Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Nokia, Sony ericson, Apple, Motorola, LG en Samsung het zijn allemaal bekende merken in de mobiele telefonie!
Maar wat vinden jullie nou de beste?

Ze hebben natuurlijk allemaal hun voor en nadelen

Qua functies wat de mobiele telefoons kunnen loopt Nokia in mijn ogen ver voorop met de ontwikkeling van symbian waarbij je alles wat je je voor kunt stellen bijna wel op je mobiel kunt instaleren. Ook hebben de toestellen van tegenwoordig bijna allemaal Wi-Fi wat bij de concurende merken nog vaak achterwege word gelaten. De infrarood techologie achterwege laten bij enkele nieuwere toestellen is ook een stap in de goede richting, want waarom infrarood gebruiken als je bluethoot hebt. De inovatieve xenon flits mag ook niet wegblijven in deze bijna onpartijdige Openinstopic, Nokia heeft in vele toestellen de dual led flitser gestopt, maar toen ze erachter kwamen dat deze eigenlijk nutteloos was invergelijking met de singel led flitser moeten ze gedacht hebben we stoppen er een 'echte' flits in. En dat gebeurde in de nokia N82. Met als gevolg dat deze mobiele telefoon meer te bieden heeft op camera niveau. Andere merken concurreren nu met 8mp camera's, maar de grap is dat mij persoonlijk is verteld dat je met 5mp net zulke mooie foto's kunt schieten als met 8mp alleen met uitvergroten heb je aan een 8mp meer, maar geef toe je mobiel heb je niet om levensgrote posters uit te kunnen printen. ( Dit is me verteld toen ik een spiegelreflex camera aangeschaft heb)

De Apple heeft een stap in de goede richting proberen te doen door de Iphone uit te brengen maar deze bleek verre weg van perfect. Wat geleden heeft tot vele klachten, en de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon niet wat het hoort te zijn. Ja, Apple heeft de mooiste telefoon op het moment met touch screen, maar hierbij moet je wel een fan zijn toestellen met touchscreen anders heeft Apple niets te bieden. Ook doet de Iphone veel te kort qua muziek, ik vind dat een mobiele telefoon van die prijsklasse toch wel de beste muziek mag hebben van alles wat op dit moment op de markt is, dit komt natuurlijk meer door de manier waardoor ze bekend zijn geworden (ipods). Maar dit is geen excuse waarom het geluid slechts als voldoende tot goed word beoordeeld.

Van de Sony ericson ben ik persoonlijk niet gecharmeerd, ik vind ze er allemaal goedkoop en het zelfde uitzien. En de menu's zijn nog altijd te simpel waardoor je in mijn ogen er niet genoeg uit kan halen. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat qua muziek en foto's deze telefoons iets vooruit lopen, aangezien ze al tijden bezig zijn met de Cybershots en de Walkman phones. Daardoor kun je dus kiezen wat je wilt, een goede camera of een goede muziek speler erop. Nouja tegenwoordig kun je je Mp3 speler wel thuis laten met al die mobiele telefoons die 'nietveelonderdoenaanmp3spelers' (persoonlijke mening). Maar aan digitale spiegelreflex camera's kunnen de mobiele telefoons nog lang niet tippen. Het laden voordat je weer een nieuwe foto kan maken duurd simpelweg TE lang. En vaak heb je ook nog het probleem dat de foto's bewogen zijn (dit is niet alleen bij sony maar bij alle mobilie telefoons imo). Toch zou ik eerder voor een complete mobiele telefoon gaan die bij wijze van alles kan,( daarbij denk ik aan nokia n- series ) dan een sony ericson waarbij je mag kiezen wat je wilt.

Over Motorola hoef ik niet veel te zeggen denk ik? aangezien ze de laatste jaren te ver achter lopen. En het enige wat mij nog herinnerd aan dit merk zijn de eerste platte mobieltjes. In deze tijd was dat nog heel inovatief maar tegenwoordig kunnen ze de grotere merken niet bijhouden en lopen ze veel achter. Persoonlijk vind ik dit erg jammer aangezien ze verder hadden kunnen gaan in het verbeteren van de disigns van telefoons en daarbij voorop hadden kunnen lopen. Helaas heeft in mijn ogen Samsung dit concept opgepakt en daardoor succesvol geworden.

