Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf HDMI connector aanzetten

Pagina: 1
Acties:

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 17:19
Is het mogelijk om zelf een HDMI connector aan te zetten?
Je zou zeggen van wel aangezien er losse connectoren in de markt zijn:
HDMI-stekker metalen uitvoering
HDMI-Stekker
Tasker HDMI Connector (Goedkoper in HOOFDLETTERS)
[URL van het plaatje werkte niet meer]

Ik vraag dit omdat ik een VGA kabel moet vervangen door een kabel voor een digitaal signaal. Van een videoswitch naar een beamer. Beide hebben HDMI aansluitingen.

Op het internet heb ik niet echt mensen gevonden die geprobeert hebben om zelf een HDMI connector aan te zetten.
Het is geen probleem als ik een bedrijf moet inhuren om de connector aan te zetten, maar ik kan niemand vinden die het al eens gedaan heeft.

Hopelijk hebben jullie meer ervaringen om te delen O+ .

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 27-10-2008 21:46 ]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:25

Spotmatic

Ken sent me

Is eventueel het gebruik van een mini-HDMI kabel (met adapters van normaal HDMI naar mini-HDMI) een idee? Je schrijft niet waarom je een zelfbouwkabel wil gaan maken maar ik vermoed dat je de kabel door een standaard electrabuis wilt trekken en dat gaat inderdaad niet met HDMI kabels. Mini-HDMI kabels passen echter wel!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18

MsG

Forumzwerver

Je kan toch niet gewoon van een VGA signaal een HDMI signaal maken door puur de connector te veranderen? Of snap ik je helemaal verkeerd :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je moet dan ook een 18 of 19 aderige hoge kwaliteit kabel vinden? Waarom niet gewoon een bestaande kabel gebruiken? Omdat de kabel door een klein gat moet ofzo? Lang mag een HDMI kabel toch niet zijn (5-15 meter ofzo, ligt aan kwaliteit materialen) , een bestaande VGA kabel heeft neit genoeg anders en een andere kwaliteit....

Maar het kan wel uiteraard. Ik schat zo in dat elke kabeltrekker het wel durft te proberen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• My-life
Dat klinkt goed Spotmatic. Het moet inderdaad door een standaard 'elektrabuis'. Daar past zo'n mini-HDMI plug dus gewoon doorheen?

@MsG
Ik wil de kabel vervangen. Niet alleen een andere connector.

Op zoek naar een 15m lange HDMI --> mini-HDMI kabel dan!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat mogelijk ook nog kan: 1 connector afknippen, kabel door de buis trekken, en dan de draadjes weer aan elkaar solderen. Krimpkousjes er omheen en een metalen behuizing ter afscherming. Solderen van draadjes is makkelijker dan draadjes aan een connector solderen ;)

• My-life
Ja dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Klinkt erg makkelijk.
Ik weet alleen niet hoe het zit met de afscherming van de aders onderling. Heb eerlijk gezegt nog nooit een HDMI/DVI kabel doorgeknipt.

Maar helemaal zonder knippen en solderen lijkt me het beste.

Wat ik mij trouwens zojuist zat te bedenken, ik heb meerdere bedrijven gevraagt naar een oplossing. Het bedrijf wat normaal bij ons de techniek doet, het bedrijf wat deze zomer de beamer heeft vervangen, het bedrijf waar ik de videoswitch koop en geen van alle kwam met het simpele feit dat er ook een mini variant van HDMI is.

offtopic:
Grappig dat er nu onder het topic de advertentie "HDMI kabels tot 20m - Ook HDMI-DVI Mini HDMI en HDMI Verloop Stekers" komt te staan :+ .

