Externe hardeschijf werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02 17:58
Ik heb een WD My Book Essential Edition, deze heb ik al een jaar of 3 en sinds vandaag herkent mijn iMac hem niet meer.

De groene ring blijft knipperen ook als ik mijn iMac uitschakel.

Ik heb van te voren niks raars gehoord en gisteren deed hij het gewoon nog., ik heb verschillende USB aansluitingen geprobeert en zelfs gekoppeld aan mij MacBook en geen succes.

Wie weet hier een antwoord op??

UPDATE......

Hij staat wel bij de schijfhulpprogramma en dan kan ik hem niet via Schijf-EHBO herstellen
Als ik hem ga wissen dan zie ik onder de optie beveiligingsopties dat je kan wissen zonder verlies van gegevens en dat je die kan terugzetten met programma's voor systeemherstel.

Weet iemand wat er gaat gebeuren met mijn foto's als ik deze optie aanvink, krijg ik alles weer terug????

[ Voor 19% gewijzigd door Queenfanmichel op 24-11-2008 18:29 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Onder de optie "beveiligingsopties" zit juist de optie om de harde schijf te wissen zodat de gegevens niet meer terug te halen zijn.

Als je de harde schijf niet via Schijf-EHBO kan herstellen, kun je het nog met programma's als Disk Warrior proberen. Een andere optie is om de harde schijf uit de case halen en in een andere case te schroeven, of in een PC in te bouwen. Mogelijk dat de harde schijf dan wel werkt, of dat er met programma's als Testdisk nog het e.e.a. te redden valt. Zie ook Hoe krijg ik verloren gegane data terug?.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik had hetzelfde probleem met een WD disk (ander type, dat wel). Ik had hem onder Boot Camp opgestart, en toen deed die het weer. Maar na een maand begon die weer raar te doen....

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 21:04
Ja, mijn WD werkt ook soms niet. Ga nu proberen als HFS+ te formatteren ipv FAT. Hopelijk brengt dit verbetering. Onder parallels herkent windows hem wel onmiddellijk. Vreemd boeltje?

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52