Toon posts:

1pc twee kinderen er afzonderlijk op werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Forumleden

Ik wil 1pc en dat beiden kinderen er gebruik van kunnen maken.
Wat heb ik nodig buiten een pc om?
Of is dit wel mogelijk.?

Graag wat advies hier over als iemand deze heeft.

Mvg Edward

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

dit is geen probleem. Vanaf Windows NT4 / Windows 2000 / Windows XP kun je met verschillende gebruikers werken. Deze hebben dan hun eigen omgeving. Mocht je willen dat de kids niet bij elkaars bestanden kunnen komen kun je deze in "eigen" profielen zetten. Dit zijn locaties als "mijn documenten" of "mijn foto's"

Verder is je post lichtelijk verwarrend en erg sumier kwa informatie. Een beetje meer mag wel.

Na stukje informatief, stukje flame:
Graag stuur ik mensen met dit type vraag graag door naar BEGINNERSWEB. Dit is namelijk een technish forum.

[ Voor 18% gewijzigd door Four op 29-11-2008 11:06 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-03 21:32
kort antwoord als je bedoelt tegelijk gebruik van maken ;)

windows gaat je niet lukken! tenzij je win2003 plaats met ts
linux installeren hier zijn wel programma's te vinden

als je bedoelt 1 pc 2 kids afwisselen. dan kan je gewoon indows gebruiken en 2 aparte user accounts gebruiken

A Soldiers manual and a pair of boots.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dus je wilt dat beide kinderen tegelijkertijd erop kunnen?

Onmogelijk onder Windows XP/Vista, wanneer er meerdere muizen of toetsenborden zijn aangesloten kan je computer er niet mee overweg. Bijvoorbeeld: twee muizen bewegen dezelfde aanwijzer.

Onder Windows met Terminal Services zou het wel kunnen, maar dan heb je ook weer thin clients nodig.

edit:
Misschien is dit iets voor je? klik

[ Voor 21% gewijzigd door PD2JK op 29-11-2008 11:10 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tegelijk bedoel je?
Zoek eens op 'multiseat linux'.
Zie bijv. Multiseat Linux: 2 gebruikers aan 1 computer

[ Voor 39% gewijzigd door 3dfx op 29-11-2008 11:15 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beste Edward,

Zoals je ziet ligt de technische lat hier op GoT / Netwerken behoorlijk hoog. GoT is een technisch forum waar we toch wel enige basiskennis verwachten.
Uit je topicstart is niet duidelijk of wij hier nu abrcadabra voor jou posten of dat het allemaal gesneden koek voor je is.
Ik ben achter bang dat het 't eerste is.

Ik stel voor dat je genoemde tips eens doorneemt en dan je vraag nog eens duidelijk stelt.
Er zijn wel alternatieven - ook voor Windows XP op 2 toetsenborden/muizen/schermen er aan te hangen maar de vraag is of de kosten dan niet zo hoog worden dat je net zo goed een simpel 2e handsje kunt kopen bij de winkel op de hoek.

Wil je ze afzonderlijk van elkaar laten werken dan kan dat met bijna elke Windows smaak wel zoals je ziet.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Oke Jullie hebben gelijk dat de info erg kort was.
Maar ik moest ergens beginnen.
Toch zijn er gelukig een aantal leden die goeden adviezen hebben gegeven waar ik even verder mee kan.

Ik heb niet veel kaas van netwerken met computers, toch ben ik wel op de hoogte van het bestaan van een thin clients.Met een thin client denk ik dat het makkelijker is om een tweede computer er bij te zetten.(kosten)

Nog even voor de duidelijkheid.
De vraag is of ik op 1pc dubbel monitoren en toetsenborden afzonderlijk van elkaar tegelijkertijd in vista kan laten werken.

Is dit mogelijk zonder een thin client?
Of is er ander hardware op de markt wat dit misschien mogelijk maakt?

Met het advies van PD2JK klik
ga ik me even meer in verdiepen.

Wat mij een beetje tegenvalt is de hartelijkheid in deze topic, toch zijn er nog een paar goeden adviezen uitgekomen en daar gaat het uiteindelijk om _/-\o_

Mvg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je je nog geheel niet verdiept hebt in hoe thin clients werken is het allicht simpler, goedkoper en betrouwbaarder om zoals Koffie stelt een simpele tweede computer neer te zetten. De systeemeisen voor Vista liggen hoog, maar XP kun je zeer goed draaien op een P3 als je zorgt voor genoeg geheugen (liefst 1GB of meer, maar met 512MB heb je al performance dat beter is dat je doorgaans op een thin client zult krijgen). P3 systemen kun je tweedehands voor bijna niets op de kop tikken of letterlijk bij het grof vuil oppikken. Enige wat je dan qua netwerken hoeft te doen is een map delen dmv Windows File & Printer sharing

En mbt "hartelijkheid" - voor wat hoort wat. Op GoT lopen veel mensen rond met kennis over uiteenlopende computerzaken. Maar dat maakt het niet een helpdesk. We verwachten dat je zelf de moeite doet om uit te zoeken wat je kunt en als je er niet uitkomt om een uitgebreide en duidelijke vraag te stellen in je topicstart. Doe je die moeite, dan zul je zien dat anderen ook de moeite terug doen om zowel hartelijk als informatief jou op weg te helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1