Toon posts:

Samsung Syncmaster, T260, T260HD of 2693HM

Pagina: 1
Acties:
  • 2.109 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek na een nieuw scherm nu mijn oude 26" een nogal vervelend defect vertoont. Een kolom van pixels aan de rechter kant van het scherm is uitgevallen. Het is misschien nog wel te repareren, maar dat zal wel veel kosten en ik ben ook wel toe aan een upgrade. Dit oude scherm is namelijk eigenlijk meer een HD ready TV scherm. Resolutie 1280x768.

Dit zijn 3 Full HD 26" schermen van Samsung

pricewatch: Samsung Syncmaster T260
pricewatch: Samsung Syncmaster T260HD
pricewatch: Samsung Syncmaster 2693HM

in de specs zie ik wel wat verschillen, maar niet heel veel. De prijzen variëren wel redelijk. Kan iemand mij helpen met de beste keuze te maken?
Zo te zien kan ik in geen enkele van deze schermen mijn TV kabel pluggen, wat ik nu wel doe, dus zal ik ook nog een TV kaart moeten kopen.

Verwijderd

Ik heb de T260HD, hier kun je je TV-kabel gewoon indoen.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2wpuirs.jpg

Aan de zijkant zit nog een 2e HDMI ingang.

Ik heb hem ter vervanging van een 17" CRT en 88cm TV uitgekozen.
Tot nu toe zeker geen spijt van gehad. Film kijken en gamen is echt mooi geworden t.o.v. oude schermen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info!
Jammer dat dat net de duurste is. Maar met die TV ingang waarschijnlijk wel de beste voor mij. Zou dat de reden zijn waarom hij 70 euro duurder is dan de T260? Vreemd genoeg zeggen de specs van pricewatch dat de T260 een contrast ratio van 20000:1 heeft en de T260HD maar 10000:1.
Ook is het stroom gebruik van de T260HD 70W tegenover 55W voor de T260. Kan iemand dit verklaren want als ik zo kijk lijkt de T260 betere specs te hebben dan de T260HD die 70 euro meer kost.

Ook vroeg ik me af of nu de beste tijd is om te kopen. Zou de prijs misschien met de feestdagen of daar na afnemen?

Verwijderd

Het verschil komt omdat de HD dus ook de tv tuner heeft. Verder moet je niet al te veel letten op de contrast ratio, de echte zal veel lager liggen en het verschil zal ook niet zo veel zijn.

Ik zou zelf voor de HD gaan door de coax-in, maar ik weet niet hoe jij zelf TV kijkt (als je het met HDMI vanuit een hd-box doet zal je niet veel hebben aan een coax-in denk ik zo :P )

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk nog TV met het oude coax kabeltje. Toch vind ik het wel apart dat het stroomverbruik een redelijk groot verschil heeft, zeker omdat de panels precies even groot zijn.

Verwijderd

Ik heb eerst ook tussen die 3 zitten te twijfelen, maar de doorslag voor de HD is voor mij puur dat ik dan TV kan kijken zonder dat de PC aan hoeft te staan.

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05 14:38
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:15:
Ik kijk nog TV met het oude coax kabeltje. Toch vind ik het wel apart dat het stroomverbruik een redelijk groot verschil heeft, zeker omdat de panels precies even groot zijn.
Panels zijn niet hetzelfde, ze hebben namelijk ook verschillende resolutie's.

Heb zelf btw de T260 en hij bevalt prima!

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:42
Hoe is het beeld op de T260HD met coax? En hoeveel kanalen kunnen er worden opgeslagen? Heeft hij ook teletext? :P Ben namelijk erg geinteresseerd in een van de T2*0HD schermen

[ Voor 70% gewijzigd door IseT op 25-11-2008 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
m-tuning schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 09:58:
[...]

Panels zijn niet hetzelfde, ze hebben namelijk ook verschillende resolutie's.

Heb zelf btw de T260 en hij bevalt prima!
Verschillende resoluties? Van pricewatch:

T260: 1920x1200 (WUXGA)
T260HD: 1920x1200 (WUXGA)
2693HM: 1920x1200 (WUXGA)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee of het waarschijnlijk is dat de prijzen binnenkort nog dalen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds niet besloten en twijfel nu wel over het enorme prijsverschil.
T260 is € 389,50 en de T260HD is € 491,90, al dat verschil omdat de HD een TV ingang heeft? En nog hoger stroom verbruik ook...
Misschien toch maar de T260 + TV kaart.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:25
Maar als je alleen TV kijkt dan staat je PC ervoor aan, dat verschil in wattage is wel groter dan tussen die 2 schermen. Ik las in het zuinige PC topic ook een die had een 20 watt hoger verbruik door de TV kaart, dus volgens mij win je er qua energiekosten niets mee. Enige afweging die je dan maakt is wil je eenvoudig (gewoon scherm aan en zappen maar) tv kijken of wil je er iets meer moeite voor doen (PC opstarten, tv prog aanzetten ed).

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, mijn PC staat overdag toch meestal aan, ik ben ook veel meer op de PC dan de TV die ik af en toe kijk.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik kijk verder geen tv op me pc maar ik doe alleen veel office werk, surfen en een gamepje hier en daar. Ik heb de 2693HM en ik heb deze gekozen omdat hij een VESA-compatible aansluiting heeft, standaard in hoogte verstelbaar is en vanwege zijn slicke uiterlijk. Ik vind hem persoonlijke mooier dan de T260 of T260HD. Verder zijn de specs zeer goed. Het beeld is echt superscherp, ook in games. Ik denk dat de kwaliteit van het beeld niet veel verschilt tussen deze 3 monitors. Verschil tussen de T260 en T260HD is niet alleen de tv-tuner maar ook het aspect ratie van respecievelijk 16.10 en 16:9 meen ik ergens bij een review op de frontpage gelezen te hebben...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Van een Tweaker verwachten we dat hij zelf in staat is eisen te stellen, op zoek te gaan naar relevante ervaringen en tenslotte op basis daarvan een keuze te maken. Dat drie modellen uit nagenoeg dezelfde serie van dezelfde fabrikant niet enrorm verschillen is vrij logisch. Kijk gewoon naar wat je wilt en of de duurdere voor *jouw* eisen de meerprijs waard zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.