Als ik over Samsung praat denk ik gelijk aan mobieltjes die verkozen worden boven Nokia door de mensen die niet meer willen dan bellen en sms'en. Ze kwamen wellicht met de eerste degelijke camera op de markt. Maar deze bleek al snel een flop te zijn aangezien het misschien beter geweest was om eerst te investeren in een betere lens en daarbij een hoge mega pixel camera erin bouwen. "Maar toch kiezen veel mensen voor samsung waarom dat? Nou in mijn ogen heeft Samsung de reclame vooral gericht op de jeugd door mooie modellen op de markt te brengen. Die er stuk voor stuk flitsend uitzien. Maar dit is het laatste jaar erg gedaald door goedkope mobieltjes op de markt te brengen met de zelfde looks waardoor deze 'mooie' mobieltjes er erg goedkoop uit gingen zien. Daarna hebben ze het helemaal verpest door die TE lelijke G serie van samsung uit te brengen. Beter hadden ze gewoon door gegaan met de D series want op dat moment waren de samsungs echt de koningen onder de mobiele telefoons voor de jeugd. Ik zie de Samsung D-600 zo'n beetje als de Nokia 3310, iedereen kent het toestel, iedereen heeft er wel eentje in handen gehad terwijl die dacht WOW deze mobiel is het, ik wil hem. Daarna is het berg afwaards gegaan met nog enkele leuke toestellen ( d900 e900 ) die niet minder populair waren maar dit succes hebben ze vooral te danken gehad aan de D-600. Al met al is dit niet mijn toestel, de G series zijn erg uitgebreid maar te lelijk doe mij maar een symbian van nokia _o_

De LG probeerd veel te bereiken met commercials, ze zetten telkens 'leuke' producten op de markt die het in mijn ogen net niet zijn. in het verleden is de Lg-kg800 een groot succes geworden, maar dit is in mijn ogen alleen omdat het een zwak aftreksel van de e900 van samsung was, Verder laten ze even een toestel zien zoals de viewty die helemaal een hype is, wat ze helaas niet kunnen behouden doordat ze gaan doordraven door er maar allemaal varianten van te maken inplaats van innovatie. Nu willen ze weer voorop lopen met de 8mp camera, maar waar het allemaal om draait is winst en continuïteit. En dat is wat ze bij LG nog niet echt door hebben in mijn ogen. Ze maken wat, het word een paar maand goed verkocht en dan is het wachten tot de volgende, Bij nokia daarin tegen word de N73 van 2 jaar terug nog steeds verkocht tegen relatief gezien hoge prijzen.
Ik gaa er vanuit dat ik niet over de technische aspecten van Lg hoef te spreken aangezien ze qua smartphones nog te ver achter liggen.

Er kunnen fouten in zitten want ik heb dit allemaal uit mn hoofd gedaan zonder wat op te zoeken
Ik heb in deze openinspost zo objectief mogelijk gepraat maar het is blijkbaar niet helemaal gelukt xD
Als jullie iets fouts zien zeg het en ik edit het, het is mn eerste openings topic dus zal nogal eens gebeuren :9

Discuseer hier verder

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

HTC eens toevoegen? En maak je nu wel of geen onderscheid tussen PDA's en normale telefoons? Want een telefoon van een paar honderd euro met windows mobile erop vergelijken met een simpele LG of Nokia is niet echt reeel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Htc heb ik overwogen om erbij te zetten maar aangezien deze toestellen windows erop hebben vind ik persoonlijk het geen mobiele telefoons meer. Minicomputer (oftewel pda's) zijn in mijn ogen dus niet te vergelijken met symbian types.
En ik vergelijk hierbij de toestellen qua merk en wat ze ooit hebben laten zien. Dus niet bepaald de nieuwere of oudere telefoons.
En mijn eigenlijke bedoeling is dat er weinig word door gebreid op de openinstopic omdat deze niet echt (oftewel echt niet) goed is. Maar op internet zie ik veel discussie's staan over Nokia vs de rest van de mobile telefoons en die discussie wou ik eigenlijk hier ook hebben. (A) En hier is het de bedoeling dat je een mooi verhaal hebt in je openings topic dus ben ik maar aan de slag gegaan

