• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Hay,

Ik wil vanaf mijn woonkamer een hdmi kabel naar mijn slaapkamer hebben, om bluray af te spelen
via mijn PS3.
Er loopt nog een pvc pijp van mijn tvhoek in de woonkamer naar de meterkast, en nog een loze leiding van mijn meterkast naar mijn slaapkamer.
Maar ik krijg nooit een hdmi connector door mijn pijp heen, plus dat het wel 20 a 25 meter is denk ik.

Nu kwam ik op marktplaats de HDMI Extender tegen, die kan 1080p tot ongeveer 30m over Utp cat6
hebben.

Mijn vraag is, is dit wat? En heeft iemand hier ervaring mee?

link naar marktplaats: http://audio-tv-foto.mark...VSEA%3D%3D&fta_ind=1&fs=1

Verwijderd

je kan tegenwoordig ook soldeerbare hdmi conectoren, is dat niet een idee?

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:03

Spotmatic

Ken sent me

Tip: koop een kabel met mini-HDMI connectoren. Meer info en ervaringen in dit topic: Zelf HDMI connector aanzetten

Edit: maar ja, 1080p over 20 meter gaat inderdaad niet zomaar :)

[ Voor 19% gewijzigd door Spotmatic op 19-11-2008 12:07 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

mwa, ik heb 1080p over 15meter, en dat gaat zonder problemen met een budget kable van 30 euro

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:03:
je kan tegenwoordig ook soldeerbare hdmi conectoren, is dat niet een idee?
Ja misschien wel, maar waar koop je hdmi kabel van 30 meter voor een mooi prijsje?
Cat 6 heb ik namelijk nog leggen, maar heeft iemand zo'n extender wel eens goed werkend
gezien?

Ik weet namelijk niet of de kwaliteit echt goed is van z'n extender.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-12 21:20
bounzzzzz schreef op donderdag 20 november 2008 @ 17:52:
[...]

Ja misschien wel, maar waar koop je hdmi kabel van 30 meter voor een mooi prijsje?
Cat 6 heb ik namelijk nog leggen, maar heeft iemand zo'n extender wel eens goed werkend
gezien?

Ik weet namelijk niet of de kwaliteit echt goed is van z'n extender.
Bij de witgoed zaak bij mij op de hoek kost budget HDMI 20 mtr 19,95. 30 mtr 29,95.

Deze internetwinkel is ook niet duur:

http://www.kabeltje.com/i...6822c0c4322e&keyword=hdmi

Kwaliteit met 20 mtr is goed. Op mijn werk is een 52" full hd lcd aangesloten als presentatiescherm op een mini pc. Beeld is top!

Carpe Diem

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12 07:45
Ik reageer nu op een oud topic, maar de vraag van de titel is in deze thread niet beantwoord, en ook via de zoekfunctie heb ik geen antwoord kunnen vinden.

Ik zit in eenzelfde soort situatie waarbij ik een signaal zo'n 30 meter verderop moet versturen. Nu ligt er naar de andere kamer al een dubbele UTP-kabel (CAT5e). Ik wil dus een van die kabels gebruiken om daar het HDMI signaal over te versturen via een extender. Via google krijg ik uiteenlopende resultaten, varierend van extenders van 54 euro tot meer dan het tienvoudige daarvan.

Ik ben dus erg benieuwd naar ervaringen met een HDMI extender en vooral hoor ik graag of zo'n goedkope ook doet wat ie moet doen. Er staat trouwens een HD ready scherm, dus voorlopig hoeft het beeld max 720p te zijn.

• xburchartz
Niemand?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:11

FeaR

In GoT we trust

Moet zeggen dat ik me er nog nooit in verdiept had, maar zat net op Samenkopen.net en daar zag ik deze staan. Ziet er naar uit dat het is wat jij wilt: van HDMI naar UTP en dan weer terug naar HDMI en dat tot 60 meter. Plus dat deze CAT5e ondersteunt en zelfs 1080p. Weet dus niet of het wat is, maar vond het wel het vermelden waard :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• xburchartz
Ja, dit is inderdaad precies wat ik bedoel. Ik begrijp echter niet waarom er kastjes zijn van 44 euro, maar ook van 700 euro en ze lijken hetzelfde te doen.
Anyway, aangezien er verder geen reacties lijken te komen ga ik eens voor zo'n goedkopere variant. Denk dat het daarna wel goed is om een review te schrijven, want ik kan me voorstellen dat toch meer mensen dit willen weten :)

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12 12:38
Ik heb er ervaring mee en niet bepaald positief. Heb al twee verschillende extenders gebruikt (één uit UK, één uit Mediamarkt). Ik krijg wel degelijk beeld (via 2x CAT6) maar zodra ik naar 1080p ga, krijg ik ruis of valt beeld weg. Heb connectoren al eens opnieuw op kabel gezet en feit dat ik sowieso beeld krijg, doet me toch vermoeden dat de aansluitingen wel degelijk ok zijn.

