Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies stille computerkast

Pagina: 1
Acties:

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Eindelijk na 6 jaar heb ik besloten om na alle kleine updates eens een geheel nieuwe pc te kopen. Nu wil ik echter wel eentje in elkaar zetten die stiller is dan mijn huidige. Ik zoek dus advies naar een computerkast die exclusief voeding maximaal 200 euro mag kasten. Met stil bedoel ik dat ik bijvoorbeeld de fans van een HD4870X2 videokaart niet nadrukkelijk hoor. (<17db had ik in gedachten).

Iemand adviesen naar welke kasten ik dan zou moeten kijken ?
Of kan ik elk willkeurige kast kopen en moet deze dan zelf bekleden met een 1cm dikke isoleerlaag ?

Verwijderd

Als jij je X2 niet wil horen heb je denk ik een probleem, dan zal je de koeling van de grafische kaart aan moeten pakken en niet de kast. Wat een optie voor je zou kunnen zijn is de Antec P182

Verwijderd

Zelf één bouwen, geluidsdempend en dik materiaal gebruiken;)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:17

ByteDelight

Retro computing is alive!

Je mag best zelf met een paar ideeën komen hoor ;)

Waterkoeling lijkt me voor jou een oplossing.
Voorbeeld: http://forums.cluboverclocker.com/showthread.php?t=9594
Er zullen niet veel andere stille alternatieven zijn voor zo'n HD4870X2.

Wat de overige PC-componenten betreft: elke PC is nagenoeg geheel stil te maken.

Ik heb zelf een eenvoudige Cooler Master Elite staan in de huiskamer.
Daarnaast had ik voorheen ik ook een dedicated Media Center staan.
Beiden moe(s)ten helemaal stil zijn.

In mn Cooler Master Elite is notabene een WD Raptor aanwezig is, maar je hoort er helemaal niks van.
Oplossing:
- Stille voeding (CM, Zalman, of andere A-merken)
- Kast waar airflow mogelijk is (CM heeft bij alle type kasten geperforeerde front-componenten)
- 12cm fans + regelaars (Zalman Fanmate is een eenvoudige oplossing)
- Stille CPU fan; ik gebruik een Artic Freezer
- Harde schijven stil bevestigen; ik gebruik schuimrubber waar de harde schijven in ligen -> harde schijven raken zo de behuizing niet aan

Dit soort onderwerpen zijn verder al helemaal uitgeplozen, dus zoek eens wat gericht rond.

[ Voor 24% gewijzigd door ByteDelight op 21-11-2008 15:19 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Mister.Ed640
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 06:10
Bedankt voor de tips !! Ik zal mijn pijlen eens gaan werpen op threads over waterkoeling.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgende keer de search gebruiken scheelt 'zinloze' topics: Stille case had hij bijvoorbeeld opgeleverd en als je op stil had gezocht had je het volgende topic sowieso gevonden: [Geluid] Het stille PC topic deel IV

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1