Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Instellingen overzetten van Fritzbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 jaar geleden heb ik een FRITZ!Box Fon WLAN 7050 Annex A, Firmware version 14.04.26 gekocht, om zo optimaal gebruik te kunnen maken van de VOIP mogelijkheden. Nu heb ik de mogelijkheid om bij een contractsverlenging bij xs4all gratis een FRITZ!Box 7170 te bemachtigen. Omdat deze een aansluiting heeft (USB) voor een printer, is het wel een hele interessante apparaatje voor mij.

Ik heb in de loop van de jaren al heel wat pc's en laptops + een firewall met veel specifieke forwardings van poorten etc etc in mijn fritzbox geconfigureerd. Om bij een nieuwe fritz alles weer handmatig te moeten configureren zie ik niet echt zitten. Is het mogelijk om een backup te maken, en dat bestand weer over te zetten op de 7170? Of is dat niet compatible?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Je kan wel een backup maken, dat zal je toch wel gedaan hebben?
Maar het lijkt me stug dat je die instellingen zo over kan zetten. Vaak kan je na een firmwareupgrade al niet eens de backup terug zetten (bij een Fritzbox trouwens wel).

Verwijderd

Topicstarter
AtRi schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:11:
Je kan wel een backup maken, dat zal je toch wel gedaan hebben?
Maar het lijkt me stug dat je die instellingen zo over kan zetten. Vaak kan je na een firmwareupgrade al niet eens de backup terug zetten (bij een Fritzbox trouwens wel).
Ik heb zeker een backup staan. Meerdere zelfs. Van verschillende configuraties die ik in de loop van tijd heb heb gemaakt op de fritzbox. Maar is het mogelijk om die bestaande backups over te zetten op de nieuwe fritzbox? Want ik kan via google etc en de site van avm.de hier niets over vinden.

• AtRi
Bel je morgen even de Fritzbox helpdesk, zijn heel vriendelijk en nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
AtRi schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:06:
Bel je morgen even de Fritzbox helpdesk, zijn heel vriendelijk en nederlands.
Dat was ik pas van plan als er via dit draadje niemand kan bevestigen of je idd een backup van de configuratieinstellingen van de 7050 naar de 7170 kan overzetten. :) Maar het lijkt erop dat niemand hier ervaringen mee heeft?

• AtRi
Ik denk dat niemand het durft, net als jij. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de suportdesk gebeld van AVM, en helaas is het niet mogelijk om de configuratieinstellingen onderling uit te wisselen van nieuwe naar oude fritzboxen. Van de oudere modellen naar de nieuwe gaat ook helaas niet :(

Dus het ziet er naar uit dat ik alle instellingen zelf handmatig erin moet kloppen!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:08
offtopic:
Die 7170 heeft nog wel eens de neiging om "dicht te slibben", zie ook Dichtslibben internet/modem met Fritz!Box 7170 na ca. 18 uur. Verder prima dingetje hoor, alleen af en toe een resetje nodig

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Pagina: 1