Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stille case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer tijd om een nieuwe pc aan te schaffen.
Ik stuit alleen op een probleem, nu ja, niet echt een probleem.
Ik zoek een goede stille case, heb nu de Coolermaster Stacker en ben er niet echt tevreden over, kruipt teveel stof in, maakt teveel lawaai en en vrij trillinggevoelig.
Daarvoor had ik een Thermaltake Xaser en daar was ik meer tevreden over maar nu weet ik niet echt welke cases er op dit moment bovenuit steken.Jullie?

Alvast bedankt

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-10 08:57
ikzelf ben voorstander van antec, bijvoorbeeld de "antec performance one series" een P182 is standaard voorzien van geluidswerend materiaal!

[ Voor 67% gewijzigd door Mopperman op 19-11-2008 17:54 ]

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Mopperman schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:53:
ikzelf ben voorstander van antec, bijvoorbeeld de "antec performance one series" een P182 is standaard voorzien van geluidswerend materiaal!
Geheel mee eens, het is goed en degelijk spul. Wil je een prijsklasse hoger kijken, kijk dan eens naar de kasten van Lian-li. Lekker dik stevig materiaal en nog stil ook. Het hangt dus allemaal een beetje van je budget en eisen af ( hoeveel disken, optische drives e.d. )

Verwijderd

Topicstarter
Het budget doet er niet echt toe maar het moet wel redelijk blijven. Laten we zeggen dat een +/-150€ uitnemen voor de case. Qua hard drives is het wel wat, er zitten er nu vier in en de kans is groot dat er nog bij komen. Optische drive is er maar een, max twee.
Maar alvast bedankt, ik ga eens kijken op de site van Antec en Lian Li.

• Mopperman
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:00:
Het budget doet er niet echt toe maar het moet wel redelijk blijven. Laten we zeggen dat een +/-150€ uitnemen voor de case. Qua hard drives is het wel wat, er zitten er nu vier in en de kans is groot dat er nog bij komen. Optische drive is er maar een, max twee.
Maar alvast bedankt, ik ga eens kijken op de site van Antec en Lian Li.
een P182, die ik heb, heeft een apparte ruimte in de case voor de voeding en 4 harddisks, je kant er evt. nog 2 harddisks bij plaatsen maar dan heb je geen ruimte meer voor een extra front fan in de bovenste ruimte.

is een klein nadeel, maar 4 disks is op zich al genoeg voor een media pc... ;)

Lian li zijn ook goede kasten, je kan ook nog kijken naar kasten van Silverstone of Chieftec, daar heb ik ookwel goede ervaringen mee.

als je wat budget hebt zou ik toch echt gaan voor een lian li... echt zulke mooie kasten.. zeker die special editions..
Afbeeldingslocatie: http://www.googoo.com.sg/Pics/1543.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mopperman op 19-11-2008 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik vooral belang aan hecht is:
- het gemak waarme HDD's kunnen verwijderd en aangekoppeld worden (liefst toolless)
- het gewicht
- het geluid

Op die basis zal ik dus een besluit moeten maken, Antec heb ik al eens bekeken maar daar staat nergens bij hoeveel dB het produceert en het gewicht, voor de rest is die goed. Ze beweren wel dat het de stilste case op de markt is maarja, eerst zien, dan geloven.
Lian Li heb ik ook bekeken en die hebben precies alles, licht, stil, gebruiksvriendelijk,... maar zijn wel prijzig :s

Verwijderd

Ik heb nu 2 verschillende antec's mogen beschouwen.. (naast elkaar gehad) en het geen wat ik hoorde waren de HDD's.. (wel alle fans op minimaal..)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je geen stof en weinig lawaai wilt is een goed afgesloten fanless kast natuurlijk de beste optie. Maar dat is meestal behoorlijk zwaar en minder flexibel in te richten.

Dingen zoals de Zalman TNN-500AF.