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:20:Van de Sony ericson ben ik persoonlijk niet gecharmeerd, ik vind ze er allemaal goedkoop en het zelfde uitzien. En de menu's zijn nog altijd te simpel waardoor je in mijn ogen er niet genoeg uit kan halen.
Goedkoop? Ik zou zeggen: hou de N96, de Innov8, en de C905 eens vast, en oordeel dan wat er goedkoop en plastic uit ziet. :X

Het menu vind ik een verademing i.t.t. al die Symbian/Windows troep, trage zooi. Ik wil er mee bellen, internetten, sms'en, en foto's nemen. En dat werkt geweldig. Wat heeft de simpelheid van een menu überhaupt met hetgeen wat je eruit kan halen te maken heeft is me vooralsnog een raadsel. Een iPhone menu is ook simpel, maar daar kun je ook gigantisch veel uit halen.

Ik vind het sowieso een nutteloze discussie. Ik heb nu Samsung, Nokia, en SE gehad, en op dit moment heeft SE mijn voorkeur. Maar dat komt puur door het toestel wat ik nu heb. Vier jaar geleden was dat Samsung.

Misschien kun je je ei beter kwijt in de topics waarin de beste telefoons van dit jaar uitgezocht/genomineerd worden?

Je vergelijking met een spiegelreflex camera vind ik overigens hilarisch, wat had je dan verwacht? Je gaat de snelheid van een Formule 1 wagen toch ook niet met een Fiat Panda vergelijken?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:38
Over welke SE's heb je het?
De menu's van een k750i en bijv een W950i (UIQ3) zijn niet te vergelijken.
Appels, peren, dat verhaal ;)

Heb 3 Nokia's gehad (3310, 7210, 8210) en van alle 3 was binnen 2 jaar de batterij lam. Voor mij nooit geen Nokia meer.
Heb nu een SE k750 gehad, heb nu een SE w950, en mijn volgende zal weer een SE worden. Kwalitatief gewoon prima toestellen en ook de software zit prima in elkaar (nee, je moet geen branded toestel hebben)

Maar het is allemaal slechts persoonlijke voorkeur.

[ Voor 60% gewijzigd door frickY op 26-11-2008 11:58 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het nut van dit topic ontgaat me eigenlijk. Er is gewoonweg geen 'de beste'. Elke telefoon kan een zekere subjectieve waarde hebben voor de koper/eigenaar al naar gelang de eisen en wensen van die hij/zij stelt. Ook een low-budget Motorola kan een zekere waarde hebben voor een consument.

Om even een post van me te quoten uit: Beweegredenen tot keuze bepaald merk

[duffe theorie-modus]
In het algemeen wordt de keuze wordt bepaald door o.a. de (subjectieve) waarde die het product levert. Deze waarde bestaat uit zowel functionele als emotionele bestandsdelen. [.....] Zie verder Kotler:

Afbeeldingslocatie: http://xs132.xs.to/xs132/08412/value787.png

En de nadruk ligt tegenwoordig veel meer op de emotionele voordelen dan de functionele. 'Kijk ik heb een Iphone, nu hoor ik er ook bij en ben ik hip'.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 18:54

DefLite

Why so serious?

