• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-02 17:17

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Een 42 inch lcd tv gebruikt als monitor? Is het uberhaupt wel een optie om een lcd tv als monitor te behandelen?

Ik heb rondgezocht, maar waar ze het vooral over hebben is de lcd tv te gebruiken als monitor aan een WMC, maar nergens wordt echt gesproken over de gebruik van een lcd tv als een monitor zoals we heden ten dage doen.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 23:35
Ideaal voor slechtzienden, mensen die graag verder van hun scherm zitten, heb je geen monitor meer nodig, etc... Als mensen vinden dat ze hier prettiger mee kunnen werken, wie ben jij om ze voor gek te verklaren?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Yzord schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:52:
[...] Is het uberhaupt wel een optie om een lcd tv als monitor te behandelen?

[...]
Ja het is mogelijk. Voor de rest weet ik niet wat je met deze topic eigenlijk wil bereiken?

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Martinator schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:54:
Ideaal voor slechtzienden, mensen die graag verder van hun scherm zitten, heb je geen monitor meer nodig, etc... Als mensen vinden dat ze hier prettiger mee kunnen werken, wie ben jij om ze voor gek te verklaren?
Hoho, ik heb niet gezegd dat deze mensen gek zijn. Ik wil namelijk zelf zo'n opstelling. Maar ik kan dus niks vinden over hoe slecht het voor je is en wat de minimale afstand moet zijn.

@Dex, zie mijn antwoord.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Denk eens na, het is gewoon een LCD, alleen wat groter en met in verhouding een lagere resolutie. Het is dus absoluut niet slecht voor je, zolang je maar op een goede afstand zit en niet constant je hoofd heen en weer moet zwiepen en je alles gewoon makkelijk kan zien. 2 meter afstand lijkt me voldoende. Minimale afstand is de afstand waarop je na langdurig gebruik geen last krijgt van je ogen.

Ik kan trouwes genoeg vinden met google hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 30-11-2008 15:02 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
Waar je op moet letten is dat je de overscan uit kunt zetten. Anders valt de taakbalk etc van windows altijd buiten beeld. Deze optie kan aan een gebruikte ingang gebonden zijn (bijv op de pc ingang is het wel uit te zetten, op een video ingang niet).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Ik denk dat het wel een vereiste is om goed blind te kunnen typen anders moeten je ogen afwisselend focussen op het scherm tig meter verder en je tobo vlak onder je neus. Dat gaat op den duur niet fijn zijn.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Ik werk momenteel op een 26" tv (HD ready) maar de kijk afstand is ongeveer een meter.
Ik vind de lettergrootte best prettig op zo'n afstand.
Overigens denk ik over een klein half jaar over te stappen naar een 40" full hd maar dan wel met een grotere kijk afstand. ICM met een laptop voor het wat serieuzer typ werk.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb ook een full hd 42inch tv...ik denk dat ik maar gewoon ga kijken hoe het eruit ziet.

Verwijderd

Yzord schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:12:
Ik heb ook een full hd 42inch tv...ik denk dat ik maar gewoon ga kijken hoe het eruit ziet.
En waarom maak je er dan een topic hierover? Als je het zelf gewoon direct kunt testen. Het onderwerp is op zich wel aardig om over te praten, maar niet in deze vorm.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.