Vraag over PS3/HDMI/Optisch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje bezig me te verdiepen in Home Cinema systemen e.d. om mijn nieuwe setje te bepalen. Nu ben ik (denk ik) al redelijk gevorderd en heb al een hoop criteria bepaald.
Nu is een van mijn criteria dat de connectiviteit met een PS3 goed moet zijn, aangezien dat waarschijnlijk de volgende aankoop wordt (waarschijnlijk volgende zomer met een deel van het vakantiegeld). Nu hebben de meeste setjes waar ik mijn ogen op heb geen HDMI in en sommige alleen HDMI Passthrough. Als ik het goed begrepen heb, moet ik in beide gevallen de optische aansluiting gebruiken voor de best mogelijke audio?
Ik lees echter van mensen online dat dat erg dom zou zijn (maar ja, volgens mij is de enige andere optie een receiver te kopen die HDMI audio kan processen, en die zijn dan weer flink duurder).

Heb ik dit allemaal goed begrepen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb zelf de PS3 via HDMI aan de TV aangesloten, geluid optisch op mijn Harman/Kardon Recier samen met de DVD speler. Werkt het makkelijkste, anders moet je dadelijk met spiltser gaan werken, weet alleen niet of dat kan met de PS3, geluid via HDMI en Beeld via HDMI. Je hebt namelijk maar 1 poort op de PS 3 van HDMI.

En anders PS3 ---> TV ----> Reciever. Maar dat is eigenlijk weer een omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192323

Waarom zou dat dom zijn?
Ik heb me ps3 ook hdmi op mijn tv en optisch naar mijn receiver en werkt allemaal perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Idem hier. Playstation met HDMI op de plasma tv, en een optische kabel naar m'n ac3 decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:40

Ad Hox

N/A

Ik heb mijn PS3 met een optical out via een converter naar mijn home cinema set geleid, daar zit alleen coaxial in op (ook digitaal dus). Maar als je set optical in heeft dan is het nog simpeler.

Beeld loopt via HDMI naar mijn LCD HD TV. Het werkt allemaal super en als ik bij een blu ray bijv. DTS HD Master kies dan staat er in de display van mijn set netjes 'DTS'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:20
De beste manier is de ps3 met HDMI naar de versterker, eentje welke ook HDMI audio aankan, en de versterker met HDMI doorlussen naar de TV. De versterker is dan ook meteen een schakelkast voor andere bronnen (zowel beeld als geluid), er zitten meer voordelen aan dan enkel HD audio.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het grootste voordeel om het geluid via HDMI te laten lopen is dat de "nieuwe" HD-audio formaten, zoals DTS-HD, alleen werken over HDMI 1.3 en niet via optisch/coaxiaal.
Is dat een reden om een AV-Receiver te kopen met HDMI 1.3 ondersteuning? Geen idee (budgetair probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323168

Bartjuh schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:12:
Idem hier. Playstation met HDMI op de plasma tv, en een optische kabel naar m'n ac3 decoder.
Dan heb je dus PS3 naar je TV met HDMI en dan van je TV optisch naar je Audio set?
Toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShittyOldMan schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:48:
De beste manier is de ps3 met HDMI naar de versterker, eentje welke ook HDMI audio aankan, en de versterker met HDMI doorlussen naar de TV. De versterker is dan ook meteen een schakelkast voor andere bronnen (zowel beeld als geluid), er zitten meer voordelen aan dan enkel HD audio.
Heb je dan geen kans dat je een geluid iets voor loopt bedoel sommige TV verwerken beeld met een delay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339171

Anoniem: 323168 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:04:
[...]

Heb je dan geen kans dat je een geluid iets voor loopt bedoel sommige TV verwerken beeld met een delay
Daar heb je lipsync voor... Het grote verschil tussen optisch/coax en HDMI is toch de HD audio formaten (Dolby true HD/ DTS HD), zonde als je op je PS3 een blu-ray kijkt...

