarom hebben wij mensen minder of geen telepatische mogelijkheden meer, sommige mensen hebben dit wel (dit zijn uitzonderingen) maar volgens wetenschappers kon eerder bijna iedereen dit. (met eerder bedoel ik meer dan 500 of 1000 jaar geleden)
Noem mij drie mensen die het kunnen en noem mij een wetenschappelijke publicatie in een gerenomeerd wetenschappelijk blad (nature of zo) en ik geloof je .

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 00:33 schreef jans het volgende:

[..]

Noem mij drie mensen die het kunnen en noem mij een wetenschappelijke publicatie in een gerenomeerd wetenschappelijk blad (nature of zo) en ik geloof je .
Niemand kan 100% gedachtes lezen en andere telepatische dingen tot de volle 100%, maar er zijn wel mensen die zeg maar iets van 1% van die dingen kunnen.
Wie dit precies zijn weet ik niet, maar er zijn nou eenmaal mensen die meer kunnen (telepatisch, als je het zo mag noemen wat ze doen/kunnen) dan de gemiddelde mens.

Verwijderd

De mens is inderdaad in staat tot telepathie/telekinese..
maar laten we zeggen dat het nog wat onderontwikkeld is
of mensen hier vroeger beter in waren en dat het meer voor zou komen, weet ik niet en betwijfel ik ook

dat gat in de schedel was zover ik me kan herinneren bedoeld om boze geesten ( zgn verantwoordelijk voor ziektes ) uit je lichaam te laten

maar er zijn meer topics over geweest dus gebruik de search zou ik zeggen

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 00:42 schreef Flamez het volgende:

maar er zijn meer topics over geweest dus gebruik de search zou ik zeggen
Of je sluimerende telepatische vermogens. :)

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zou je eigenlijk in sommige gevallen niet deze vergelijking kunnen gebruiken?:

telepathie = instinct

Dat zou ook verklaren waarom we het nu niet meer hebben, we hoeven niet meer op te letten omdat (de meeste) veilig in een huis wonen (daar komen meestal geen beren enzo ;))

Verwijderd

speciaal voor jans een vorig topic
gathering.tweakers.net/showtopic.php/41579

met daarin een link naar een wetenschappelijk document :)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Telepathie... ik geloof zeker dat het bestaat, talloze experimenten hebben althans al zekere vormen van "onderbewuste gedachtenlinks" aangetoond. Bovendien weten wij nog maar zo weinig van het brein... think about it, onze hersenen zijn bezig hun eigen ontdekking te organiseren...

Nog meer food for thought: telekinase... daarmee zou er blijkbaar een verband tussen het universum en gedachten bestaan... iets dat aantoont dat er meer is dan slechts Euclidische ruimte, en dat mensen meer zijn dan zakken water...

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 00:53 schreef Flamez het volgende:
speciaal voor jans een vorig topic
gathering.tweakers.net/showtopic.php/41579

met daarin een link naar een wetenschappelijk document :)
Ik bedoel een betrouwbaar gedrukt document in redelijke oplage met de naam en adres van schrijver en uitgever. Als je er belang bij hebt kan ik je wel een url geven met een document dat onomstootbaar vaststelt dat de aarde plat is. This is internet not the real world.

Verwijderd

jans
een wijze chinees zei ooit

"Kijk verder dan je neus lang is"

in die link van dat wetenschappelijke document is ook een link naar de 'credentials' van de autheur/onderzoekster

als je daarop klikt zul je zien dat Mevr. Utts een Professor in de statistiek is op de Davis universiteit van Californië
dat verklaart ook de 'ucdavis.edu' in haar url..

geloof je haar niet dan ga je naar www.ucdavis.edu om te verifiëren of haar 'credentials' kloppen

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 01:43 schreef Flamez het volgende:
jans
een wijze chinees zei ooit

"Kijk verder dan je neus lang is"

geloof je haar niet dan ga je naar www.ucdavis.edu om te verifiëren of haar 'credentials' kloppen
Wat ik bedoel is : heeft die mevrouw credentials van een algemeen gerenomeerd instituut cq algemeen gerenomeerd vakblad cq andere onderzoeken die haar feiten en bevindingen kunnen bevestigingen ?
Wetenschappelijk onderzoek stoelt namelijk op het onder de zelfde condities kunnen bereiken van dezelfde resultaten.

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 02:10 schreef Quatro het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is : heeft die mevrouw credentials van een algemeen gerenomeerd instituut cq algemeen gerenomeerd vakblad cq andere onderzoeken die haar feiten en bevindingen kunnen bevestigingen ?
Wetenschappelijk onderzoek stoelt namelijk op het onder de zelfde condities kunnen bereiken van dezelfde resultaten.
:? Ze is professor op een universiteit
als dat geen gerenomeerd instituut is dan vraag ik me af wat jij dan wel als gerenomeerd instituut ziet
Jessica Utts is professor of statistics, University of California, Davis, and was one of two experts commissioned by the CIA to review the two-decade U.S. government psychic research programme in the Summer of 1995
en op de volgende website vindje ook nog wat info
en zelfs nog kritiek op jouw gerenomeerde blad nature
het is de website van Brian Josephson

www.tcm.phy.cam.ac.uk/~bdj10/Welcome.html
Brian Josephson, Nobel Laureate, is professor of physics, University of Cambridge, and heads the Mind-Matter Unification Project at the Cavendish Laboratory, Cambridge.
hun 'credentials' kloppen, dus lees gerust het artikel

Verwijderd

Ik heb heel vaak dat ik met iemand sta te praten en dat we tegelijkertijd precies dezelfde opmerking maken :?.

edit:

Heb ik dan (geringe) telepatische krachten? :) Zou wel leuk zijn! *D

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet vaak vantevoren welk nummer als volgende komt als ik een CD op shuffle afspeel.. :)

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Ik heb de laatste tijd wel steeds vaker dat ik dromen heb en dan een behoorlijke tijd later maanden soms, zon dejavu gevoel heb, soms meerdere keren op een dag.