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 16:32
De aderparen (om elkaar gewikkeld, tis twisted pair zoals in netwerkkabels enzo) hebben meestal een simpele folie als afscherming, daarnaast is er nog een goeie afscherming rond de gehele kabel (die doet het meeste werk).
Een klein stukje ongetwist aan elkaar solderen zal bij een niet te lange kabel wel lukken, maar meer dan één/ een paar centimeter ongetwist laten zal je problemen geven. Hou de lengte van de kabels allemaal zo exact mogelijk gelijk.
En eigenlijk hangt het ook erg af van de pixelclock en de data wat er wel en niet zal werken (hoe hoger de resolutie, en hoe meer variaties in je beeld, hoe gevoeliger alles wordt, dambordpatroon van 1 pixel groot is een ideaal testbeeld hiervoor).

Met aanzetten van connectoren heb ik geen ervaring, maar het lijkt me dat dat even goed moet werken als een kabel uit de winkel, zolang je alle draden netjes even lang maakt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• My-life
Ik ben aan het zoeken naar een 15 meter lang HDMI --> mini HDMI kabel, maar deze lijkt niet te bestaan. Evenals een mini HDMI --> HDMI adapter :S .

Nou zal het misschien ook wel lukken met 10 meter kabel (moet het dan nog even exact gaan opmeten, maar ik zal toch een adapter moeten hebben om de mini HDMI connector weer groot te krijgen zeg maar

Heb jij die weleens gezien Spotmatic?

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-11 14:39

• My-life
Bedankt voor het zoeken Kosty, maar ik ben bang dat die geen mini HDMI --> HDMI adapter is zoals de omschrijving doet geloven.

Het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/GoT/Unitek%20adapter.png
Volgens mij is de male connector kleiner als de female connector.
En uit de review die erbij staat:
Currently quite hard to find mini HDMI connectors here in Australia. Full size HDMI freely available. This widget therefore perfect for my new Canon HF 10 video camera. I was a little concerned about lack of space around the socket on the camera, but this fits perfectly.
Ik zal eens kijken of ik die winkel kan mailen.

• My-life
Helaas heeft Deal Extreme mij niet terug gemailt.
Ik heb zojuist wel iets gevonden waar ik denk ik wat aan heb!
Afbeeldingslocatie: http://www.kabeltje.com/images/AVREPEAT-36_1.JPG
HQ Luxe HDMI - HDMI MINI koppelstuk

Er staat bij dat het koppelstuk het signaal ook nog eens versterkt. Ik vraag me af hoe, want volgens mij hoeft er geen adapter op aangesloten te worden.

Ik denk dat ik deze ga bestellen samen met een 10m HDMI - mini-HDMI kabel en nog een wat kortere HDMI - HDMI kabel, als jullie daar niets op tegen hebben :) .

[ Voor 11% gewijzigd door My-life op 20-10-2008 14:20 ]

• jitter
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2022
My-life schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:05:
Er staat bij dat het koppelstuk het signaal ook nog eens versterkt. Ik vraag me af hoe, want volgens mij hoeft er geen adapter op aangesloten te worden.
Pin 18 (type A): +5 V Power (max 50 mA).

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 09:28
Wel een iets duurdere oplossing maar veel handiger om te installeren en de kwaliteit is hoger dan een zelf geknutselde hdmi stekker. Alleen even een utp kabel leggen en de rj45-stekkers erop te zetten: DVI over UTP zie hier: http://www.extron.com/pro...?id=dvi201txrx&search=DVI.

[ Voor 11% gewijzigd door Melmer op 21-10-2008 22:48 ]

• My-life
jitter schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:26:
[...]

Pin 18 (type A): +5 V Power (max 50 mA).
Daar zat ik ook aan te denken, maar erg veel vermogen komt daar niet uit.
Genoeg om het signaal dus nog een keer een boost te geven?
Melle schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:46:
Wel een iets duurdere oplossing maar veel handiger om te installeren en de kwaliteit is hoger dan een zelf geknutselde hdmi stekker. Alleen even een utp kabel leggen en de rj45-stekkers erop te zetten: DVI over UTP zie hier: http://www.extron.com/pro...?id=dvi201txrx&search=DVI.
Dat het iets duurder is maakt in dit geval niet zoveel uit. Of het handiger is weet ik niet en of de kwaliteit hoger is ook niet.