Ik ben met de posters boven mij eens
Iedereen gaat zijn/haar favoriete merk opnoemen en je mensen zijn het niet met elkaar eens en gaan misschien discussieren maar het gaat eigelijk nergens over imo.

n95 ftw

[ Voor 6% gewijzigd door DefLite op 26-11-2008 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die Ericsson kan dat wel lekker eruit zien maar daarbij vind ik het nadeel dat het schuifgedeelde wat je omhoog schuift veel te dun is, wat je bij de N95 van nokia ook ziet. Hierdoor ziet het er niet zo stevig uit als het eruit kan zien. En daarbij weet ik ook bijna zeker dat je over 2 maandjes een soort gelijke look van een sony toestel kunt beworderen. Sony hanteert volgends mij een copy past plus methode waarbij ze de uiterlijke looks van oudere mobiele telefoons gebruiken om daar binnen betere hardware te plaatsen. En dan googlen ze even naar de klachten van het vorige model waarbij ze die gaan aanpassen aan de wensen van de klant. Niet dom maar wel makkelijk gedacht, nokia doet dit ook maar in mindere maten als je bekijkt hoeveel totaal verschillende types van nokia er zijn, en je vergelijkt dat met dat van sony dan ga je me gelijk geven.

Ik bedoel, sony's gaan netzo verder als de verandering tussen nokia 3310 en 3410, opzich bijna geen verandering. Maar als je nou de Nokia N73 met de N79 vergelijkt zie je ook veel overeen komsten maar toch kun je in een oogomslag zien welke nou de N73 is. En dat mist Sony, je ziet een toestel en je denkt hmm wat voor type zal dat zijn, mits je natuurlijk je verdiept hebt in deze toestellen.

En over symbian kun je veel zeggen over trage troep, maar als jij werkelijk niets anders dan dat ermee doet zal dit niet veel schelen aan de non symbian toestellen. Maar als je vergeet aplicaties af te sluiten ja, dan vraag je er in mijn ogen om. En dan gaat die wel sloom, en vervelend worden. En sowiesow geef ik je gelijk als je die symbian 'troep' niet gebruikt om geen nokia symbian type te nemen. Want dan is het gewoon overbodige luxe, maar je weet volgends mij niet half wat je er mee kan ^^

En om even op die spiegelreflex camera terug te komen, ik denk dat dit er ook nog wel aan zit te komen voor de mobiele telefoons. En er zijn nu al genoeg mensen die hun kiekjes vastleggen met hun mobiele telefoon, aangezien je nu al telefoons hebt van 8mp, die vaak nog hoger zijn dan de camera's die mensen thuis hebben liggen. Wat niet gelijk wil zeggen dat de foto kwaliteit hoger is, maar dat zal je snel gaan denken als je dit soort dingen niet weet.

• bram1984
Mijn N73 gebruikte ik voor dezelfde dingen, behalve internet. Alleen voor het instellen van de wekker was ik al ca. 40 seconden bezig. Hoe langer ik dat ding had, hoe trager ie werd.

Maar goed, het nut van deze thread wordt hierboven al keurig beschreven. :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:42:
Htc heb ik overwogen om erbij te zetten maar aangezien deze toestellen windows erop hebben vind ik persoonlijk het geen mobiele telefoons meer. Minicomputer (oftewel pda's) zijn in mijn ogen dus niet te vergelijken met symbian types.
En ik vergelijk hierbij de toestellen qua merk en wat ze ooit hebben laten zien. Dus niet bepaald de nieuwere of oudere telefoons.
En mijn eigenlijke bedoeling is dat er weinig word door gebreid op de openinstopic omdat deze niet echt (oftewel echt niet) goed is. Maar op internet zie ik veel discussie's staan over Nokia vs de rest van de mobile telefoons en die discussie wou ik eigenlijk hier ook hebben. (A) En hier is het de bedoeling dat je een mooi verhaal hebt in je openings topic dus ben ik maar aan de slag gegaan
Dan had je de Symbian toestellen van Nokia ook weg moeten laten, dat zijn ook smartphones. Dus dan is het eerlijker vergelijken met andere smartphones.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:01
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:20:
De inovatieve xenon flits mag ook niet wegblijven in deze bijna onpartijdige Openinstopic, Nokia heeft in vele toestellen de dual led flitser gestopt, maar toen ze erachter kwamen dat deze eigenlijk nutteloos was invergelijking met de singel led flitser moeten ze gedacht hebben we stoppen er een 'echte' flits in.
Ik weet niet wat Nokia zo innovatief aan Xenon heeft gemaakt, maar toevallig zit dat ook op mijn SE K800i uit 2006?