Met CAT5 kabels krijg ik helemaal géén beeld, toch zeker niet in HD. Ga proberen om nog eens andere CAT6 kabels te proberen, maar anders vrees ik dat ik geen andere keus zal hebben dan gewoon lange HDMI kabel te gebruiken om van receiver naar projector te geraken. In plafond zitten wachtbuizen maar die zijn te smal voor hdmi connectoren (ook mini hdmi).

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:28

burgt

Starbass

ik heb er nu een thuis liggen van Aten, de VE-800, maar ik moet nog connectoren op mijn Cat6 kabels maken, dus ik heb ze nog niet kunnen testen helaas..
Die connectoren moeten er van de week op komen als mijn vader de tang weer gevonden heeft..
lapino schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:21:
Ik heb er ervaring mee en niet bepaald positief. Heb al twee verschillende extenders gebruikt (één uit UK, één uit Mediamarkt).
..
Zou je ook de merken/types kunnen geven, dan weten we ook bij welke producten we weg moeten blijven ;)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:28

burgt

Starbass

Gisteren de kabels gereed gemaakt en alles aangesloten.

mijn opstelling is: PS3, TV, Laptop -> Denon receiver; HDMI output -> naar Aten HDMI splitter -> (output 2 TV,) Output 1 -> HDMI extender -> Beamer
best veel overgangen dus..

Eerst alles in opstelling aangesloten maar met splitter output 1 op TV en output 2 op beamer: geen beeld op beamer.
Toen de extender direct op de receiver aangeloten: wel beeld, maar beperkt aantal kleuren (256) dus dat zag er niet uit.
Daarna direct op de PS3 aangesloten en toen zag het eruit zoals het moet.
daarna weer terug op de receiver en oen bleef het beeld wel zijn kleur behouden.
daarna weer met de splitter ertussen, maar geen beeld op uitgang 2, maar wel op uitgang 1. raar maar werkt wel.
daarna lekker Brutal legend gespeeld en nog wat zitten klooien op de PS3 zelf en het beeld bleef stabiel.

Bij mij is de lengte van de CAT6 kabels ongeveer 13 meter en ik zag nog geen qualiteits verlies bij Full HD beeld op een scherm van ongeveer 110"

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• xburchartz
Dus als ik het goed begrijp is het wel mogelijk om 1 op 1 beeld te versturen, maar in combinatie met een splitter gaat het niet werken? Da's dan wel weer jammer, want dat was wel precies wat ik wilde gaan doen...
Ik denk dat ik er maar een 2e mediaplayer bij ga kopen zodat het probleem van lange kabels niet meer heb. (Enige nadeel is dan wel dat ik niet op 2 plaatsen simultaan dezelfde beelden kan afspelen)

• Andy McNab
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11 07:46
Wel weer nogal een bump van een oud topic...
Maar heeft er iemand inmiddels een beetje ervaring hiermee?

Ik moet vanaf een laptop twee beamers aansturen 1920 x 1200 met ca. 40 meter kabellengte tussen de laptops en de beamers. iemand enig idee of dat met die extenders gaat die je nu voor ca. € 100,- op internet koopt?
Mijn probleem is een beetje ook dat ik twee beamers moet aansturen (wel beide zelfde beeld), en dat ik dus of het UTP signaal zonder verlies moet splitten, of eerder al in de ketting, het HDMI signaal moet splitten en dan moet omvormen naar UTP...

Iemand een oplossing zonder gelijk € 1000,- uit te geven?

Alvast bedankt!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:18

EiT

Avenview extenders kunnen dit, echter tot 1080p zoals bijna elke extender. Anders kom je bij HDBaseT uit.

Er zijn ook nog zat andere merken.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Pagina: 1