TV + PC scherm of anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:18

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik heb een beetje een luxe probleem. Ik heb ongeveer 500 euro beschikbaar voor een scherm. Nu heb ik nog een CRT TV en een CRT PC scherm. Hier wil ik dus vanaf.

Nu had ik voor mezelf het volgende bedacht. Een redelijk PC scherm ongeveer 24" en dan daarbij een 32" TV scherm. Logischerwijs red je dit niet met 500 euro. Dus dat zou even sparen worden. Daarbij wil ik sowieso Full HD wat erg prijzig wordt.

Echter nu zit ik met het idee in mijn hoofd om het volgende te doen. 1 Scherm voor beide doeleinden. Ik heb een PS3 en daarmee wil ik films (en gamen) kijken op 1080P net als op mijn PC eigenlijk. Alleen nu weet ik niet zo goed of ik een LCD met tuner moet kopen of een LCD zonder tuner en dan apart een TV kaart.

Ik heb even rondgekeken en Full HD tv's van 26" kan ik eigenlijk niet vinden. Dus dan zou het een PC monitor moeten worden (het liefst met HDMI), maar ik ben nooit zo thuis geweest in de PC monitoren. Ik begrijp dat de monitor voor 1080P een resolutie moet hebben van minimaal 1920*1080.

Maar wat vinden jullie slimmer? Één scherm voor beide doeleinden? Of voor beide een apart scherm? Het scheelt wel enorm qua ruimte, maar ik weet niet hoe de kwaliteit van een TV kaart is. Uiteraard kan ik ook een TV scherm kopen waar ik ook de computer op kan aansluiten. Echter wordt dit dan een HD ready scherm van 32" en dit lijkt mij niet echt geschikt voor het gebruik van een computer.

Iemand tips? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

(Dan nog een hele andere vraag, monitoren online bestellen? Of toch in de winkel? Andere hardware koop ik altijd online vanwege het prijsverschil, maar dat is makkelijk terug te sturen.)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Verwijderd

Is het niet heel erg kut om je tv scherm als monitor te gebruiken?

8 jaar geleden heb ik dat wel eens gedaan. Ik kreeg er echter hoofdpijn van, zal nu wel anders zijn natuurlijk.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 13:17
full HD: http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=9&y=11
leuker: productreview: Hanns.G HG281DJ review door luckyjan

Verder is met mediacenter en een tv kaart prima tv kijken. Mijn ervaring is dat met analoog het niet onderdoet voor TV, met goede kabels zelfs beter. Wil je full hd tv kijken dan is natuurlijk aan te raden, digitale televisie te nemen...

Mijn grootste bezwaar tegen tv kijken met bijvoorbeeld mediacenter is het trage zappen.. Een luxe probleem, maar wel zwaar irritant, vind ik..

[ Voor 6% gewijzigd door lredev op 20-11-2008 22:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Deze discussie is vaak zat voorbij gekomen. Als je bomen<>bos problemen krijgt na het lezen van de andere topics komt het simpelweg doordat je je eisen nog niet duidelijk genoeg geformuleerd hebt. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.