• Mopperman
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:14:
Waar ik vooral belang aan hecht is:
- het gemak waarme HDD's kunnen verwijderd en aangekoppeld worden (liefst toolless)
- het gewicht
- het geluid

Op die basis zal ik dus een besluit moeten maken, Antec heb ik al eens bekeken maar daar staat nergens bij hoeveel dB het produceert en het gewicht, voor de rest is die goed. Ze beweren wel dat het de stilste case op de markt is maarja, eerst zien, dan geloven.
Lian Li heb ik ook bekeken en die hebben precies alles, licht, stil, gebruiksvriendelijk,... maar zijn wel prijzig :s
de P182 heb ik hier staan met de hardware uit mijn onderschrift..

ik zal je enkele feiten geven:

- Temp van mijn processor is lager dan van mijn moederbord, ook met de casefans op "low"
- het geluid van de P182 is echt laag, als ik de fans op low zet dan hoor ik een zacht briesje blazen, iets dat totaal niet storend is, als de fans op high staan dan hoor je iets meer, maar nog steeds niet storend. (kast onder een buro staan) geluid komt niet boven de muziek zachtjes aanstaan uit.

- HDD verwisselen is opzich wel makkelijk, alleen dien je wel alle hdds los te koppelen als je ze wilt verwijderen, anders heb je lange kabels nodig en komen ze in de knoei met je fans...

das mij opinie uit de P182
begintmeta schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:21:
Als je geen stof en weinig lawaai wilt is een goed afgesloten fanless kast natuurlijk de beste optie. Maar dat is meestal behoorlijk zwaar en minder flexibel in te richten.

Dingen zoals de Zalman TNN-500AF.
fanless krijg je wel een kompleet koelblok of overheating.. dat red je niet meer met luchtkoeling op een CPU ;)

daarnaast heeft antec ook stoffilters die erg goed willen werken, eens in de 2 maanden onder de kraan om ze schoon te maken!

daarbij even terugkomend op je vragen:

Zie net dat de P190 er ook is, welke een oplossing heeft voor de harddisks, en de mogelijkheid geeft op een dubbele voeding. Bij een antec kast raad ik trouwens wel een antec voeding aan....

[ Voor 22% gewijzigd door Mopperman op 19-11-2008 18:25 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat bedoel je precies met gewicht? Als je een lichte case wilt, zal die waarschijnlijk ook lawaaiiger zijn. Isolatie kost nu eenmaal extra plaatwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:23:
Wat bedoel je precies met gewicht? Als je een lichte case wilt, zal die waarschijnlijk ook lawaaiiger zijn. Isolatie kost nu eenmaal extra plaatwerk.
Gewicht aka een case van 20 kg of iets dergelijks.

Verwijderd

Topicstarter
[b]Mopperman schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:22

daarbij even terugkomend op je vragen:

Zie net dat de P190 er ook is, welke een oplossing heeft voor de harddisks, en de mogelijkheid geeft op een dubbele voeding. Bij een antec kast raad ik trouwens wel een antec voeding aan....
Die ga is eens nakijken, thx!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 09:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Voor geluid zeg ik altijd direct Antec Sonata's. Meer niet :D

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou ook gewoon een Cooler Master kunnen uitzoeken als je fan bent van die looks en vervolgens met geluidsisolerend materiaal aan de slag gaan. Ook een kijkje nemen in [Geluid] Het stille PC topic deel IV kan geen kwaad ;)

Mijn creatie met een Centurion 590 (let wel, harde schijven zijn in elastieken opgehangen):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/6858/7312.jpg
Zie ook m'n review: productreview: Cooler Master Centurion 590 Zwart review door Wiethoofd

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ik heb een P182 maar dan nog de wanden bekleed met "eierdoppen-isolatieschuim" (Zoals afbeelding hierboven van Wiethoofd). Ik ben zeer kritisch qua geluid omdat ik onderhand naast mijn PC slaap tijdens het downloaden. Het is dan ook nagenoeg stil. Bij mij maakt de 120mm Nexusfan op 7volt de meeste geluid. Maar je moet dan al bijna je oor tegen de kast aanhouden om het te horen.

