• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
Hallo,

2 jaar geleden heb ik mij een pc samengesteld.
intel E6600
gygabyte 965p-DS4 moederbord
2 gig ram
en een x1950 pro graka.

Toen heb ik gelezen dat deze kaart ook gebruikt kan worden als physics kaart.
Om de nieuwste games op 1680 *1050 te draaien is mijn kaartje niet meer goed genoeg.

Ik ga mij een HD4870 1GB kopen.
Kan ik mijn x1950 nu gaan gebruiken om de physics te renderen? Ik vind maar weinig info hierover op het onternet.

Zo ja hebt ge hier crossfire voor nodig of gewoon een speciale driver?

thx

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07 08:04
Volgens mij kan je alleen 4K met een 4K crossfire gebruiken.

Theoretische klinkt dit best leuk, maar lijkt mij sterk dat er drivers zijn voor games in deze opstelling :) cuda zou misschien nog een keer werken.

Met dit systeem zou ik de kaart proberen te ruilen voor wat extra geheugen, 3 gb is vet chill.

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
De graka's van vandaag gaan physics en de gewone graphics kunnen berekenen.

Maar je hebt nu toch ook echte physics kaarten (Ageia PhysX Physics Card) die alleen de physics renderen. Die je kan gebruiken in combinatie met een grafische kaart.
De X1xxx serie ging ook gebruikt kunnen worden als zo een physics kaart. Zodat de X1xxx kaart alleen de physics doet en de andere graka de gewone graphics verzorgt.

Ik vind er geen informatie over. Ik weet nie of da nu mogelijk is of nie.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ati heeft in 2006 al eens geschermd met de mogelijkheid die TS beschrijft. Echter, op dit moment is dat (nog) niet mogelijk, aangezien kort na de eerste werkende demonstraties dit voor onbepaalde tijd in de ijskast is komen te liggen. NV heeft met PhysX dit verhaal weer een beetje op de voorgrond gebracht, maar in de praktijk zien we hier eigenlijk nog geen voorbeelden van.

Zie: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 94 voor meer info hieromtrent.

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Kortgeleden heeft Ati aangekondigt dat ze op de HD4xxx serie in de 8.12 driver release (dat zijn de drivers die rond 20 december uit zullen komen) berekeningen op de gpu ondersteunen met hun eigen gpgpu omgeving. Zie daarvoor: nieuws: AMD gaat Nvidia's Cuda beconcurreren met ATI Stream

Er is echter met nog geen woord gerept over de oudere grafische kaarten voor zover ik weet. En natuurlijk is de ondersteuning in games er ook nog niet... het is dus nog maar de vraag of je ooit wat aan hebt, laat staan of je hier op korte termijn wat aan hebt.

The Flying Dutchman