Schijf word niet geïnitialiseerd in vista

Pagina: 1
Acties:
  • 829 views

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb hier een WD 250GB harddisk welke van de ene op de andere minuut ineens niet meer herkent werd in XP. Nu had ik toen dit gebeurde een hele periode geen tijd om dit probleem eens te onderzoeken. Nu 1 jaar later kwam ik de desbetreffende disk tegen, en vroeg me af of hij nog te redden viel.

De eerste poging die ik deed is dmv een usb converter de disk aan mijn huidige pc te koppelen. De disk werd wel gevonden door windows vista, maar echter werd er geen schijf toegevoegd aan schijfbeheer. Mijn eerste visie was toen ook dat hij echt overleden was. Toch maar als dubbel check Hiren's boot cd gebruikt, en wat tools uitgevoerd. Wat ik daar heb geprobeerd is het volgende:

- MBR opnieuw gepoogd te maken, gefaald door "no access to drive'
- Partition table opnieuw gemaakt.. ook gefaald door dezelfde error
- Sector check gedaan, komt uit: "Bad Block or unknown format"
- SpinRite komt met "I/O errors"
- Partition Doctor laten draaien en verschillende partitie tools, en de partitie RAW weg schrijven op de disk..
ook weer "access is denied"

Nu hing ik hem na deze check weer aan de usb converter binnen vista ulti x64, en tada,, Me schijf werd herkent en in schijfbeheer gezet. Echter krijg ik nu de melding dat de schijf geïnitialiseerd moet worden, echter krijg ik hier ook weer "I/O errors". Begin te denken dat hier een niet NTFS/FAT partitie o.i.d. op staat, of dat er iets de MBR/PT om zeep heeft geholpen...

Wat kan ik nog proberen de schijf te redden? Of is de enige remedie hem in de kliko te deponeren (of is dit KCA? O-) )

Alvast bedankt.

Hier nog wat screenies :z

Afbeeldingslocatie: http://www.ik-own.nl/persoonlijk/disk7-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ik-own.nl/persoonlijk/disk7-2.jpg

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• Mopperman
iemand een idee?

• Mopperman
is er dan echt helemaal niemand die mij zou kunnen helpen beslissen? fixen of weg mieteren? :? :X :X

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Je kunt ook zelf even zoeken ipv zo te drammen. Gewoon testen met tooltje van de fabrikant, indien die aangeeft defect schijf rma doen of wegmikken.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Je hebt ongeveer 10 dingen uitgeprobeerd en steeds blijkt de schijf defect. En nu wil je weten of je schijf defect is??? Wat denk je zelf?

If it looks like a duck, swims like a duck and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Houdoe

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Mopperman schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:52:
is er dan echt helemaal niemand die mij zou kunnen helpen beslissen? fixen of weg mieteren? :? :X :X
Nietwegmieteren.

1. recyclen. :O
of
2. Krachtige magneetjes die in de motor zitten eruit slopen. Kun je ook lol mee hebben O-)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jongens niet zo pesten, maar inderdaad ergens klopt het wel, TS heeft op meerdere manier geconstateerd dat de hardeschijf defect is en dan nog de vraag stellen of de hardeschijf daadwerkelijk defect is. Wat ik overigens wel mis is het gebruik van de diagnostic tooling van de fabrikant zelf. Wanneer deze tooling een error code geeft weet je dat de hardeschijf echt defect is. Wanneer er nog garantie aanwezig is op de hardeschijf, kun aan de hand van de error code RMA aanvragen.

Verder denk ik dat verder discuseren niet echt veel zin heeft, aangezien er alleen maar onrelevante opmerkingen gemaakt gaan worden, daarom gaat dit topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.