Beste medetweakers,
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een nieuwe pc mag samenstellen.
Ik heb bladen en het internet afgestruind naar wat is er voor wat ik er mee wil.
Ik wil een kast (met inhoud natuurelijk :-)) gebruiken voor videobewerking, games (recente uitgaven zoals call of duty, nieuwst james bond etc). Daarnaast ook voor softwareontwikkeling (.net)
Er is veel op de markt dus is het lastig keuze te maken, nu heb ik wat gevonden, waarvan ik dacht daar heb ik een leuke kast. Maar toch doorzoeken op internet etc, heb ik toch het gevoel is dit een goed keuze of hebben jullie nog goed tips:
Processor : intel quad 9550
Casing : Zalman GS 1000 zwart
Moederbord : Asus p5q deluxe of msi p45 platinum
Geheugen : 4GB Geil Ge24GB800C40c of 4GB OCZ2G8002G (2 x 2gb banken gewenst)
Harddisk : 2x 1TB Samsung F1spinpoint in raid opstelling
Videokaart : Saphire HD 4870 of 2x Saphire HD4850
DVDbrander : standaard zwart brandertje
Voeding : Zalman ZM600HP
Mijn budget zit zo rond de € 1300,00. Deze configuratie komt er net boven uit, maar ok
Ik heb geen overklok ervaring, heb er ook geen woeste plannen mee, maar als er mogelijkheid is wil ik er beste wel meer experimenteren, maar daardoor nu extra € uit te geven alleen voor een leuke overklok mogelijkheid, hoeft van mij niet.
Graag zou ik jullie reactie op deze configuratie hebben. Suggesties tips, andere componenten voor stabielere samenwerking is ook van harte welkom.
Zelf zit ik te twijfelen of ik de asus of de msi moet kiezen.
Alvast bedankt voor het reageren.
Klaasjan
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een nieuwe pc mag samenstellen.
Ik heb bladen en het internet afgestruind naar wat is er voor wat ik er mee wil.
Ik wil een kast (met inhoud natuurelijk :-)) gebruiken voor videobewerking, games (recente uitgaven zoals call of duty, nieuwst james bond etc). Daarnaast ook voor softwareontwikkeling (.net)
Er is veel op de markt dus is het lastig keuze te maken, nu heb ik wat gevonden, waarvan ik dacht daar heb ik een leuke kast. Maar toch doorzoeken op internet etc, heb ik toch het gevoel is dit een goed keuze of hebben jullie nog goed tips:
Processor : intel quad 9550
Casing : Zalman GS 1000 zwart
Moederbord : Asus p5q deluxe of msi p45 platinum
Geheugen : 4GB Geil Ge24GB800C40c of 4GB OCZ2G8002G (2 x 2gb banken gewenst)
Harddisk : 2x 1TB Samsung F1spinpoint in raid opstelling
Videokaart : Saphire HD 4870 of 2x Saphire HD4850
DVDbrander : standaard zwart brandertje
Voeding : Zalman ZM600HP
Mijn budget zit zo rond de € 1300,00. Deze configuratie komt er net boven uit, maar ok
Ik heb geen overklok ervaring, heb er ook geen woeste plannen mee, maar als er mogelijkheid is wil ik er beste wel meer experimenteren, maar daardoor nu extra € uit te geven alleen voor een leuke overklok mogelijkheid, hoeft van mij niet.
Graag zou ik jullie reactie op deze configuratie hebben. Suggesties tips, andere componenten voor stabielere samenwerking is ook van harte welkom.
Zelf zit ik te twijfelen of ik de asus of de msi moet kiezen.
Alvast bedankt voor het reageren.
Klaasjan