Wat ik persoonlijk wel goed doe is met mijn denk kracht (om het maar zo ff uit te drukken)
Is mijn lichaam tot het uiterste pushen (daar raak ik al behoorlijk goed in)
Dit is bijvoorbeeld heel handig bij sport.
Oh ja en ik denk koppijn altijd weg :?
Maar als ik dat zeg, dan zeggen mensen alijd, dan is de koppijn ook niet zo erg.
Bij verkoudheid pas ik die techniek ook altijd toe (denk om de zoveeltijd is, ik wordt niet slap (weet ff niet hoe ik dat omschrijven moet))

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 00:42 schreef Flamez het volgende:

[...]

dat gat in de schedel was zover ik me kan herinneren bedoeld om boze geesten ( zgn verantwoordelijk voor ziektes ) uit je lichaam te laten

[..]
Je hebt gelijk, want de mensen hoopten vroeger op deze manier van hoofdpijn verlost te raken, want ze dachten toen nog dat hoofdpijn door boze geesten in de schedel veroorzaakt werden.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:51
Jullie hebben waarschijnlijk te veel The Shadow gezien, met zijn telepatisch vermogen, hersenen weg niets meer.
Ik wil eerst bewijzen zien daarna geloof ik pas.(En dat is bij alles)
Alhoewel ik ook wel eens heb van dit heb ik al eens eerder meegemaakt.

Verwijderd

Als het zou bestaan hoe zou het dan werken? Kunnen onze hersenen dan de em-velden van andere hersenen ontvangen en ontcijferen?

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden nog met een eeneiige tweeling gesproken. Hij vertelde me dat als zijn broer een sterke emotie had dat hij die ook voelde.
Hij begon bijvoorbeeld een keer tijdens een gesprek zomaar te huilen toen zijn broer op dat zelfde moment hoorde dat een goede vriend was overleden.:?
Ik weet niet of het waar is maar ik hoor wel vaker van dit soort verhalen.

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 00:02 schreef Metal Militia het volgende:
Ik heb een tijd geleden nog met een eeneiige tweeling gesproken. Hij vertelde me dat als zijn broer een sterke emotie had dat hij die ook voelde.
Hij begon bijvoorbeeld een keer tijdens een gesprek zomaar te huilen toen zijn broer op dat zelfde moment hoorde dat een goede vriend was overleden.:?
Ik weet niet of het waar is maar ik hoor wel vaker van dit soort verhalen.
Klopt ja, ik ken die verhalen ook.... heeft iemand daar een interessante, het liefst wetenschappelijke verklaring voor??

Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat dat meer is dan alleen telepatie...

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhhmmm geloof er helemaal niks van...
Telekinese zeker al niet...

Hersengolven communicatie, tja, zou leuk zijn, maar nog helemaal niet aangetoond, en hoever rijkt zo'n golf nu eigenlijk, volgens mij helemaal niet ver.

Nee, eerst concrete bewijzen, anders kan je net zo goed de bijbel gaan lezen, is al even geloofwaardig.. :P

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Op zaterdag 24 februari 2001 21:01 schreef Bigs het volgende:
Ik weet vaak vantevoren welk nummer als volgende komt als ik een CD op shuffle afspeel.. :)
Ik weet vaak vantevoren welk nummer als volgende komt als ik een CD gewoon afspeel.. :)

Verwijderd

Het lijkt me dat alles een straling heeft. Ook je hersengolven (is electriciteit) zullen wel een straling hebben, maar of je deze kan uitlezen??

Verwijderd

jah waarom zou dat niet kunnen... als we geen ogen hadden gehad zouden we licht toch ook lang niet zo snel 'ontdekt' hebben? terwijl het wel zou bestaan...

Verwijderd

Ik heb ook wel eens dat ik iets 'aanvoel' wat er gaat gebeuren... Maar volgens mij heb ik dan gewoon geluk dat ik het goed gegokt heb... Tenminste ik zoek er verder nix 8er... Volgens mij is dat ook bij telepathie.... En telekenese? Nou ja, als je iemand met zijn ged8en een vaas ziet optillen is dat geen toeval natuurlijk ;) maar hebben jullie daar bewijzen voor of zo? misschien nog een aantal andere linx dat het echt bewezen is want ik geloof het niet echt.

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 09:55 schreef -=Confuzer=- het volgende:
hhhmmm geloof er helemaal niks van...
Telekinese zeker al niet...

Hersengolven communicatie, tja, zou leuk zijn, maar nog helemaal niet aangetoond, en hoever rijkt zo'n golf nu eigenlijk, volgens mij helemaal niet ver.

Nee, eerst concrete bewijzen, anders kan je net zo goed de bijbel gaan lezen, is al even geloofwaardig.. :P
Jup, vind ik ook
Pagina: 1