Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:14:
Waar ik vooral belang aan hecht is:
- het gemak waarme HDD's kunnen verwijderd en aangekoppeld worden (liefst toolless)
- het gewicht
- het geluid
Op die basis zal ik dus een besluit moeten maken, Antec heb ik al eens bekeken maar daar staat nergens bij hoeveel dB het produceert en het gewicht, voor de rest is die goed. Ze beweren wel dat het de stilste case op de markt is maarja, eerst zien, dan geloven.
Lian Li heb ik ook bekeken en die hebben precies alles, licht, stil, gebruiksvriendelijk,... maar zijn wel prijzig

de P182 heb ik hier staan met de hardware uit mijn onderschrift..
ik zal je enkele feiten geven:
- Temp van mijn processor is lager dan van mijn moederbord, ook met de casefans op "low"
- het geluid van de P182 is echt laag, als ik de fans op low zet dan hoor ik een zacht briesje blazen, iets dat totaal niet storend is, als de fans op high staan dan hoor je iets meer, maar nog steeds niet storend. (kast onder een buro staan) geluid komt niet boven de muziek zachtjes aanstaan uit.
- HDD verwisselen is opzich wel makkelijk, alleen dien je wel alle hdds los te koppelen als je ze wilt verwijderen, anders heb je lange kabels nodig en komen ze in de knoei met je fans...
das mij opinie uit de P182
fanless krijg je wel een kompleet koelblok of overheating.. dat red je niet meer met luchtkoeling op een CPU
daarnaast heeft antec ook stoffilters die erg goed willen werken, eens in de 2 maanden onder de kraan om ze schoon te maken!
daarbij even terugkomend op je vragen:
Zie net dat de P190 er ook is, welke een oplossing heeft voor de harddisks, en de mogelijkheid geeft op een dubbele voeding. Bij een antec kast raad ik trouwens wel een antec voeding aan....
[
Voor 22% gewijzigd door
Mopperman op 19-11-2008 18:25
]
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.