Zit momenteel in het laatste jaar van mijn opleiding en dien het laatste half jaar daarvan af te sluiten me een afstudeerstage in mijn afstudeerrichting. Nu heb ik een erg leuk bedrijf gevonden waar ik deze afstudeerstage kan doen, dus dat zit wel goed. Bij mijn oriënterende stage was het lekker makkelijk, ze hadden een aantal projecten liggen en één daarvan sloot prima aan bij mijn wensen. Nu is het zo dat ik bij dit bedrijf alle vrijheid krijg om zelf met een voorstel te komen voor een opdracht. Op zich natuurlijk heel fijn maar ook erg lastig.
De opdracht moet security gericht zijn (het bedrijf houd zich ook enkel daarmee bezig) en daarbij gaat mijn interesse vooral uit op het gebied van network security. Nu kan ik natuurlijk met een opdracht komen waarbij ik een bestaand onderwerp kies, waar op internet veel is over te vinden en hier volledig in duik om vervolgens met eindproduct(en) te komen als resultaat. Het gevolg is dat je dan eigenlijk gewoon een literatuur studie aan het doen bent wat nou net niet de bedoeling is, dit ziet het bedrijf liever ook niet. Zelf lijkt mij dit ook veel minder interessant en motiverend om 20 weken mee aan de slag te gaan.
Je moet meer aan onderwerpen denken als de mifare chip die gekraakt is door een aantal Duitse studenten. Dit is dan natuurlijk niet gericht op netwerken en wel heel erg prestigieus om even te doen in je ééntje als een afstudeerstage. Heel kort gezegd moet het dus innoverend zijn.
Ik heb gelukkig nog wel even om met een opdracht te komen en heb zelf ook al wat lopen brainstormen maar kan je vertellen dat is niet makkelijk!
What's on my mind:
"Hoe kan je het over het hoofd gezien hebben. Dit is ook echt vet boeiend!"
ps. hoop dat het in het goede subforum staat. Wist het niet zeker.
De opdracht moet security gericht zijn (het bedrijf houd zich ook enkel daarmee bezig) en daarbij gaat mijn interesse vooral uit op het gebied van network security. Nu kan ik natuurlijk met een opdracht komen waarbij ik een bestaand onderwerp kies, waar op internet veel is over te vinden en hier volledig in duik om vervolgens met eindproduct(en) te komen als resultaat. Het gevolg is dat je dan eigenlijk gewoon een literatuur studie aan het doen bent wat nou net niet de bedoeling is, dit ziet het bedrijf liever ook niet. Zelf lijkt mij dit ook veel minder interessant en motiverend om 20 weken mee aan de slag te gaan.
Je moet meer aan onderwerpen denken als de mifare chip die gekraakt is door een aantal Duitse studenten. Dit is dan natuurlijk niet gericht op netwerken en wel heel erg prestigieus om even te doen in je ééntje als een afstudeerstage. Heel kort gezegd moet het dus innoverend zijn.
Ik heb gelukkig nog wel even om met een opdracht te komen en heb zelf ook al wat lopen brainstormen maar kan je vertellen dat is niet makkelijk!
What's on my mind:
- Elektronisch patiëntendossier (EPD). Een technische opdracht is naar mijn inziens hierin niet mogelijk dus valt af.
- Omzeiling internet filters (bijv. China). Maar volgens mij is dit makkelijk op te lossen door gebruik van proxies dus ben je snel klaar mee.
- Sockstress (TCP/IP DoS). Het is min of meer bekend hoe dit werkt maar naast de twee (Robert Lee en Jack Louis) die er achter zijn gekomen (al is daar wat discussie over) zijn er nog geen tools van derde die het zelfde kunnen. Gevaar hiervan is terwijl je bezig bent met je onderzoek de twee weer naar buiten komen hoe het precies werkt met tegelijkertijd een oplossing voor dit probleem, al hoeft dat natuurlijk niet killing te zijn voor je afstudeerstage. Maar des ondanks boeit dit onderwerp mij wel erg veel.
- [...]
"Hoe kan je het over het hoofd gezien hebben. Dit is ook echt vet boeiend!"
ps. hoop dat het in het goede subforum staat. Wist het niet zeker.