Maar zoals al gezegd....is ook beetje budget kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 323168 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:02:
[...]Dan heb je dus PS3 naar je TV met HDMI en dan van je TV optisch naar je Audio set?
Toch??
Kan, maar die quote is op twee manieren te lezen.
Kan inderdaad zijn dat de tv met een optische kabel is verbonden met de receiver. Of dat de PS3 met optische kabel is verbonden met de receiver.

Laatste manier is wel beter, want dan weet je zeker dat er signalen als DTS en Dolby Digital binnen komen. Want als je dat signaal door de tv laat gaan is de kans groot dat inkomende 5.1 signalen worden terug gebracht naar 2.0 en dat is natuurlijk zonde.
Anoniem: 323168 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:04:
[...]Heb je dan geen kans dat je een geluid iets voor loopt bedoel sommige TV verwerken beeld met een delay
Die kans bestaat altijd, maar dat ligt natuurlijk aan de tv en de software die daar op draait. Maar meeste receiver hebben wel opties om het geluid te vertragen tot een x aantal ms. Moet die waarde natuurlijk wel toereikend zijn. Dus geen receiver nemen met maar 150ms delay als de tv er 200ms nodig heeft.

Of apparaten aanschaffen met beide HDMI 1.3, want die kunnen met elkaar communiceren en de lip-sync automatisch in stellen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ik dan een Playstation3 en een HD decoder aansluiten op een Sony HT FS3 (die heeft HDMI ingangen)
Zonder dat er een vertraging in het geluid komt.
En hoe zit het met digitenne wat ik momenteel nog heb als ik die via scart aansluit om me TV komt het geluid dan ook uit de Sony HT FS3???

Op moet playstation 3 direct naar TV en geluid via optische kabel naar Sony HR FS3

Bedoel hoe set je zoiets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:50

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 323168 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:25:
Kan ik dan een Playstation3 en een HD decoder aansluiten op een Sony HT FS3 (die heeft HDMI ingangen)
Zonder dat er een vertraging in het geluid komt.
En hoe zit het met digitenne wat ik momenteel nog heb als ik die via scart aansluit om me TV komt het geluid dan ook uit de Sony HT FS3???

Op moet playstation 3 direct naar TV en geluid via optische kabel naar Sony HR FS3

Bedoel hoe set je zoiets op.
Wat heb je zelf al gedaan om antwoord op je vraag te vinden? Want alles wat je vraag is wel terug te vinden. Zo is er al vaker besproken waar een set aan moet voldoen qua kabels naar de set of dat alleen een HDMI-kabel voldoende is. Je moet dan letten op dingen als HDMI Processing of HDMI Switching (of pass through).

Idem met of het geluid uit de tv klinkt over de speakers van de Sony HT FS3. Dan moet er een kabel liggen vanaf een uitgang van de tv naar de ingang van de Sony HT FS3. Want anders komt het geluid niet van de tv naar de Sony HT FS3.

De Sony HT FS3 heeft alleen HDMI Pass Through en dan moet je dus van elk apparaat nog een kabel leggen naar de Sony HT FS3 om het geluid daar te krijgen. Beeld en geluid gaan namelijk door de Sony HT FS3 heen zonder dat er iets mee gedaan wordt. Dus beeld en geluid op je tv en je wilt alleen beeld op de tv en geluid over de Sony HT FS3. Dus dat wordt vanaf de PS3 sowieso een optische kabel leggen naar de Sony HT FS3. Idem geldt voor vanaf de tv (maar dat was dus al gezegd) en voor de decoder. Of je de beeldbronnen op de tv aan sluit is aan jou. Het is niet nodig aangezien de Sony HT FS3 geen HDMI Processing heeft, maar het scheelt wel in het aantal HDMI kabels naar de tv...

En of er vertraging in het beeld komt hangt meer af van de tv waar alles op aangesloten wordt dan van de set zelf. Maar de Sony HT FS3 kan tot 200ms de audio delay instellen, dus dat moet op te lossen zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1