Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Macbook (witte oldskool versie) noem ik hem maar.
Voor bepaalde benodigdheden heb ik hier ook WinXP op geinstalleerd naast mijn MacOSX nu wil het dat ik geen verbinding kan maken in XP met een draadloos netwerk.
De netwerk kaart is geinstalleerd, hij verbindt met een netwerk maar ik krijg geen verbinding met het internet.
Als ik de kabel erin prik is er geen probleem, dan maakt hij ook geen gebruik van draadloos.

Ik zou toch wel gebruik willen maken van draadloos maar ik heb op de wel bekende zoekmachines niets kunnen vinden.

Herkent iemand dit probleem? Of belangrijker, weet iemand wat ik hier aan kan doen?

De kaart waar het om gaat is een Atheros5008AR
In MacOS werkt het draadloos hoe het zou moeten.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 09:11:
Ik heb een Macbook (witte oldskool versie) noem ik hem maar.
Voor bepaalde benodigdheden heb ik hier ook WinXP op geinstalleerd naast mijn MacOSX nu wil het dat ik geen verbinding kan maken in XP met een draadloos netwerk.
De netwerk kaart is geinstalleerd, hij verbindt met een netwerk maar ik krijg geen verbinding met het internet.
Als ik de kabel erin prik is er geen probleem, dan maakt hij ook geen gebruik van draadloos.

Ik zou toch wel gebruik willen maken van draadloos maar ik heb op de wel bekende zoekmachines niets kunnen vinden.

Herkent iemand dit probleem? Of belangrijker, weet iemand wat ik hier aan kan doen?

De kaart waar het om gaat is een Atheros5008AR
In MacOS werkt het draadloos hoe het zou moeten.
Je zit in het verkeerde topic.
Maar kijk eens naar;
http://www.microsoft.com/...59234F4483&displaylang=nl

Grote kans dat dit je probleem oplost. Het is jammer dat je niet aangeeft of je wel verbonden raakt maar bijvoorbeeld geen dhcp lease krijgt. Of dat je met een andere computer op de router ingelogd en keek of het mac-adres al wel verbonden is.

Zijn er geen conflicten in devmgmt.msc?

Verwijderd

Topicstarter
Verkeerde topic inderdaad.. ik zie het nu :S

Ik krijg geen conflict meldingen. Ik zit wel achter een router via DHCP, voor de rest doet al mijn apperatuur het gewoon op de router. allemaal DHCP.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande berichten zijn afgesplitst van [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 7. Problemen horen nl. in een apart topic :)

Om je beter op weg te kunnen helpen: met wat voor een router maak je verbinding. Wat bedoel je met "hij verbindt met een netwerk, maar ik kan niet internetten"? Kun je dan wel bijvoorbeeld bij andere computers in je netwerk? Welk IP address, subnetmask, DNS servers enz. krijg je van de router (hint: ipconfig /all)? Waar heb je precies naar gezocht (welke zoektermen heb je gebruikt)? Heb je de Boot Camp drivers wel geïnstalleerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:25:
Bovenstaande berichten zijn afgesplitst van [MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 7. Problemen horen nl. in een apart topic :)

Om je beter op weg te kunnen helpen: met wat voor een router maak je verbinding. Wat bedoel je met "hij verbindt met een netwerk, maar ik kan niet internetten"? Kun je dan wel bijvoorbeeld bij andere computers in je netwerk? Welk IP address, subnetmask, DNS servers enz. krijg je van de router (hint: ipconfig /all)? Waar heb je precies naar gezocht (welke zoektermen heb je gebruikt)? Heb je de Boot Camp drivers wel geïnstalleerd?
Bedankt voor het neerzetten van mijn topic op de juiste plaats.

Ik zit nu op het werk ik weet niet alle info uit mijn hoofd. Ik zal vanavond eens terug komen met de antwoorden op deze vragen.

Met verbinden bedoel ik, ik zie dat hij verbinding heeft maar vervolgens lijkt hij dood.. hij doet er niets mee. Alsof ik geen verbinding heb.. terwijl hij zegt dat ik dat wel heb.
De Bootcamp drivers zijn wel geinstalleerd hij herkend de hardware wel (er staat ook geen uitroepteken in de config. beheer.)