Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Beste GOT'ers ;)

Ik heb een probleempje met een medion laptop (de WIM 2090).
In de BIOS (of iig dat opstart scherm voordat windows opstart) doet het toetsenbord het niet :S Als er dan staat; "press F2 for bios settings and F12 for boot settings" en ik druk op die toetsen doet hij niks. Ook als ik een windows cd erin doe en er staat "Press any key to boot from the CD" doet hij niks.

Iemand enig idee hoe ik het toetsenbord weer aan de praat kan krijgen?

(Als windows XP is opgestart doet het toetsenbord het echter wel)

Alvast bedankt! :b

(Verder staat er nu geen windows meer op... maar ik heb echt geen idee hoe ik er weer 1 op krijg :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Er was ook ooit sprake van Microsoft toetsenborden die het alleen in Windows deden (niet in de bios). Misschien heeft je laptop ook een dergelijk truukje. Heeft ie het ooit wel gedaan?

Tijdelijke oplossing is om even een extern toetsenbord in je ps2 of usb te stoppen alleen in Windows opnieuw te installeren. Mss is een BIOS update een permanente oplossing.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hejwazzup schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:41:
Beste GOT'ers ;)

Ik heb een probleempje met een medion laptop (de WIM 2090).
In de BIOS (of iig dat opstart scherm voordat windows opstart) doet het toetsenbord het niet :S
En wat heeft dat precies met Windows te maken? :)
>> PMG

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Is je toetsenbord usb aangesloten?? Waarschijnlijk wel. :)
Dan is dat het probleem. Je usb poorten worden dan te laat herkent.
Hoe je dit kunt fixen weet ik niet.
Wat wel werkt is een ps-2 totsenbord aansluiten. (Als je pc tenminste een ps-2 aanluiting heeft)
Dan kom je tenminste in je bios.
Succes.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Dat het toetsenbord het niet doet voordat hij in Windows is had ik ook.Aleen heb ik dan geen laptop maar een desktop.Als het zo is als JEV zegt,dan kan je dat veranderen in t BIOS,met een ps2 toetsenbord(zoals hierboven gezegd).Bij mij was toen alles ok.En kon ik Windows opnieuw instaleren.Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275666

Staat in de bios wel usb support aan?

Maar ja het wordt moeilijk om in de bios te komen als je toetsenbord niet werkt. Dus volgens mij gewoon even proberen met een oud ps2 toetsenbordje, usb support aanzetten en hobbelen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:47
USB support voor een laptop toetsenbord ? Heb ik iets gemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:36
Keesk schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:53:
USB support voor een laptop toetsenbord ? Heb ik iets gemist ?
Inderdaad, volgens mij zijn die dingen nogsteeds good 'ol PS/2

En ik zou kijken of je een extern toetsenbord kunt aansluiten en dan even USB Legacy support aan kunt zetten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
JEV schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:07:
Is je toetsenbord usb aangesloten?? Waarschijnlijk wel. :)
Dan is dat het probleem. Je usb poorten worden dan te laat herkent.
Hoe je dit kunt fixen weet ik niet.
Wat wel werkt is een ps-2 totsenbord aansluiten. (Als je pc tenminste een ps-2 aanluiting heeft)
Dan kom je tenminste in je bios.
Succes.
kobus71 schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:14:
Dat het toetsenbord het niet doet voordat hij in Windows is had ik ook.Aleen heb ik dan geen laptop maar een desktop.Als het zo is als JEV zegt,dan kan je dat veranderen in t BIOS,met een ps2 toetsenbord(zoals hierboven gezegd).Bij mij was toen alles ok.En kon ik Windows opnieuw instaleren.Succes.
Anoniem: 275666 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:13:
Staat in de bios wel usb support aan?

Maar ja het wordt moeilijk om in de bios te komen als je toetsenbord niet werkt. Dus volgens mij gewoon even proberen met een oud ps2 toetsenbordje, usb support aanzetten en hobbelen maar...
Deze laptop heeft helaas geen PS2 aansluiting. En een extern USB toetsenbord aansluiten lukt ook niet.
Verder weet ik niet of het toetsenbord of USB aansluitingen in de BIOS aan staan. Maarja ik kan indd niet in de bios komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mss toch één of andere setting in BIOS getweaked waardoor toetsenbordsupport het niet meer doet. Misschien is er een truukje (want ik weet niet hoe dat werkt op laptops) om je BIOS te resetten naar factory defaults en doet je keyboard het dan.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:35

Fiber

Beaches are for storming.

Naar de Medion website gaan, Tab Service en ondersteuning, pagina Stuurprogramma's en updates.

Model etc. ingeven, Nieuwste bios flashen, zou toch moeten helpen lijkt mij. Beter niet via WiFi uitvoeren. Als dat nog niet helpt nieuwe drivers proberen voor moederbord en toetsenbord.

Good Luck!

Edit,
Lees net dat er geen Windows op staat. Betekend dat dat er helemaal geen besturingssysteem meer op staat? ;) In dat geval Een Linux Live CD of DVD er in doen en kijken of die je op internet helpt. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 02-12-2008 21:18 . Reden: Geen Windows ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb unattended XP installatieCD's gezien die gewoon starten, die niet zeggen 'druk een toets'..
Je zou kunnen uitzoeken hoe ze dat doen, maar ik weet niet of die Windows installer ook eigen toetsenborddrivers heeft. (Ik denk het wel ivm dat microsoft toetsenbord die ook niet in de bios werkte).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ehhm misschien een beetje rare gedachte, maar heb je op dat moment wel een USB muis of iets anders USB aan de laptop hangen? Indien dit het geval is, dan moet je deze misschien eens loskoppelen.

Op mijn desktop heb ik hetzelfde probleem gehad dat bij het opstarten het toetsenbord met zowel een Logitech USB toetsenbord plus Logitech USB Muis niet werkte (legacy support aan / uit en USB devices aan in BIOS). Maar als ik de muis vervolgens met een verloop stekker in de ps2 port hing, werkte het USB toetsenbord opeens wel. Mijn oude Microsoft USB keyboard werkte wel gewoon met de muis samen (irritant genoeg). Dus ik heb maar aangenomen dat er een legacy-aanstuur-conflict was tussen muis, toetsenbord en Bios.

Heeft me 1 retour toetsenbord en een paar dagen gekost om het te vinden |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Jouke74 op 03-12-2008 16:42 ]

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1