left 4 dead connect problemen (orgineel)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb geen idee waar ik heen kan met dit probleem dus probeer ik het hier maar :), ik was zo onder de indruk van L4D dat ik besloten heb om hem maar tekopen.

Alleen nu zit ik met een probleem telkens. Als ik een server join dan kan ik een paar stappe zetten(ene keer wat langer als de andere, maar nooit langer dan 30 sec) en dan krijg ik recht bovenin de melding van

"WARNING: connection problem auto disconnect"
die teld dan van 30 naar 0

Ondertussen krijg ik
In het midden van me beeldscherm krijg ik "retrying connection to server"

na die 30 seconden krijg ik
"Connection to server timed out"

sommige server als ik wil joinen via quickmatch lukt het wel om een server tejoinen, maar meeste keren is het toch tevergeefs

wat gaat er mis ??

Wat heb ik al geprobeerd.

*ik heb gecontroleerd of het aan me firewal lag en nee want heb hem helemaal uit gedaan en was dus ook niet het probleem

*ik gebruik NOD32 aangezien deze bij de demo ook problemen (scheen) tegeven heb ik deze ook uit gedaan en geprobeerd ook zonder suc6.

*Zelf kan ik weinig vinden op google over dit probleem, maar ik ben ook geen goede zoeker dus daar zou het ook aan kunnen liggen

*ik las op steam dat er bepaalde poorten opene moeten staan nou, 1 heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen en, 2 dat is alleen voor als steam niet wil opstarten neem ik aan dus denk ook niet dat het probleem hier ligt

*driver en alles zijn up to date

verbinding is van xs4all
windows XP
speedtouch modem 710 of 720 (dacht ik)

ps

ik heb een keer zelf een servergehost voor een maatje en mij en andere gamers. zelfs toen kreeg ik deze melding ik werd uit de server "gekicked" en me maatje kon gewoon nog rustig door spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat betreft portmappings check dit even poortmapping probleem wellicht ververst dat je geheugen

voor de rest heb je geen p2p lopen ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry vergeten er bij temelden nee heb geen p2p programma's aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat ik je kan helpen maar ik heb exact hetzelfde probleem :(

Als ik een spel join laat hij netjes, dan komt die helicopter in beeld en als je dan met z'n 4ren bij de tafel staat verliest hij de verbinding en kan je 30 sec wachten voordat je eruit wordt gegooit met de melding disconnected from server.
Van de 10 keer dat ik het nu geprobeerd heb kon ik 2 x wel spelen en dat ging goed totdat je bij het volgende veld kwam en opnieuw moest laden, toen verloor ik wederom de verbinding (begin van het volgende veld).

Dus een vaag probleem is het wel want of hij moet het doen of niet, misschien ligt het nog bij Steam/Valve aangezien het nog een redelijk nieuw spel is,

Maar die 2 keer dat ik gespeeld heb was het wel retegaaf. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:20:

Als ik een spel join laat hij netjes, dan komt die helicopter in beeld en als je dan met z'n 4ren bij de tafel staat verliest hij de verbinding en kan je 30 sec wachten voordat je eruit wordt gegooit met de melding disconnected from server.
Van de 10 keer dat ik het nu geprobeerd heb kon ik 2 x wel spelen en dat ging goed totdat je bij het volgende veld kwam en opnieuw moest laden, toen verloor ik wederom de verbinding (begin van het volgende veld).

Dus een vaag probleem is het wel want of hij moet het doen of niet, misschien ligt het nog bij Steam/Valve aangezien het nog een redelijk nieuw spel is,

Is je bandbreedte instelling in de Steam client al goed? A.d.h. hiervan stellen Source games meestal hun rates in. Ik weet niet helemaal of L4D dat ook doet omdat de console bij L4D een constante spam met messages is van de threads die er lopen in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik lijk me te herinnneren dat dit probleem zich ook voordoet bij TF2. Ik zal echter ff moeten zoeken om relevante threads en/of oplossingen te vinden...

