Toon posts:

Geluidskaart specs > ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen die verstand heeft van geluidskaarten.

Ik wil graag monitor speakers aanschaffen zodat ik goed geluid heb bij mijn produce werk.
Ik heb alleen nog geen geluidskaart (mobo: asus p5k deluxe) en nu heb ik rond zitten kijken en lezen en kwam uiteindelijk op de EMU 1212m uit.
Deze word eigenlijk overal wel als goed beschreven voor dat soort werk, nu staan er alleen bij de specs een een ding waarvan ik niet weet wat het inhoud en ik kan het ook niet vinden namelijk "24-bit/192kHz ADAT In/Out"

Kan iemand me uitleggen wat ADAT is?
Ik weet dat AES/EBU een gebalanceerde lijn is en s/pdif een ongebalanceerde maar van ADAT heb ik nog nooit gehoord.

Alvast bedankt! :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 13:48
In dit geval is het een optical out, 8 kanaals, waar je niks mee kan als je geen apparaat hebt waar je het in kunt stoppen.

Haal bij Feedback een audio interface waar je software mee overweg kan, met xlr uit en een volume regeling. Monitors kun je ook meteen daar halen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als je een hoog kwaliteit audio interface wil en tevens een monitor control (volume regeling), kan ik echt de TC Electronic Desktop Konnekt 6 aanraden!
Kwaliteit van dat ding is echt super.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk de EMU0404 gekocht en het blijkt dus voor 'Any Digital Audio Device' te staan :')
Weer wat geleerd.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:13
Heeft hier iemand ervaring met de club3d theatron agrippa dts?. Ik heb nu namelijk een audigy SE, met een teufel concept e magnum met als front speakers de kef cresta 2. Nu heb ik ik het vermoeden dat het toch stukken beter kan klinken op de cresta's, weet iemand hier meer over? Het gaat hier alleen om muziek.

En dit heeft wat :? met het topic te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 20-11-2008 07:44 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 13:48
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:07:
Ik heb uiteindelijk de EMU0404 gekocht en het blijkt dus voor 'Any Digital Audio Device' te staan :')
Weer wat geleerd.
Dan heb je toch echt iets verkeerd gelezen. (daarnaast ondersteunt de 0404 geen ADAT)

[ Voor 58% gewijzigd door ShittyOldMan op 20-11-2008 01:19 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1