Overigens neem ik in de nabije toekomst geen Samsung meer. Bouwkwaliteit is onder de maat, traag OS en niet consequent OS. Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen SE en Nokia. Mijn laatste Nokia was een 3310 en die voldeed meer dan prima. Echter, de huidige Nokia-serie is zo ingewikkeld opgebouwd dat ik het kwijt ben (geldt ook voor SE). LG komt er bij mij per definitie niet in als mobieltje zijnde. Slechte bouwkwaliteit, slecht/traag OS, net niet.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind de F480 anders een erg goede telefoon van Samsung. Goede bouwkwaliteit, stevig, compact.. zeker niet traag, werkt erg gemakkelijk. Wat mij betreft eigenlijk wel een van de beste telefoons die er op dit moment is (misschien wel de beste, als je ook de kosten meeneemt).

• me_mrtn
RoD schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:14:
Ik vind de F480 anders een erg goede telefoon van Samsung. Goede bouwkwaliteit, stevig, compact.. zeker niet traag, werkt erg gemakkelijk. Wat mij betreft eigenlijk wel een van de beste telefoons die er op dit moment is (misschien wel de beste, als je ook de kosten meeneemt).
De F480 is de Touchwiz, toch? Daarvan heb ik er twee in mijn handen gehad, waarbij het menu zo ongelooflijk traag en hakkerig ging, dat ik spontaan jeuk krijg ergens. De camerafunctie van de F480 is haast niet beter dan een 2MP-mobieltje, wat echt hopeloos is.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
We laten dit topic voorlopig toe. De TS heeft een nette ts gemaakt waarin veel werk in zit en er is zeker discussie materiaal. Ga dus niet lopen roepen dat iedereen alleen naar zijn eigen referentiekader gaat kijken maar denk ook even aan de argumenten die je kunt meenemen :)

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Ik heb al sinds ik een mobiele telefoon heb eentje van Nokia (3310, 6510, 6100, 6233) en dat is me keer op keer bevallen. Ik heb ze eigenlijk allemaal gebruikt totdat de batterij echt helemaal overleden was (behalve de laatste, die heb ik nog) en dat is meestal na zo'n 2 jaar intensief gebruik. Vallen (eentje kwam tussen achterband en asfalt), vocht (twee hebben de wc-pot al een keer gezien), als je binnen 2 jaar je toestel stuk hebt doe je echt iets verkeerd. De software is ook verrassend functioneel: uitgebreid, maar geen nutteloze gadgets. De N-serie is helaas een uitzonder op de regel volgens mij.

Ik hoor mijn zusje vaak klagen over haar Sony-Ericsson en een vriendin over haar Samsung. Voor de prijs-kwaliteit-verhouding heb ik nog niet te klagen.

• RoD
  • Niet online

RoD

me_mrtn schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 12:58:
[...]

De F480 is de Touchwiz, toch? Daarvan heb ik er twee in mijn handen gehad, waarbij het menu zo ongelooflijk traag en hakkerig ging, dat ik spontaan jeuk krijg ergens. De camerafunctie van de F480 is haast niet beter dan een 2MP-mobieltje, wat echt hopeloos is.
Apart dat ik dan de ervaring heb dat het volledig vloeiend liep, en de camera erg goede foto's maakt :) In ieder geval beter dan welke SE-telefoon dan ook (K770i, K800i, K850i waren onder andere allemaal een stuk slechter).

• me_mrtn
RoD schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:49:
Apart dat ik dan de ervaring heb dat het volledig vloeiend liep, en de camera erg goede foto's maakt :) In ieder geval beter dan welke SE-telefoon dan ook (K770i, K800i, K850i waren onder andere allemaal een stuk slechter).
Heb je ook wat foto's voor wat vergelijkingsmateriaal? :>

Verwijderd

Even over die goedkope 'plastic' kwaliteit van de N95. Hij kan er misschien wel zo uit zien, maar mijn N95-8GB gaat nu al meer dan een jaar mee, en hij ziet er werkelijk nog als nieuw uit. Nog geen krasje; slider werkt nog perfect en zonder gekraak ofzo. En ik ga er écht niet zuinig mee om of zo. Ik had dit echt niet verwacht van dit plastic dingetje.

