• maarten_geuns
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10-2025
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 37" inch TV en heb momenteel een Philips 37PFL7403D op het oog.
Om er zeker van te zijn dat ik de meeste "bang voor mijn buck" krijg ben ik benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn?

Kan er me iemand advies geven hoe deze presteert tov. Sony, Panasonic.

doel van het toestel:
xbox 360
dvd
tv signaal weergeven :)

ps. ambilight is niet belangrijk voor me, 100 hz (lees: vloeiende beeldweergave) daarentegen wel

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18
Volgens mij heeft deze een audio sync probleem.
oftwel je beeld duurt wat langer dan het geluid. Natuurlijk alleen als je het geluid via een surround set doet.
(lees beeld gen geluid via verschillende bronnen)

Ik weet in ieder geval dat de 9703 en 9603 van philips hier last van hebben.
(google is your friend)

Zelf uiteindelijk gekozen voor de Panasonic: TX-37LZD800
Uitstekende tv.

Sony 40W4000 is ook een schitterend apparaat. Daarnaast heb je nog de Samsung 37 A656 (type doe ik uit mijn hoofd).

wijze woorden

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Panasonic 37PX80 is een heel erg mooi toestel, alleen zou ik zelf voor de 42PX80 gaan gezien de geringe meerprijs van 100 euro :)

En nu weet ik niet wat de 7403D doet qua weergave van 24p materiaal of hoe het zit met input lag. Maar ik wou ook een Philips kopen maar ben dolblij dat ik het niet heb gedaan en voor de 42PX80 ben gegaan. Dat vind ik persoonlijk het meeste bang for the buck hebben.

Maar het beste advies? Ga kijken in de winkel en test verscheidene bronnen uit :) De meeste zaken zullen dat wel toelaten als je het netjes vraagt en ook degelijk van plan bent om tot een koop over te gaan.

[ Voor 71% gewijzigd door Chevy454 op 21-11-2008 18:15 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• maarten_geuns
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10-2025
Wat is de verhouding schermgroottte (diagonaal) en afstand tot het scherm?

Mijn keuze gaat vooral uit naar 37" omdat ik me maar een 3m van het scherm bevindt, gaat dit niet wat te dicht zijn voor een 40" of 42" ?

alvast bedankt voor de reacties.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
maarten_geuns schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:15:
Wat is de verhouding schermgroottte (diagonaal) en afstand tot het scherm.

Mijn keuze gaat vooral uit naar 37" omdat ik me maar een 3m van het scherm bevindt, gaat dit niet wat te dicht zijn voor een 40" of 42" ?

3m is ideaal voor 42", ik zit op 2.5m van 42". Dat is randje kantje voor SD signalen. Kijk ik Bluray of speel ik op de Xbox dan kan je op 1.5m zitten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 21-11-2008 18:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18

`

Dit is echt persoonlijke smaak.
Er zijn tal van rekenmodules voor het berekenen, maar geloof mij het is persoonlijke voorkeur.
In een winkel lijkt een 42" klein, maar eenmaal in je huiskamer is het toch even slikken.

Ik zit 3,5 meter van een 37" en zou deze absoluut niet groter willen hebben.
Alle gekkigheid op een stokje, maar om het journaal in bioscoopformaat te gaan kijken... nee bedankt. Het is en blijft een TV en daarnaast vind ik 37" (94cm) meer dan zat. Ik game (PS3), kijk films (Blu-ray) en kijk digitaal (HD) op mijn tv en dit gaat perfect bij mijn scherm.

Ken ook iemand die op dezelfde afstand 42" heeft en persoonlijk vind ik dat echt te groot...

Dus mijn mening: 3 meter en 37" gaat perfect.. 42" is m.i. te groot.

wijze woorden

Verwijderd

Simpel: ga in de winkel kijken en kijk wat jij het mooiste vind.

Zie ook: [FAQ] Welke TV moet ik kopen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 15:53 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27

Kettrick

Rantmeister!

Ik zit op 2.5 tot 3m van van 46", trek je vooral niets aan van iedereen die roept dat dat niet kan. Als jij het leuk vind om een groot scherm te hebben,doe het dan vooral :)
Pagina: 1