Beste videokaart met 360W voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 16:54
Hallo,

Zoals ik de titel vermeld ben ik op zoek naar de beste videokaart om op mijn 360W voeding aan te sluiten. En ja(!), ik heb al heel wat zoekwerk gedaan maar ik heb de indruk dat er alleen oude kaarten hiervoor in aanmerking komen (?). Ik wéét hoe het zit met die nieuwste energie-intensieve videokaarten maar zou graag de voeding niét veranderen. Voor de rest, het is een Dell Vostro met Q9450 en 4GB DDR2-800, jammergenoeg is de huidige en standaard videokaart een ATi HD 3650 met 256MB GDDR2. Dus gelieve mij een paar ideeën van GDDR3 videokaarten aan te brengen.

Alvast bedankt!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Die vraag is niet gemakkelijk te beantwoorden, aangezien er volgens mij geen lijsten zijn met het stroomverbruik van alle videokaarten, maar misschien vergis ik me.

360 Watt is meer dan genoeg voor een Vostro + midrange graka.
Ik heb laatst een 8800 GTS 512 MB (G92) bij iemand in een Dell geplaatst met slechts 300 Watt voeding.

We hebben vooraf een check uitgevoerg met behulp van een online power calculator, google maar eens naar 'PC power calculator'. Je vind dan bijvoorbeeld:
http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
http://www.journeysystems.com/?power_supply_calculator

Wat voor een budget heb je voor zo'n kaart?
Misschien mag ik concluderen dat als je een budget Vostro hebt gekocht, je niet meer wilt uitgeven dan een midrange kaart van ca. 150 euro.
Dat moet dus (makkelijk) lukken met een 360 Watt voeding, zolang je tenminste geen andere gekke hardware hebt bijgeplaatst in je Vostro.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

HD4850 moet het nog wel redden op die 360 watt. Mijn systeem komt niet boven de 250 watt uit!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 16:54
Ja HD4850 zie ik wel zitten en is nog net binnen mijn budget maar had altijd gehoord (oa van jullie tweakers!) om nooit een kaart te plaatsen waarvan de specificaties vd videokaart boven de voedingwatts gaan! Als je trouwens een spel speelt, zal hij dan niet meer verbruiken -> lockup's en reboots
HD4850 heeft volgens zijn specs 450 à 500W nodig... Had dell daar een degelijke voeding ingestoken, van 500W, had ik direct een HD4850 gekocht :s Maar nu weet ik het zo nog niet
Nvidia 8800GTS is niet mis maar denk dat ik meer vertrouwen heb in ATI, misschien als het niet anders kan..

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

Ze geven altijd een extra marge aan zodat zij in ieder geval geen gezeik krijgen :+, maar met 360W haal je het serieus makkelijk!

-- All science is either physics or stamp collecting

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-03 06:50
Eerlijk gezegd denk ik dat je in overige hardware in het `welke voeding heb ik nodig' topic een heel ander antwoord zou krijgen als je naar een voeding vraagt voor een 4850. Ik denk dat men daar minimaal toch 400 of 450 watt aanraad van een goed merk. Dus je zou ook eens kunnen proberen om daar te kijken of er mensen zijn met vergelijkbare systemen.

The Flying Dutchman

Verwijderd

Ik heb een HD4850 OCed met een E6600 OCed en ik verbruik uit het stopcontact, dat is dus INCLUSIEF voedings inefficiëntie, 250watt. Jij beweerd dat hij veel meer gaat verbruiken?

Systeem:
E6600 OC 3,2Ghz @ 1.3 volt
HD4850 @ 720/2200 @ 1.158 volt
5 Fans
2 Hd's
4x 1GB dimm

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3112/2829760111_d7360b4639.jpg?v=0

@lowlow

Dat zetten ze er neer voor mensen met sweex en qtec voedingen. Waarbij de 300 voor piek staat en niet voor continue levering. De continue kan wel eens op 200 gaan liggen. Dan gaan ze bij ati/nvidia klagen dat het niet werkt. "Maar mijn voeding is toch 300 watt, waarom werkt het dan niet?!"

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 11:47 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

360W zegt niet veel; als het een Qtec voeding is betekent dat heel wat anders dan een A-merk voeding. Kijk dus naar de gegevens van de voeding om er achter te komen wat de voeding echt leveren kan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:46:
360W zegt niet veel; als het een Qtec voeding is betekent dat heel wat anders dan een A-merk voeding. Kijk dus naar de gegevens van de voeding om er achter te komen wat de voeding echt leveren kan.
Voedingen van Dell zijn over het algemeen wel heel goed. ;)
Maar dit hoort idd in Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor de eis van maximale prestatie (in welke app? beetje onzinnig als je dat niet meldt :o ) bij een bepaalde maximale verbruik.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.