Maar iedereen heeft zo zijn favoriete merk. Ik zou zelf waarschijnlijk nooit van Nokia, Symbian en de N-Serie afstappen. Simpel omdat ik er al 3 op een rij heb gehad, en die me altijd bevallen hebben. Maar ik maak dan ook veelvuldig gebruik van alle features die symbian te bieden heeft, dus ik zal wel in de doelgroep passen.

• bram1984
De N95 is prima ja, voelt een stuk beter aan dan de N96, die ik ook nog eens spuug -en spuuglelijk vindt. :)

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:42:
Als je vindt dat een Windows Mobile toestel een minicomputer is dan kan je ook dit zeggen:
  • iPhone = minicomputer
  • Symbian phones = minicomputer
Ze kunnen vrijwel net zoveel als een Windows Mobile toestel. Dus ik begrijp niet waarom er geen HTC tussen zit...

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

silmaril8 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:04:
[...]

Als je vindt dat een Windows Mobile toestel een minicomputer is dan kan je ook dit zeggen:
  • iPhone = minicomputer
  • Symbian phones = minicomputer
Ze kunnen vrijwel net zoveel als een Windows Mobile toestel. Dus ik begrijp niet waarom er geen HTC tussen zit...
Heeft de TS gewoon niet zoveel over te zeggen ;) Of hij is er niet zo bekend mee.

Uit afweging gemaakt naar functie's tegenover veelzijdigheid en prijs heb ik op dit moment een Nokia N78. Zeer snelle en veelzijdige telefoon. Leuke camera( voor een telefoon that is) en supersnel. Mijn vorige telefoon was een Nokia E50 en daarvoor een 6310i, Motofone :+, Nokia 3510i, Nog een Motorola, Een Samsung X140(geweldige telefoon, alleen de batterij was zo jammer...), een Siemens M50, ook nog een Sony Ericson( of je dat ook maar schrijft) type nummer geen idee.

Veel telefoons hebben het nog geen jaar overleefd. Simpelweg omdat de bouwkwaliteit niet goed genoeg was, de telefoons die van deze lijst nog leven zijn de Motofone( wat kan daar aan kapot gaan :9~ ) E50, 6310i en mijn huidige :9~

Het verschil is dat ik nu te gewend ben aan de slimme telefoon. Functie's van symbian, het menu en de " vrijheid" ( signen is de enige echte downfall van symbian. Mochten ze ergens aan ten onder gaan is het dat!) en de snelheid. Mijn E50 is absoluut geen snelheidswonder( traag zelfs) Maar nog steeds is dat 1 van de betere die ik in jaren in mijn handen heb gehad. Je hebt alles, hij is klein en zeeeer stevig. Zou zo nog 2 jaar mee kunnen gaan met gemak.

Maar toch ondanks alle goeie dingen gaat mijn volgende telefoon zoals de markt er nu uitziet een HTC worden icm een Mobiel internet pakket. Gewoon puur omdat de ontwikkeling, touchscreen en design( de diamond :9~ :9~ ) voor dit merk mij zeer aanspreekt. Ze gaan nu met de laatste telefoons echt de goeie kant op. Strak, zakelijk en toch en vrij grote fun factor. De Iphone met zijn veels te grote formaat kan daar nog een puntje aan zuigen( ja hij heeft een vrij groot touchscreen en ubersoftware bladiebladiebla) Hij is namelijk zo groot dat hij niet meer praktisch is. Je kan nog zon mooie interface bouwen, maar dat ding is gewoon veels te groot. Mochten ze er eentje uitbrengen met een 2.5 inch scherm of misschien iets groter(2.8 of 3 inch) dan zou het geweldig zijn. Ze zijn dan namelijk normaal bruikbaar en ze zien er eindelijk fatsoenlijk uit. :9~

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eens met Noork, there is no such thing als het "beste", want wat een als het "beste" toestel beschouwd, beschouwd persoon 2 als het "slechtste" toestel en andersom. Subjectiviteit alom dus. Maar enfin. Qua mobiele telefoons en de fabrikanten die ze maken hanteer ik er maar 2: SE en Nokia.