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gekke is dat ik avonden TF2 kan spelen zonder dat er ook maar iets gebeurt, daar heb ik dit probleem nog nooit gehad.
Maar ik zal voor de zekerheid straks de instellingen van Steam nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:20:

Nou dat is zo en zo een opluchting dat ik niet de eenigste ben met het probleem 8)7 , maar wat je zegt van de 10 keer spelen en dan 2 keer lukt het ja zoiets heb ik nou dus ook heb nog geen oplossing hiervoor. gevonden

ps
ik had opgezocht dat nod 32 het probleem zou kunnen wezen bij dit alles. Dus ik uninstal nod32 en de eerste server waar ik op speelde bleef ik gewoon in !! :D EINDELIJK, maar die vreugde was niet voor lange duur ik ging uit die server en in een andere server om tekijken of het ook echt zo was en het was temooi om waard tezijn. ik werd er gewoon weer uit gegooid. Metteen ging ik weer terug naar de server waar ik wel gewoon in kon blijven en jahoor ik mocht wel gewoon op die server blijven spelen. dus zou het iets temaken kunnen hebben met poorten ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of bij jou het probleem is opgelost maar bij mij wel.

Alleen de oplossing slaat echt nergens op 8)7

Ik had de nieuwste drivers geinstalleerd van Nvidia (180) maar die blijken waardeloos te zijn (is mij verteld) dus ik heb nu de 178 drivers geinstalleerd en je gelooft het niet maar ik heb gisterenavond de hele avond zitten spelen zonder ook maar 1 keer een connection lost te hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:51:
Ik weet niet of bij jou het probleem is opgelost maar bij mij wel.

Alleen de oplossing slaat echt nergens op 8)7

Ik had de nieuwste drivers geinstalleerd van Nvidia (180) maar die blijken waardeloos te zijn (is mij verteld) dus ik heb nu de 178 drivers geinstalleerd en je gelooft het niet maar ik heb gisterenavond de hele avond zitten spelen zonder ook maar 1 keer een connection lost te hebben _/-\o_
Het meest onlogische is dus de oplossing, vraag me af wat een video driver met nerwerk verkeer te maken heeft lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seventhseagull
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 19:59
Elvis schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:19:
Ik lijk me te herinnneren dat dit probleem zich ook voordoet bij TF2. Ik zal echter ff moeten zoeken om relevante threads en/of oplossingen te vinden...
Dit was de oplossing voor Team Fortress 2, ik had er zelf ook last van met een Speedtouch780WL, maar dit heeft het verholpen:
Please follow this Zen Detail Report with specific instructions on how to resolve this issue if you are using this hardware.

If that does not resolve the issue, then please follow these directions:

*Note: if you are not comfortable with Telnet or editing your router's advanced configuration, we recommend contacting your ISP or router manufacturer for assistance*

1. Click on "Start", then select "Run", type "cmd" and press Enter or click "Ok". This will bring up a command prompt.
2. Type "telnet speedtouch", or if that doesn't work then type "telnet 192.168.1.254".
3. You will be prompted to login to the modem with a username/password. The default is one of the following:

Username: Administrator
Password: None (leave this field blank)

OR:

Username: admin
Password: admin

If neither of those combinations work, please contact your Internet Service Provider for assistance.
4. Once you have logged in, you will be presented with the command line of your modem. This is where you must enter the following commands:
* Type connection bindlist and press enter. This will list connection bindings.
* Look for a line that contains "GAME" and some port numbers. For example: GAME(UDP) udp 27010-27011
* Enter the command: connection unbind application=GAME(UDP) port=27***-27*** and press enter. The port numbers in this command must match the numbers that are listed in your GAME port listing, similar to the example above.
5. When finished, close the command line and launch Steam. Try joining the game server and see if it works correctly. If it does not, please contact your router manufacturer or Internet Service Provider for assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Wat je eventueel dan kan doen is (zoals hier boven beschreven) is poort 27000 tot 27050 in je router open te zetten. Hiermee zijn alle half-life en source based game geforward in je router.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19

The Zep Man

🏴‍☠️

Descriptor schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:10:
Wat je eventueel dan kan doen is (zoals hier boven beschreven) is poort 27000 tot 27050 in je router open te zetten. Hiermee zijn alle half-life en source based game geforward in je router.
Wat niet nodig is als je alleen maar als client verbind met servers op het internet. Als deze kannon-op-mug-methode werkt, dan is het netwerkprobleem dat je ondervindt een stuk dieper.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1