Ervaring van mij leert ook dat je HDD en voeding ook stil moeten zijn, anders heeft het nog niet veel nut. Verder kan ik je ook een fancontroller aanraden. Die van Zalman vind ik beter dan die van Scythe, omdat die van Zalman het toerental terug kan brengen tot 600RPM en Scythe maar tot 950RPM.

• Mopperman
@ wiehoofd

dat eierdoppen isolatie materiaal heeft toch ook een onbedoelt isolerend effect?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mopperman schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:39:
dat eierdoppen isolatie materiaal heeft toch ook een onbedoelt isolerend effect?
Valt wel mee, het werkt in mijn geval juist geleidend als in lucht geleidend. De temperaturen zonder en met zijn vrijwel gelijk, maar als de zijkant dicht zit lekt er minder lucht weg en is de interne temperatuur in de kast kouder.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zorgt het niet voor meer kans op statische ontlading?

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:07
[b][message=31077204,noline]
De P190 is dus nergens meer te krijgen, in ieder geval niet hier in Nederland.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:16

mphilipp

Romanes eunt domus

De Antec Performance One P182 is idd eentje die ook hoog op mijn lijstje staat. Alleen is het zo jammer dat er geen eSata op het frontpaneel zit. Ik kwam dus via wat omzwervingen uit op een Coolermaster Cosmos 1000. Ik heb 'm nog niet, maar hij staat nu dus hoog op de lijst.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 07:06
Ik heb de P182 ook en ik kan hem zeker aanraden, op een ding na, je zegtniet teveel stof te willen aantrekken, als je de (optionele) fan voor de HDD-cage gebruikt (of die achter de HDD-cage in het onderste segment) ga je erg veel stof aanzuigen... Op zich geen probleem, maar bespaar dan niet op die paar extra euro om een mooie stoffiltertje te maken.

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:07
Ik vind de P182 helaas aan de te krappe kant.
Onderin kan je wel een grote voeding plaatsen, maar dan ben je de ruimte voor de harde schijven kwijt.
Daarbij heb ik de harde schijven liever niet te dicht in de buurt van een voeding.
Met de 2e plek daarboven voor harde schijven zit je ook krap, kunnen er maar 2 in.
Ik zie ook liever een kast waar een E-ATX mobo in kan, al is het maar voor het extra beetje ruimte voor de kabels.

Een P182 is een zeer goede kast, mits je geen al te zwaar gamers-systeem wilt.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op www.silentpcreview.com staan ook best veel reviews en tips voor stille computeronderdelen, waaronder cases en harddisks.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Mopperman
Masterlans schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 03:18:
Ik heb de P182 ook en ik kan hem zeker aanraden, op een ding na, je zegtniet teveel stof te willen aantrekken, als je de (optionele) fan voor de HDD-cage gebruikt (of die achter de HDD-cage in het onderste segment) ga je erg veel stof aanzuigen... Op zich geen probleem, maar bespaar dan niet op die paar extra euro om een mooie stoffiltertje te maken.
ben ik niet met je eens. Er zitten 2 filters in, en als je dr fans correct gebruikt blijft je kast stofvrij. Wel zoals ik al eerder heb gezegd, gebruikt ene antec voeding.. er zijn voedingen die stof aantrekken door fans die lucht naar binnen zuigen ipv naar buiten...

Verwijderd

Kijk ook eens naar de coolermaster cosmos (s)

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
De coolermaster Cosmos 1000, is een inderdaad coole, en stille kast, alleen een beetje groot (daarom staat die van mij in de v&a). Die heeft ook 6 hardeschijf vakjes met rubbertjes tegen de trillingen, en de meegeleverde fans zijn goed stil te noemen.

erutangis

Pagina: 1