Toon posts:

Kan ik mijn Video-kaart upgraden? Heb een Sony Vaio FE31M

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn video kaart upgraden, maar kan ik dan gewoon een nieuwe videokaart kopen, van zeg 512MB en die erin (laten) zetten, of kan dat niet?
Thanx!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Nope helaas niet, de videokaarten die je in de winkel kunt kopen zijn allemaal nep.

Wat denk je zelf? :P

Verwijderd

1) Aantal MB's zegt eigenlijk niets over hoe snel een videokaart is.
2) Ik denk van niet. Het is volgensmij geen MXM module. En gewone videokaarten passen niet in een laptop. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 19:16 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

1. Heb je en laptop of heb je een desktop?
2. Heb je PCI, AGP of PCI-Express?
3. Welk besturingssysteem draai je?
4. In welk opzicht voldoet je huidige kaart niet?
5. Wat voor kaart heb je nu eigenlijk?
6. Wat is je budget?
7. Waarvoor wil je de nieuwe videokaart gaan gebruiken, dus waaraan moet ie voldoen?
8. Waarom specifiek 512MB?

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 22-11-2008 19:20 ]

Goud is geen geld

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

frankknopers schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:20:
1. Heb je en laptop of heb je een desktop?
2. Heb je PCI, AGP of PCI-Express?
3. Welk besturingssysteem draai je?
4. In welk opzicht voldoet je huidige kaart niet?
5. Wat voor kaart heb je nu eigenlijk?
6. Wat is je budget?
7. Waarvoor wil je de nieuwe videokaart gaan gebruiken, dus waaraan moet ie voldoen?
8. Waarom specifiek 512MB?
Wat heeft besturingssysteem ermee van doen? :? Linux drivers zijn er ook gewoon hoor, voor de meeste (lees ATi en nVidia) kaarten hoor... :) En in de topictitel staat al dat het om een laptop gaat... :)
Vraag 2 komt dan dus in zijn geheel te vervallen... :)

Ook laptops zonder MXM module hebben een mogelijkheid voor upgraden van videokaart, al zal je dat als gebruiker van de laptop zelf moeten doen dan... :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kort gezegd: nee

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben ik benieuwd naar waarom niet.
Poosje terug heb ik iemand hier op GoT zien posten dat ie de videokaart van zijn laptop had vervangen? :?
Weet vrijwel zeker dat het geen MXM module is, want dat is naar mijn weten gigantisch geflopt... :)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

GJtje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:26:
[...]
Ben ik benieuwd naar waarom niet.
Poosje terug heb ik iemand hier op GoT zien posten dat ie de videokaart van zijn laptop had vervangen? :?
Weet vrijwel zeker dat het geen MXM module is, want dat is naar mijn weten gigantisch geflopt... :)
Videokaart zit OP het moederbord gesoldeerd (is gewoon een chip).

Tenzij jij kunt solderen met een precisie van ik weet niet hoe klein zal dat niet succesvol zijn ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Snake schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:36:
Tenzij jij kunt solderen met een precisie van ik weet niet hoe klein zal dat niet succesvol zijn ;)
Zo klein zal een videokaart niet zijn, want, zoals ik al zei, onlangs heb ik hier op GoT gelezen dat iemand zijn videokaart in de laptop vervangen had. Volgens mij had ie die ook gewoon gesoldeerd... :) Die chips zijn wel een stukkie groter dan jij denk ik denkt dat ze zijn... :)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:56

RnB

Geef is een linkje naar dat topic van die tweaker, want volgens mij klopt er geen hout van.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-03 11:50

r0b

RnB schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:53:
Geef is een linkje naar dat topic van die tweaker, want volgens mij klopt er geen hout van.
Inderdaad; eerste keer dat ik er ook van hoor. Als hij wel zo is heeft hij in ieder geval een goede business; ik wil graag van m'n X3100 af. :P

Verwijderd

GJtje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:50:
[...]
Zo klein zal een videokaart niet zijn, want, zoals ik al zei, onlangs heb ik hier op GoT gelezen dat iemand zijn videokaart in de laptop vervangen had. Volgens mij had ie die ook gewoon gesoldeerd... :) Die chips zijn wel een stukkie groter dan jij denk ik denkt dat ze zijn... :)
en hoe wil jij dat dan gaan solderen? zover ik weet ( en heb al heel wat laptops opengehad) gaat het je niet lukken zonder goed en zeer goed spul ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hold, on even nieuwe zoeken... Weet zeker dat ik het gezien heb!
Ben iig dit al tegengekomen: Notebook FAQ - Het upgraden van de grafische kaart
Dus begin me af te vragen in hoeverre diegene dus daadwerkelijk zijn videokaart van de laptop vervangen heeft... :)

[ Voor 141% gewijzigd door CH4OS op 22-11-2008 20:12 ]

Verwijderd

Het plaatje van het systeem...
Afbeeldingslocatie: http://www.billigdrucker.de/images/hardware/komplettsysteme/aldipc_nov_2003-golem.jpg
Das geen laptop hoor.

Edit: Je hebt het zelf ook gezien. :9 O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 20:11 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-03 11:50

r0b

GJtje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:08:
Hold, on even nieuwe zoeken... Weet zeker dat ik het gezien heb!
Uit de TS van dat topic:

spuitelf

[ Voor 24% gewijzigd door r0b op 22-11-2008 20:12 ]

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-04 23:14
Een andere videokaart er op solderen is echt no-go. zelfs als het je lukt heb je er nog niets aan want alleen een vrijwel identieke gpu zal dezelfde pinout hebben.
En dan vergeten we nog even dat een gpu's sinds jaar en dag geen pinnetjes aan de zijkant hebbben maar een zogenaamd ball-grid-array (bga) aan de onderkant dus daar kun je niet komen met je soldeerbout.
En dan moet je zeker alle memory chips ook een voor een vervangen?

Dus als iemand zijn videokaart vervangen heeft is dat met een mxm module. of het moet zijn dat zijn laptop toevallig een of ander niet standaard insteek systeem had en er van die laptop ook nog een versie met een dikkere gpu bestaat.

Of je zou misschien heel het moederbord kunnen vervangen, maar dat gaat weer alleen als er een snellere versie van dezelfde laptop beschikbaar is.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
als je al de gpu kan vervangen met solderen zijn er nog genoeg andere problemen:
-geheugen compatibility
-pin out config
-vermogen beschikbaar
etc.

Je moet dus in het kort een zelfde soort chip (uit dezelfde serie) gebruiken, meestal niet echt de meest gewenste upgrade.

Ctrl+k

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

GJtje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:50:
[...]
Ooit je laptop opengehad?

Die GPU chip is kleiner als je CPU (en die's al vrij klein op een laptop...)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:56

RnB

Nou mooi, dan weten we nu dus dat het onmogelijk is.
Of beter gezegd, bijna onmogelijk om te doen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door RnB op 22-11-2008 20:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:13:
Ik wil graag mijn video kaart upgraden, maar kan ik dan gewoon een nieuwe videokaart kopen, van zeg 512MB en die erin (laten) zetten, of kan dat niet?
Thanx!
GoT is geen helpdesk.

We verwachten hier dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent en datje duidelijk laat zien in je topicstart waar je gezocht hebt en hoe. Dat ontbreekt hier volledig, dus gaat dit topic wegens gebrek aan inzet dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.