Mijn broertje had laatst een nieuw toetstenbord gekocht (Logitech Media Elite geloof ik) en toen kwam hij er tijdens het spelen van CoD2 achter dat hij Q+shift+A of D niet tegelijk kon indrukken.. Dit is dus een bepaalde toetsencombinatie die hij (blijkbaar nodig heeft).
Het rare was ook dat op het oude toestenbord (een oud logitech multimediading) die combinatie wel gewoon werkte..
Toen herinnerde ik me een soort van "test"; dan moet je "The quick brown fox jumps over the lazy dog" typen met je linker en rechter shift ingedrukt..
In het geval van mij laptop krijg je dan dit:
HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG.
Het nieuwe toetsenbord miste zelfs nog meer letters, maar met ons oude toetsenbord kon je gewoon de hele zin typen..
Nu was mijn vraag (eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid) hoe het komt dat sommige toetsenborden wel de hele zin kunnen typen en andere niet?
(ik kon dit namelijk zelf niet zo snel vinden op Google)
Het rare was ook dat op het oude toestenbord (een oud logitech multimediading) die combinatie wel gewoon werkte..
Toen herinnerde ik me een soort van "test"; dan moet je "The quick brown fox jumps over the lazy dog" typen met je linker en rechter shift ingedrukt..
In het geval van mij laptop krijg je dan dit:
HE QUIK BROWN FO JUPS OER HE LA DOG.
Het nieuwe toetsenbord miste zelfs nog meer letters, maar met ons oude toetsenbord kon je gewoon de hele zin typen..
Nu was mijn vraag (eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid) hoe het komt dat sommige toetsenborden wel de hele zin kunnen typen en andere niet?
(ik kon dit namelijk zelf niet zo snel vinden op Google)
n.a.