[ASP/C#] Image uit sql database halen *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo,

Excuses ASP/C#
Ik probeer nu al een tijdje een image uit een sql database te halen.
Erin zetten lukt me prima maar eruit halen wil niet echt.
Nu had ik hier een leuke tutorial gevonden en het uploaden naar de database lukt.
link
Maar eruit halen wil maar niet lukken ik vermoed dat ik een definitie mis maar ik weet niet welke.
Deze heb ik er momenteel in staan:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Web.Configuration;
using System.Data.SqlClient;
using System.Data.SqlTypes;
using System.IO;
using System.Drawing.Imaging;

Weet 1 van jullie het of hoe zou ik er achter kunnen komen zoeken levert mijn niets op :(
Zie foto:Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/6475/tweakerszs0.th.jpg

Het gaat om de FromStream en de Save die hij niet herkent.

[ Voor 23% gewijzigd door een moderator op 26-11-2008 21:43 . Reden: Code tags toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Over welke taal hebben we het in hemelsnaam?

Indien Java, dan volstaat een simpele servlet. Zo'n ImageServlet haalt dan de image als InputStream uit de database mbv ResultSet#getBinaryStream() en schrijft deze weg naar de HttpServletResponse#getOutputStream(), samen met een setje juiste headers. Simple as that :)

[ Voor 75% gewijzigd door BalusC op 26-11-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.google.com/search?hl=en&q=Image.FromStream >> Eerste hit (in de titel van Google zelfs): System.Drawing. Als je meerdere namespaces importeert dan zul je wel moeten aangeven wélke Image je dan bedoelt; een FQN is dan wel zo handig. Op je screenshot kun je zien dat je de Image class uit System.Web.UI.WebControls gebruikt en die kent idd geen FromStream method.

Overigens: een hele sloot namespaces importeren in de hoop dat je de juiste hebt is sowieso geen goed plan. Daar is documentatie (en in het bijzonder in dit geval de MSDN) voor uitgevonden ;)

Verder: als je code post gebruik dan code tags (ik ben even zo vrij geweest ze voor je er in te zetten) en als je naderhand een andere titel wil voor je topic (of een aanvulling erop), doe dan even een TR (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif); die zien we eerder/makkelijker dan een weggemoffelt regeltje in je topic ;)

[ Voor 116% gewijzigd door RobIII op 26-11-2008 21:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 16-09 19:12
Zonder dolle,

Is er niet iemand op school die wil helpen, ik neem aan dat je de leraar om hulp kan vragen je bent tenslotte nog in opleiding. Het inholland is echt dit moet je doen en zoek het maar uit :S.

Succ6 iniedergeval

[ Voor 70% gewijzigd door jostefa op 26-11-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4bol4t
  • Laatst online: 13-08-2024
Thnx voor de hulp,

Ik kom er niet echt uit nog even rustig alles doornemen inderdaad met die namespaces die System.Drawing was ik al tegen gekomen maar schiet er niet veel mee op, waarom geven ze bij tutorials die namespaces niet meteen mee.
Ik ga maar weer even knutselen

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:56
Overigens: een hele sloot namespaces importeren in de hoop dat je de juiste hebt is sowieso geen goed plan. Daar is documentatie (en in het bijzonder in dit geval de MSDN) voor uitgevonden ;)
Als het probleem echt is dat de juiste namespace niet 'ge-used' is, dan is het idd een beetje stom om zomaar alle namespaces die in je op komen, te gaan uittesten.
De MSDN kan je gebruiken, echter, als je gebruik maakt van VS.NET 2008, dan kan VS.NET zelf de juiste namespace gaan toevoegen (mits de class / het type herkent wordt; wat dus wil zeggen: de naam van het type moet correct getyped zijn (case-sensitive in C#) en, de juiste assemblies moeten gereferenced worden.
In dat geval zal VS.NET een indicatie geven bij het type en kan je met CTRL - punt makkelijk de juiste namespace toeveogen.

De fout die jij krijgt is trouwens, omdat je de WebControls.Image class gebruikt, ipv de Image class die gedefinieerd is in de System.Drawing namespace.
Als je dus de FQN gebruikt, zoals RobIII al aanhaalde, zou je probleem van de baan moeten zijn.
code:
1
System.Drawing.Image.FromStream ( ... );

dus.

[ Voor 15% gewijzigd door whoami op 26-11-2008 22:56 ]

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1