Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] URL parsing foutje

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Zonet een post aan het maken in Hoe heet dit nummer? Deel 38 en daar drukte ik op preview en zag dat mijn link daar niet goed geparsed werd.

code:
1
[url="http://www.gioli.nl/tweakers/Ugly Betty - 309 - When Betty Met YETI.avi_001231872.ogg"]Audiocapture .ogg[/url]

Het gaat om dit bericht: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31095092/
Zelfs na het pogen te herschijven van de URL met/zonder aanhalingstekens zonder www. link ingekort zodat ik hem nog even moest hernoemen op m'n server, maar geen enkele keer werd hij in de preview (en ook in de uiteindelijke post) goed geparsed.

Ligt dit aan FF 3.0.4 of ....?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

In een officiele url komen dan ook volgensmij nooit spaties voor.

edit
Althans niet op deze manier, een spatie is '%20'

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 15:28 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Dan nog, normaal zou een url met " " er omheen goed geparsed moeten worden, zelfs de url zonder spaties maken gaf een ongeparste output

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:32:
Dan nog, normaal zou een url met " " er omheen goed geparsed moeten worden
Mss heb je gelijk, maar dat zie ik anders niet in de UBB-faq staan.
zelfs de url zonder spaties maken gaf een ongeparste output
Wat dan waarschijnlijk weer komt door je aanhalingstekens die je eromheen zet. Als je gewoon een valid urlencoded url had opgegeven had het gewoon gewerkt.
[url=http%3A%2F%2Fwww.gioli.nl%2Ftweakers%2FUgly+Betty+-+309+-+When+Betty+Met+YETI.avi_001231872.ogg]Audiocapture .ogg[/url]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 15:38 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Met %20 werkt het iig allemaal goed:
http://www.gioli.nl/tweak...%20YETI.avi_001231872.ogg

☻/
/▌
/ \

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Dan zou de url dus automatisch dusdanig geparsed moeten worden dat de spaties omgezet worden naar %20 mocht je die er dus inzetten (lijkt me)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Volgens mij komt dat gewoon doordat er argumenten in de url-tag gebruikt kunnen worden. [url=<url>, <arg1>, <arg2>] (Overzicht van UBB-codes #tag_url) en je daarin spaties mag gebruiken. Nu ga je een oplossing zoeken voor een probleem wat eigenlijk niet mag voorkomen volgens mij.

Gewoon de juiste url encoding gebruiken :)

☻/
/▌
/ \

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Het tweede argument van de [url]-tag komt na een komma, en aangezien er geen komma in de bestandsnaam staat waar ik naar link zou hij de opgegeven url gewoon goed moeten parsen. En de aanhalingstekens om het eerste argument heen zou helemaal een goede link op moeten leveren lijkt me.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Even na zitten te zoeken en hier lijkt het erop dat het gewoon zou moeten werken :)
crisp in "[Bug]Linken naar topic met spatie in de URL"

☻/
/▌
/ \

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Kixtart schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:02:
Even na zitten te zoeken en hier lijkt het erop dat het gewoon zou moeten werken :)
crisp in "[Bug]Linken naar topic met spatie in de URL"
Onze frontpage parser doet inderdaad een zekere mate van 'error-correctie' voor bepaalde karakters in een URL die encoded zouden moeten zijn, en ik dacht dat ik diezelfde error-correctie ook al geimplementeerd had in de parser van het forum. Blijkbaar nog niet :P

Blijft wel het feit dat je (topicstarter) een ongeldig URL probeert op te geven. Dat sommige dingen makkelijk te corrigeren (lijken te) zijn wil nog niet zeggen dat dit altijd gedaan moet worden...

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
crisp schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:39:
Blijft wel het feit dat je (topicstarter) een ongeldig URL probeert op te geven.
Hoezo dat dan? Als ik de 'tekst' tussen aanhalingstekens kopieer en in m'n url-balk plak en op enter druk kan ik keurig het bestand binnenhengelen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:47:
[...]

Hoezo dat dan? Als ik de 'tekst' tussen aanhalingstekens kopieer en in m'n url-balk plak en op enter druk kan ik keurig het bestand binnenhengelen.
Ja, omdat je browser het dan corrigeert...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fixed in SVN

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.