[suggestie] Postcode range

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:04
Ik had het idee om de pricewatch uit te breiden met een extra filter, op postcodes.
Nu kan je enkel aangeven in welke gemeente je een winkel zoekt, het zou super zijn mocht:
- op een bestaande filter van producten, een bijkomende filter van ofwel winkels ofwel een range postcodes/gemeentes
- weergave van de afstand naar de shops vanaf een referentiegemeente
- in bovenstaande systemen een aantal grote buitenlandse steden meenemen (Antwerpen, Leuven, Brussel, Gent), ik ben zelf Belg en ik weet niet zo meteen elk dorpje liggen

Als ik de enige ben met dit verzoek, zal ik wel manueel opzoeken met ViaMichelin en GoogleMaps, maar het leek me gewoon handig.

Ik ben zelf geen developper, maar het lijkt me ook niet zo moeilijk om te implementeren?
Je geeft een referentiegemeente op, van elke winkel in de PW is een postcode gekend, je doet een snelle schatting tussen de 2 centra, dus niet specifiek op adres enzo. Het is niet relevant of iets 140km rijden is, dan wel 143 of 135.
Ik vind het wel relevant dat ik voor een prijsbesparing 50 dan wel 300km moet rijden. Dat plaatst de besparing in een zeker perspectief :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Dat is een goed plan en dat gaat er ook komen. Vanwege het grote aantal andere projecten waar we aan werken heeft het echter geen hoge prioriteit op de development agenda, dus ik zou niet durven zeggen wanneer het er aan zit te komen.

Het heeft overigens best wat voeten in de aarde, want afgezien van de development tijd, moet je je data ergens vandaan halen. En je zult snappen dat wij niet alle kaarten en postcode's in de database hebben staan.

Ergo: komt er aan, but don't hold your breath :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 10:01
Leeft dit ideetje nog? :)

Of anders in combinatie met een filter op het aantal shops?
[Req] filteren op aantal shops

Ik kan me daarnaast voorstellen dat er ondertussen van veel shops ook bekend is of ze een fysieke winkel hebben. Een filter op 'Winkels met fysieke showroom/locatie' zou dus ideaal zijn :)

Mmh, als 'k out-of-the-box denk dan kan dit nog een hele hoop verder gaan buiten de huidige product-eigenschap filters om. Maar laten we het ontopic houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Rvanlaak schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:48:
Maar laten we het ontopic houden ;)
Dat idee staat op devtrack en zoals je al kan lezen zegt Jimp al dat het er een keer gaat komen. Als je nog ideeën hebt die niet in dit topic staan, dan zou ik ze vooral toch roepen. Misschien zit er het idee van het jaar bij :+

[ Voor 14% gewijzigd door Megaflix op 18-01-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 10:01
Ah, ja ik had laatst ook de prijs monitor aan de orde gebracht:

[feat] Prijsmonitor integreren in pricewatch

Alleen hebben ze daar 'n slotje op gegooid :P