[Externe HDD] AC Ryan AluBox 2,5" TFX

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik ben al enige tijd in het bezit van een A.C. Ryan AluBox 2.5" TFX, dit is een Externe Harde Schijf behuizing welke ik zelf heb voorzien van een WD1200BEVE (120GB IDE Notebook Harde Schijf).

Ik heb hier veel problemen mee ondervonden welke met name zichtbaar worden bij het gebruik van grote bestanden (denk aan Service Packs en Install Discs). Het lijkt of de Harde Schijf normaal functioneerd en bij het erop zetten van de bestanden lijkt er nooit wat mis te gaan, ook het afspelen van Muziek en Video gaat vrijwel nooit de mist in (Echter wil video nog wellis midden in het afspelen stoppen maar vervolgens kan je hem opnieuw hervatten (PlayStation 3 icm DivX File).

Ik heb daarop verschillende tools gerund van de CHKDSK in Windows Vista tot uiteindelijk de WD Diagnostics Tool, alle tests waren positief en gaven aan dat de schijf in goede Conditie verkeerde. Echter de uitgebreide Diagnostic tool gaf in tegenstelling tot de vlugge controlle een Error, er bleken teveel Bad Sectors aanwezig te zijn.

Vervolgens ben ik met de Schijf teruggegaan naar de Winkel en heb deze zonder problemen omgeruild voor een nieuwe.

Bij thuiskomst gelijk in de Externe Behuizing gestopt en de uitgebreide controle van WD Diagnostics uitgevoerd. Gelukkig er bleek niks aan de hand te zijn.

Echter zijn de problemen nog steeds aanwezig, zo wilde ik gisteren SP3 voor Windows XP installeren en gaf deze halverwege aan dat er het een en ander niet beschikbaar was, bij het skippen kwam er binnen enkele seconde weer een missend bestand aan het oog. Wanneer ik hetzelfde bestand op een CD brande werkte het Prima dus de Exe had geen verdere problemen.

Ook met het installeren van een game gaat hij wederom de mist in en claimt hij dat er benodigde bestanden niet aanwezig zijn.

Met geen enkele Tool kan ik vaststellen wat er mis is, en juist dat is hetgeen dat mij tot wanhoop drijgt, ik kan namelijk niet teruggaan en zeggen dat er iets mis is aangezien alle tools het tegendeel aangeven. Wellicht is de IDE controller in de Externe Behuizing defect, maar ik heb geen andere schijven om dit mee te testen, heeft iemand ervaring met een soortgelijk probleem of weet iemand een tool waarmee ik kan ontdekken wat er mis is met mijn Harde Schijf en / of Behuizing?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Kick

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Ik heb wel meer corruptie gezien met externe hd's, dit lag, zoals je al zelf zegt ... aan de controller in je externe behuizing. Mijn oplossing was simpel, gewoon de boel vervangen.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Is er een manier om dit uit te sluiten, ik heb de Externe Behuizing namelijk via internet aangeschaft en zoals wellicht bekend moet je het defecte product dan opsturen aan het betreffende bedrijf, die het vervolgens opnieuw gaan testen en soms (zelfs ten onrechtte) niet defect verklaren en terug sturen, de hierbij behorende verzend en onderzoekskosten worden vervolgens verhaalt op de klant.

Ik moet dus zeker zijn dat het aan de controller ligt, nu kan ik vermelden dat mijn Harde Schijf die ik gebruik volgens de WD Diagnostics geen problemenen heeft. Echter heb ik geen manier om de Externe Behuizing te controlleren.