Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

draadloos online netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal jaren internet via ,tegenwoordig, online. Ik heb hierbij een livebox met een vaste aansluiting naar mijn computer. Ik heb sinds kort een notebook en wil overstappen naar draadloos internet maar moet hierbij gebruik blijven maken van de livebox.
Zou iemand mij kunnen aangeven wat ik moet aanschaffen om draadloos internet te creeren met een hoge snelheid. Ik heb er geen verstand van dus graag een goede uitleg.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Een wireless accesspoint

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:08:
Ik heb al een aantal jaren internet via ,tegenwoordig, online. Ik heb hierbij een livebox met een vaste aansluiting naar mijn computer. Ik heb sinds kort een notebook en wil overstappen naar draadloos internet maar moet hierbij gebruik blijven maken van de livebox.
Zou iemand mij kunnen aangeven wat ik moet aanschaffen om draadloos internet te creeren met een hoge snelheid. Ik heb er geen verstand van dus graag een goede uitleg.
1. Je kunt een wlan PCMCIA kaart kopen en die in de livebox steken. let op dat er maar weinig typen ondersteund worden door de Livebox
2. Je kunt een access point kopen en dat op de UTP van de livebox aansluiten
3. Je kunt een wireless gateway (ADSL modem + router + accesspoint) kopen en de livebox vervangen. Dat laatste heb ik gedaan, ik heb nu een Linksys WAG-200G.

Check ook [Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX)

[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 23-11-2008 11:18 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

Hier is een link naar de Pricewatch categorie voor Wireless Access Points.
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Als je vragen hebt over een type, schroom niet.

[ Voor 25% gewijzigd door ByteDelight op 23-11-2008 11:21 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

4) een cheap ass router met wlan, kopen/lenen/uit een ouwe bak trekken. en alleen het wireless gedeelte gebruiken (dat is iets wat zonder schroeven kan)

en anders voor 1)
U krijgt van ons een PCMCIA kaart voor in het modem en een WLAN USB adapter (dongle) voor uw desktop of laptop. Het bereik varieert van 10 tot 20 meter, maar is afhankelijk van muren en andere obstakels die zich tussen het modem en uw computer bevinden.

Heeft u een Apple MacOS systeem? De meegeleverde draadloze USB adapter is helaas op dit moment nog niet geschikt voor Apple systemen. Gebruik daarom uw eigen WiFi adapter (airport kaart van Apple).

Het is momenteel niet mogelijk om via onze website een draadloze verbindingsset te bestellen. Wij vragen u daarom contact op te nemen met onze klantenservice op nummer 0900 9515 (€ 0,15/min).

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook telefoon via online. Mijn notebook is geschikt voor het N type dat houdt in heb ik begrepen extra snel internet. Zoals ik al zei ik heb er geen verstand van maar als ik het zo nakijk zou voor mij Wireless Access Points een oplossing kunnen zijn. Is dit dan het enige wat ik nodig heb of moet ik nog meer aanschaffen en hoe weet ik zeker dat het goed werkt??

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:42:
Ik heb ook telefoon via online. Mijn notebook is geschikt voor het N type dat houdt in heb ik begrepen extra snel internet. Zoals ik al zei ik heb er geen verstand van maar als ik het zo nakijk zou voor mij Wireless Access Points een oplossing kunnen zijn. Is dit dan het enige wat ik nodig heb of moet ik nog meer aanschaffen en hoe weet ik zeker dat het goed werkt??
Dit is het enige wat je nodig hebt. Let er wel op dat je acces point ook wireless N zal moeten ondersteunen. ;) Anders heb je alsnog niks aan je laptop die N ondersteunt.

Goedkoop bellen via VoIP

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:42:
laten we even wel wezen wireless G is al 54mbit. (als je teminste redleijkerwijs in de buurt bent) weining internetverbindingen die dat halen. N is een stapje sneller, iets waar je alleen wat aan hebt als je binnen je eigen netwerk met een andere pc o.i.d. wil communiceren. of als er erg veel accespoint in de buurt zijn op de 2,5 Ghz , dan kun je voor een 5 Ghz gaan mits je laptop het ondersteund

(download eens netstumbler dan zie je hoeveel netwerken er in de buurt zijn)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vandaag de wireles acces point kopen maar de medewerker gaf aan dat ik beter een draadloze router kan aanschaffen maar dat ik de DHCP moet uitschakelen op de live box. Is dit mogelijk of moet ik dit doen op de te kopen draadloze router. Graag advies??

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
een access point zorgt ervoor dat je niks aan je modem hoeft te veranderen, lijkt me een stukkie makkelijker.

PSN: djmurcielago

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:28:
Ik wilde vandaag de wireles acces point kopen maar de medewerker gaf aan dat ik beter een draadloze router kan aanschaffen maar dat ik de DHCP moet uitschakelen op de live box. Is dit mogelijk of moet ik dit doen op de te kopen draadloze router. Graag advies??
klopt is meestal goedkoper, alleen je moet niet de dhcp op de livebox, maar op de nieuwe router uitzetten
let wel op dat je de router een adres geeft die in hetzelfde subnet zit als de livebox.

je sluit dan de lan van je livebox aan op de lan van je nieuwe router (niet wan dus) en je bent in the air

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 26-11-2008 20:55 ]

Iperf

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:28:
8)7
Een fatsoenlijk (non-trust, non-sweex) Access Point is vele malen beter dan welke router dan ook, om het simpele feit dat het maar één ding hoeft te doen, zonder zijn resources ergens anders aan te besteden.
De meeste standaard draadloze modems/routers hebben een bereik van drie keer niks, terwijl mijn goedkope (60 euro) AP door twee plafonds en twee muren nogsteeds vol bereik heeft (en 70+ Mbit haalt)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Die medewerker maakt de situatie alleen lastiger.

Als je die Livebox zo wil laten heb je idd. alleen een access point nodig. Dus een apparaat met een enkel ethernetpoortje.
Pagina: 1