LG heeft de markt betreden om net zoals Samsung hun portfolio uit te breiden. Niet langer witgoed/consumentenelektronica als koelkasten/magnetrons/televisies e.d. slechts aanbieden, nee nu ook mobiele telefoons. SE en Nokia richten zich puur op de mobiele telefoon, das namelijk het enige wat zij aanbieden. Ze zijn dus niet gericht op meerdere segmenten maar focussen zich slechts op 1 segment.

Mijn 1ste telefoon was een Nokia 3310 (wie had hem niet). Schitterende telefoon want je kon er mee voetballen, je kon hem op de grond keihard laten stuiteren, hem zelfs laten zwemmen in de sloot of wc. Maakt niet uit want nog steeds deed ie het. (al werd ie er niet mooier op, dat dan weer wel). Ergo: duurzaam en solide toestel. Nadien ging ik naar een Siemens M55 (ookal zo'n vergaan telefoonmerk net zoals Motorola, al hebben die het langer uitgehouden). Maar dat was i.v.m. de 3310 echt 3x niks. Niet stevig, accuduur viel in 't niets.

Dus wat dan? Ik koos voor de SE W800i. Waarom? Ik wilde na mijn goedkope MP3 speler die kaduuk gegaan was weer muziek luisteren maar geen apart geval ervoor mee moeten sleuren naast mijn mobiel. Zat nog te dubben of ik al dan niet voor de K750i had moeten kiezen, maar zoals ik toen al zei: "quadband heb ik niet nodig, verder zijn ze aardig aan elkaar gewaagd dus geef mij maar de W800i" Ik was meer muziekgericht op dat moment. Maar enfin, met de W800i kreeg ik een 3310 terug qua stevigheid/accu maar met zoveel meer. Niet slechts meer bellen en smsen, maar ook foto's maken en muziek luisteren. En dat zijn de enige criteria waar een toestel voor mij aan moet voldoen. De W800i voorzag mij dus daarvan en ondertussen heb ik hem alweer 2,5 jaar in gebruik. Je ziet overduidelijk slijtage en gebruikerssporen. Maar nog steeds doet ie het zonder problemen.

Nee, dan de SE K850i die ik geprobeerd heb voor 10 maanden. Kon niet tippen aan de 3310 van Nokia noch aan de W800i van SE wat betreft solide bouw. Was helemaal shiny en glossy en had geen matte afwerking. Maar het ergste was nog wel dat het 3 maanden goed werkte en er verscheen een foutmelding. Laten verhelpen doormiddel van reparatie, weer na 3 maand een foutmelding. En nadat ik voor de 3de keer een foutmelding had gekregen en hem 3 keer had moeten opsturen had ik er genoeg van. Noch de 3310, noch de W800i heeft ooit te maken gehad met problemen. En dat is precies wat ik wil. Een GSM toestel moet gewoon werken en mij kunnen laten bellen, smsjes laten versturen/ontvangen, foto's laten maken en muziek laten luisteren.

Ik heb in de tussentijd wel gekeken naar Nokia, maar die hele N serie is het voor mij niet. Te shiny en glossy en te plastic achtige look. Neem de N82 die aardig zou volstaan, zulke kleine platte spleetjes moeten doorgaan als 1 t/m 9 knopjes? :S Die N78 maakt geen onderscheid in knopjes, is gewoon 1 vlak gedeelte waar ze 1 t/m 9 op hebben gedrukt. De N95/N96 zijn te duur, bovendien wil ik geen slider vorm. Navigatie en internet dingen op een GSM wil ik eveneens niks van weten. Want ik gebruik het niet en heb er geen behoefte aan. Dus bij Nokia kom ik dan uit bij de 6000/5000/3000 serie.

