Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Map toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:

• Willem G.
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-03-2023
Vandaag verplaatste ik een map van de ene map naar de andere, en er ging opeens iets verkeerd... Gevolg:

De map kan ik op dit moment niet meer openen. Ook niet meer veranderen van naam, enz. Wanneer ik de eigenschappen controleer toont de map ook 0kb aan; MAAR de map was 20 gig groot en ik zie op de bezette ruimte van m'n die partitie dat het er nog moet opstaan (met andere woorden er is geen ruimte vrijgekomen).

Ik heb al wat MS-DOS commands gebruikt maar daar geeft hij ook dezelfde "toegang geweigerd"... Wanneer de map probeer te verwijderen onder andere (rmdir).

Het liefst zou ik de inhoud kunnen herstellen. Maar indien dat niet meer mogelijk is wil 'k toch op z'n minst de map kunnen verwijderen...

Kan iemand hulp bieden?

[ Voor 15% gewijzigd door Willem G. op 21-11-2008 23:28 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:54
eerst met chkdisk (lees hier eens) proberen?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Omdat het bestand in die map wellicht in gebruikt is (antivir, thumbnails van explorer zelf, etc). Herstart eens en probeer het opnieuw.

• Willem G.
checkdisk gedaan. reboot gedaan.

map gaat nog steeds niet open erna...

[ Voor 14% gewijzigd door Willem G. op 21-11-2008 23:34 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens naar de permissies van de map :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Willem G.
gambieter schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:35:
Kijk eens naar de permissies van de map :)
Ik ben enige gebruiker. Dus zeker gemachtigd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Willem G. schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:37:
Ik ben enige gebruiker. Dus zeker gemachtigd.
Denk je dat, of weet je dat. Ga het nakijken, elke PC heeft een apart administrator account. Neem niets voor zeker aan als je het niet hebt getest.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Misschien heb je iets aan Unlocker?

• Willem G.
gambieter schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:38:
[...]

Denk je dat, of weet je dat. Ga het nakijken, elke PC heeft een apart administrator account. Neem niets voor zeker aan als je het niet hebt getest.
Ik ben verre van een computerexpert... maar heb zelf alles geïnstalleerd, ik ben enige (en dus ook hoofdgebruiker) van dag 1. Nog nooit iets gekregen van permissiedinges in de 2 jaar dat 'k 'm heb. Denk dus niet dat 't probleem daar ligt...

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 10:37
Ik zou het voor de zekerheid (om het 100% uit te kunnen sluiten) toch eens nakijken.

Zie http://www.le.ac.uk/cc/dsss/docs/acls1.shtml .

• Willem G.
Danku voor het programmatje! Het werkt in de zin dat 'k 't bestand nu kan verplaatsen en hernoemen. kan wel nog steeds niet openen. Maar kheb nu toch al iets gevonden om 't ermee te verwijderen indien 't een hopeloos geval is. Bedankt!
TargetX schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:45:
Ik zou het voor de zekerheid (om het 100% uit te kunnen sluiten) toch eens nakijken.

Zie http://www.le.ac.uk/cc/dsss/docs/acls1.shtml .
Ik heb geen XP Professional dus die tutorial werkt niet voor mij. Maar denk niet dat ik zo weinig afweet van windows dat 'k me daarin zou vergissen. Ik veronderstel dat met alles wat 'k installeer/verwijder enz 'k wel sneller iets te horen zou krijgen van machtigingen indien 'k geen admin zou zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Willem G. op 21-11-2008 23:53 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben verre van een computerexpert...
offtopic:
Is nergens voor nodig, maar het is wel een reden om dus goed te kijken en lezen. incl. de WOS FAQ en de 'howto's' bovenaan dit subforum, waar onder andere wordt ingegaan op rechten & rollen.
maar heb zelf alles geïnstalleerd, ik ben enige (en dus ook hoofdgebruiker) van dag 1. Nog nooit iets gekregen van permissiedinges in de 2 jaar dat 'k 'm heb. Denk dus niet dat 't probleem daar ligt...
Het aantal gebruikers heeft er weinig tot niets mee te maken, kijk dus vooral toch even of take ownership en het geven van lees/schrijfrechten aan je eigen account helpt.
er ging opeens iets verkeerd
Wat ging er fout en welke meldingen krijg je precies?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Willem G.
F_J_K schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:54:
[...]

offtopic:
Is nergens voor nodig, maar het is wel een reden om dus goed te kijken en lezen. incl. de WOS FAQ en de 'howto's' bovenaan dit subforum, waar onder andere wordt ingegaan op rechten & rollen.

[...]

Het aantal gebruikers heeft er weinig tot niets mee te maken, kijk dus vooral toch even of take ownership en het geven van lees/schrijfrechten aan je eigen account helpt.

[...]

Wat ging er fout en welke meldingen krijg je precies?
Ik verplaatste een map van de locatie D:\Bestanden1 naar D:\Bestanden2. De map is normaal gezien verborgen, maar verborgen weergeven ligt op dit moment aan.

Error zie: http://img267.imageshack.us/img267/7822/sswl9.jpg

Wat 'k vooral niet snap is hoe de grootte van de map in dat proces veranderd kan zijn... Want als ik kijk naar de grootte van de map is die 0 bytes groot. Toch zie 'k geen plaatswinst als 'k mn gehele partitie bekijk...

[ Voor 11% gewijzigd door Willem G. op 22-11-2008 00:05 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Via ubuntu livecd kun je ook de file verwijderen.

Wat is de volledige naam, normaal is zoiets indien in de naam iets verkeerd staat of eigenschappen.
Heb je deze map uitgepakt van een rar file?

Dit als allerlaatste doen.(ook eerst chkdsk doen)(scandisk.)
Indien niks werkt dan zou je via de livecd(ubuntu) kunnen proberen de naam te wijzigen, en de eigenschappen via de livecd te wijzigen. En dan in windows kijken wat hij doet, en indien nodig de ownership weer pakken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Willem G. schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 00:02:
Wat 'k vooral niet snap is hoe de grootte van de map in dat proces veranderd kan zijn... Want als ik kijk naar de grootte van de map is die 0 bytes groot. Toch zie 'k geen plaatswinst als 'k mn gehele partitie bekijk...
Die is waarschijnlijk ook niet veranderd.

Als je geen toegang hebt, dan 'mag' je ook niet zien hoeveel bestanden erin zitten en hoe groot die zijn. De verkenner laat je dat dan ook niet zien.

Kortom: Windows Clients FAQ - Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map? even nakijken en daar mee aan de slag gaan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1