Toon posts:

[iPhone 3G met Telfort] Sinds 2.2 slechte batterijduur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze zomer een 3G iPhone uit Italie meegenomen. Sinds oktober heb ik er een abo van Telfort bij. Tot afgelopen vrijdag werkte dat prima: altijd en overal prima ontvangst en m'n batterij ging lekker lang mee.

Sinds de update naar software 2.2 vrijdagavond heb ik plots grote problemen met m'n batterij. Als ik niets doe, gaat de batterij hoogstens 4 uur mee, dat was voorheen wel 2 dagen. Ook als ik alles uit zet (3G, locatievoorzieningen, bluetooth) is de batterij supersnel leeg.

Zijn er meer mensen met Telfort die nu batterijproblemen hebben met Firmware 2.2. En: kan ik iets doen om van die problemen af te komen?

Is het misschien mogelijk om de oude firmware weer terug te zetten? Want ik heb liever de oude firmware met een goede batterij, dan deze problemen met die paar nieuwe features. Wie heeft een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Ik heb je vraag afgesplitst van [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 16. Problemen moeten namelijk in een nieuw topic :)

Heb je al een herstel geprobeerd (met of liever zonder het terugzetten van de backup)?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb geen Telfort, maar gewoon T-Mobile, maar ik heb hetzelfde probleem ja. Ik heb al een paar keer gehad dat mijn iPhone in de avond gewoon helemaal opgeladen was, en als ik dan ga slapen, laat ik hem gewoon aanstaan, maar wel op trilstand. Maar ik doe er dus verder helemaal niks mee. En ik heb al een paar keer gehad dat hij in de ochtend bijna helemaal leeg was, dat er nog maar 10% batterijlading over was.

Ik weet niet zeker of het is sinds 2.2 (of naja, daarvoor was het niet, maar of het is echt sinds de dag dat ik 2.2 heb). Maar het is wel echt heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb wel eens met mijn 1G gehad dat ik em 's nachts aan had laten staan, en dat ie de dag erna nog maar 50% vol was.

Op de een of andere manier lag het aan een jailbreak app, ik had insomnia en backgrounder met sb settings geinstalleerd, een van die progjes is schijnbaar aan blijven staan.

Sinds 2.2 heb ik em weer "schoon" gejailbreaked en nu is er geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Heeft iemand misschien al een oplossing of een oorzaak voor dit probleem gevonden? Ik heb het een paar dagen niet gehad, maar gisteravond heb ik m'n iPhone weer helemaal opgeladen, en vanochtend was hij nog maar 10% vol weer.

Ik zat te denken, misschien ligt het aan de iPod applicatie, omdat je die niet echt kan "stoppen", dus blijft lange tijd de muziek nog "actief" denk ik (omdat je ook na een paar uur nog op "huidige nummer" kan klikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Spido schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:14:
Ik zat te denken, misschien ligt het aan de iPod applicatie, omdat je die niet echt kan "stoppen", dus blijft lange tijd de muziek nog "actief" denk ik (omdat je ook na een paar uur nog op "huidige nummer" kan klikken).
Nee, want dan zou immers de meerderheid daar last van moeten hebben :) . Het is een wat rigoureuze oplossing. Maar je zou een herstel kunnen proberen (bij voorkeur zonder terugzetten van de backup).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 15:47
Mijn telfort iPhone 2.2.1 heeft hetzelfde probleem. Voor de update deed ik 2 a 3 dagen met een volle batterij, nu mag ik blij zijn als hij het een werkdag volhoudt.

Edit:
Ik heb ook een italiaanse simlockvrije, niet gejailbreakte telefoon

[ Voor 19% gewijzigd door Banix op 19-02-2009 14:14 ]

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Verwijderd

heb een italiaanse 3g met 2.2.1 en haal max 2 dagen met 3g geklooi. heb dan vodafone, het stroom besparende netwerk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horoz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-10-2024
Welke tijden staan er bij "Instellingen/algemeen/gebruik" wanneer de batterij weer helemaal gedaald is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toen ik die problemen had een 'herstel' uitgevoerd. Sindsdien werkt alles weer als een zonnetje en heb ik geen enkel probleem meer met m'n Telfort abo in de simlock-vrij iPhone. _/-\o_ :)
Pagina: 1