Bij SE kan ik kiezen uit C of W toestellen. Die C905 ziet er tof uit, maar is toch slider variant. De W902 heeft alles in zich om als opvolger van mijn W800i te dienen. Muziek, foto en bellen/smsen. Bovendien candy bar. Desondanks ben ik ook wel te porren om iets totaal anders te doen. Iets in de geest van: neem een touch phone. Daarom lijkt mij de Nokia 5800 Express Music/Tube wel weer wat. Muziek/foto/sms/bellen en touch all the way.

Om de zoveel tijd wanneer ik aan het kijken ben naar een nieuw toestel is het dus kijken wat Nokia mij te bieden heeft en wat SE mij te bieden heeft. Nu komen daar voor mij dus hetzij de 5800 Express Music/Tube hetzij W902 uit. Er is voor mij ook geen het "beste" merk. Wel zijn er voor mij slechts 2 "echte" merken en dat zijn Nokia en SE omdat zij zich puur richten op de telefoniemarkt als zodanig. (ja ik weet ook wel dat Sony zich op van alles en nog wat richt, maar SE als bedrijf is een joint venture en heeft niks anders dan toestellen voor de telefoniemarkt te bieden).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:54
Beste merk mobiele telefoon kan je alleen bepalen als je de volgende factoren in je overweging meeneemt:
- Bouwkwaliteit
- Features
- Productdifferentiatie (bedienen ze elk deel van de markt?)
- Design
- Gebruikersgemak
- Ontvangst
- Prijspunt
- Support

Daarmee zou je na uitvoerig onderzoek misschien een fabrikant vinden en die beste-mobiele-telefoontjes-fabrikant kunnen noemen. Maar daar gaan wij in dit topic niet achter komen, aangezien iedereen zijn eigen persoonlijk voorkeur heeft en dit hier zal spuien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:36
Ik vind het nogal raar dat je de xenon-flits als pluspuntje bij Nokia noemt maar niet bij SE. Terwijl SE de eerste was met zo'n flitser. Beetje subjectief geschreven.

• RoD
  • Niet online

RoD

me_mrtn schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:52:
[...]

Heb je ook wat foto's voor wat vergelijkingsmateriaal? :>
Nope, ik hem hem zelf niet. Ding is van m'n vriendin. Maar ik vond het persoonlijk een groot verschil.

Verwijderd

zeurkousen!!! :P

Het eerste mobieltje wat ik kreeg ( nou ja "tje" ) was een Motorola een clamshell als die term al bestond toen.
En met dat ding kon je bellen en eh eh verder niks.

Ik zit nu met smart te wachten op mijn nieuwe N95 8GB en die kan bijna alles behalve..... koken

Maak binnenkort eens een foto met dat ouwe ding ( heb hem nog ) en alle toepassingen die er in de loop van de tijd bij zijn gekomen. ( muziek,video,GPS,enz.)

Maar wat mij betreft zijn er maar 2 merken die er echt toedoen en dat zijn Nokia en SE
Heb wel eens een Samsung in mijn handen gehad maar krijg er de zenuwen van.

SE om de makkelijke menu's etc. ( K810i )
En Nokia vanwege de mogelijkheden ( N95 *GB )

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 16:11

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb een ThinkPad als laptop, daarom wil ik eigenlijk een ook ThinkPad als telefoon.
Ik heb nu al een hele lange tijd een Sony Ericsson T610, erg degelijk wat mij betreft.
Ik heb ondertussen al wel 2x een Windows Mobile telefoon geprobeerd (1x iMate SPL, 1x HP iPaq rw6815) maar dat is het toch niet, ik vind dat de bediening niet snel genoeg is en echt degelijk voelt het ook niet aan.

De laatste tijd zit ik echter wel te denken om een 3G abbo te nemen. Mijn eisen aan de telefoon zijn dan het volgende: Snel, degelijk, candybar.
Als je dan gaat kijken kom je eigenlijk bij Nokia / SE uit, ik ben altijd meer een voorstander geweest van SE omdat deze altijd nuttige features eerder hebben. Mijn T610 heeft bijvoorbeeld al IMAP support. Maar de laatste tijd zijn SE telefoons niet meer wat het geweest was in mijn ogen, de K750i was nog erg goed, daarna hebben ze denk ik niet echt veel goede stabiele candybars gebouwt..

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1