Toon posts:

Sony VGN-NS11Z

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Verwijderd

Topicstarter
M'n broertje heeft een nieuwe laptop gekocht, de Sony Vaio VGN-NS11Z
Nu zit hier standaard Vista premium op, maar deze wil ik downgraden naar Windows XP

Ik kan op internet geen stuurprogramma's vinden.. en tevens heb ik geen CD/DVD van Windows Vista erbij gekregen, dus deze kan ik later niet alsnog installeren als het fout gaat.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01 13:28
Lees de handleiding goed, met je vaio moet je na de vista installatie meteen herstelschijven aanmaken. XP drivers worden door sony niet beschikbaar gesteld alleen bij de Business models. Installeer XP gewoon (natuurlijk wel meteen die herstelschijven maken nu) dan zie je zelf welke drivers je tekort komt.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

XP drivers zijn van Sony.com te downloaden: http://esupport.sony.com/...RECTOR=DRIVER&PRODTYPE=24

Je moet wel even uitzoeken welk NS model het best overeenkomt met de jouwe.

Let bij het installeren van de drivers erop dat je een geschikte driver installeert voor Sony Notebook controller en PI controller installeert, anders werken niet al je functie toetsen. Ook de volgorde is belangrijk, eerst alle drivers, dan shared library en dan utlities.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Dit zijn dan ook dingen die je prima zelfstandig uit kan zoeken met behulp van een zoekmachine, een ervaringen-topic of misschien de FAQ .

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note: Op GoT zijn genoeg topics geweest. Je zult een XP CD moeten slipstreamen met een SATA driver mbv nLite. Meer hierover kun je vinden met google. Daarnaast zul je de drivers meoten zoeken aan de hand van de hardware die je hebt. Ook dit is wat uitzoekwerk, maar prima zelf te doen. Lees ook de Notebook FAQ waar meer te vinden is hierover.

Dit topic is gesloten.