Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[keyboard] Schuin naar voren springen lukt niet met games

Pagina: 1
Acties:

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuw toetsenbord aangeschaf (Logitech MX3200) en sindsdien kan ik met games geen gebruik meer maken van a + w + spatie. Dat wil zeggen dat ik niet links naar voren kan springen. Helaas had ik dat niet had met mijn vorig toetsenbord (Logitech Desktop).

Het gekke is dat d + w + spatie wel werkt, dus de 3 toetsencombinatie-probleem is niet aanwezig. Dit heb ik getest met verschillende games (WoW, CS:S, L4D en CoD4). Ook heb ik de setpointdrivers geinstalleerd, dit mocht het probleem niet oplossen. Het daarna verwijderen ook niet.

Ik draai XP Pro SP3, mocht het van belang zijn.

Iemand een idee?

[edit]Even een remap in Counterstrike gedaan: Als ik de toetsen op tfgh zet, (met t als naar voren lopen) dan is het probleem niet aanwezig.

[edit2]
Ik kan wel schuin naar achteren springen met a + s + spatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 24-11-2008 20:03 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
Even een schop:
Ik weet niet als dit uberhaupt wel een gamegerelateerd iets is. Weet helaas geen testprogramma om te testen als dit ook voorkomt in Windows zelf. Maar als het voor doet bij verschillende games dan lijkt het wel alsof het met de instellingen van a) Windows b) Software toetsenbord te maken heeft.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik kan je wel vertellen dat het niet door de games of zelfs door de software komt, maar door hoe je toetsenbord is opgedeeld in de hardware. Als ik die link eens vind dat netjes over dit fenomeen uitlegt, zal ik proberen eraan te denken het hier te posten.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 11:26

buggienuk

lekker buggie

Trinsec schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:49:
Ik kan je wel vertellen dat het niet door de games of zelfs door de software komt, maar door hoe je toetsenbord is opgedeeld in de hardware. Als ik die link eens vind dat netjes over dit fenomeen uitlegt, zal ik proberen eraan te denken het hier te posten.
Ik denk dat je dit fenomeen bedoelt. En ja, dit is een fout in de layout van het toetsenbord. Probeer het maar eens (dus met beide shift ingedrukt de tekst typen).
offtopic:
Het is niet echt een 'fout' in de layout van het toetsenbord maar meer een verkeerd gekozen manier om de ingedrukte toetsen aan de computer kenbaar te maken. Blijkbaar gebruiken de a+w+spatie hetzelfde signaal als w+spatie, dan weet je computer dus niet dat je de 'w' ook indrukt.

[ Voor 19% gewijzigd door buggienuk op 25-11-2008 17:55 ]

Ook bekend op XBL als buggienuk

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

buggienuk schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:53:
[...]

Ik denk dat je dit fenomeen bedoelt. En ja, dit is een fout in de layout van het toetsenbord. Probeer het maar eens (dus met beide shift ingedrukt de tekst typen).
offtopic:
Het is niet echt een 'fout' in de layout van het toetsenbord maar meer een verkeerd gekozen manier om de ingedrukte toetsen aan de computer kenbaar te maken. Blijkbaar gebruiken de a+w+spatie hetzelfde signaal als w+spatie, dan weet je computer dus niet dat je de 'w' ook indrukt.
Weet je wel zeker dat de link naar wikipedia dat je daar aanhaalt wel klopt? Dat heeft zien niets met het fenomeen te maken? Het gaat over zinnen dat alle letters van het alfabet gebruikt? :?

En ja, je uitleg komt in ieder geval wel in de buurt van wat ik had gelezen. Wat ik ook had begrepen na een korte Google is dat, als je veel toetsencombinaties wilt kunnen doen, je meestal voor de duurdere gametoetsenborden zou moeten gaan. Ik weet echter niet of dat een garantie is.

Aaaha, dit is een beter linkje (en dat verklaart je link ook deels, je had het wel mogen toelichten ;) )

[Keyboard] Geen 3 keys tegelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Trinsec op 25-11-2008 18:02 ]

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
^^with them, is hardwarelimitatie van bepaalde toetsenborden.
Als het je echt stoort (en je het geld er voor over hebt :P), kun je bijvoorbeeld Das Keyboard overwegen:
Fast typists and gamers will be glad to hear Das Keyboard has an n-key rollover function allowing up to 12 keys to be pressed simultaneously.
Site: http://www.daskeyboard.com/
Review: http://www.frictionlessin...8/09/das-keyboard-pr.html

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Topicstarter
buggienuk schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:53:
[...]

offtopic:
Ik heb het net getest, de A en de W + spatie worden gewoon herkent in die test.
Dus als ik het zo begrijp is het aanschaffen van een ander toetsenbord dus de beste oplossing?

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Die test is dan ook maar een test om te aanduiden hoe het ongeveer is. Tenzij de toetsencombinatie die je wou gebruiken juist dubbelshift+A of dubbelshift+W is, natuurlijk. ;)

Een ander toetsenbord is waarschijnlijk de beste optie.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Topic-pingpong FTW :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1