De beamer wordt onder andere gebruikt voor videoconference. Er mag dus absoluut geen vertraging op het beeld zitten. Ik heb geen ervaring met deze converters, maar ik kan me voorstellen dat het toch een bepaalde delay veroorzaakt.
De kastjes die jij linkt zien er trouwens erg ingewikkeld uit. Ik heb thuis deze liggen:
Afbeeldingslocatie: http://edge4.dealsdirect.net/images/products/10807/1/product1_10807.jpg
Die heb ik te leen om te testen. Erg mooie kleine kastjes.

Als het goed is krijg ik vandaag de kabels binnen die ik besteld heb.
  • HQ HDMI-DVI aansluitkabel 1,5 meter €11.95
  • HQ HDMI-DVI aansluitkabel 3 meter €15.95
  • HQ HDMI kabel 5 meter €19.95
  • Mini HDMI naar HDMI verguld 10 meter €22.95
  • HQ Luxe HDMI - HDMI MINI koppelstuk €11.95
Als het hiermee gaat lukken ben ik er helemaal uit. Als het niet lukt moet ik de converters maar eens gaan proberen.

• My-life
Gisten zijn alle kabels binnen gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://my-life.mallerd.nl/GoT/Cables%20small.JPG(Telefoon pic, clickable)
De 10m lange HDMI <--> mini-HDMI kabel is niet zo dik en zal dus ook niet super afgeschermd zijn. De andere kabels zien er goed uit. Daarvan zijn de connectoren van metaal.
Het koppelstukje is klein zoals je kunt zien.

Ik ben gister gelijk aan de slag gegaan. De kabel door het PCV buisje trekken ging eerst nog niet zo makkelijk. In het buisje ligt ook nog een ander (RGB) kabeltje.
De tweede poging ging beter. Ik had de trekveer wat anders aan de HDMI kabel vast gemaakt en alles lekker vet ingesmeerd met boter :P .Verder had ik de kunststof randjes van de connector nog iets afgeschuind
De kabel licht nu door het buisje (10m is precies genoeg, 9,5 was te kort geweest). Om te testen of het goed werkte heb ik het koppelstukje eraan geklikt (klikt goed vast), daar een HDMI <--> DVI kabel in gekikt en daar een computer op aangesloten.

Het beeld is goed. Beter als met VGA.

Nu moet ik alleen nog een HDMI switch hebben om de twee computers op aan te sluiten en de out-put natuurlijk op de nieuw gelegde kabel.

We hebben in de zaal waar het allemaal gebeurt een klein kastje staan met een touchscreen waarmee je de gordijnen, verlichting, beamer e.d. bedient. Ik wil het liefst dus ook een HDMI switch die hiermee bedient kan worden.
Mocht dit te duur uitvallen dan bestel ik gewoon een losse HDMI swich. Misschien wel weer bij www.kabeltje.com na deze goede levering.

Mijn probleem is dus opgelost. Mede dankzij de gouden tip van Spotmatic, kudos voor hem!

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

My-life schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:27:
...

We hebben in de zaal waar het allemaal gebeurt een klein kastje staan met een touchscreen waarmee je de gordijnen, verlichting, beamer e.d. bedient. Ik wil het liefst dus ook een HDMI switch die hiermee bedient kan worden.
Mocht dit te duur uitvallen dan bestel ik gewoon een losse HDMI swich. Misschien wel weer bij www.kabeltje.com na deze goede levering

....
Ik vermoed dat het hier om een Crestron of AMX paneel gaat?

Hier zit vaak ook een controlunit achter welke diverse aanstuurmogelijkheden heeft (afhankelijk van het type) zoals IR / RS232 / IP / relais etc.

Helemaal afhankelijk van de unit die er achter zit en vrije stuurpoorten of je met een bestaand systeem nog een switch kan bedienen, je zal in ieder geval naar een switch op zoek moeten met IR of RS232 bedieningsmogelijkheden.

In de tijd dat ik nog AV-Technicus was (lees: inmiddels alweer 2 jaar geleden), en regelmatig dit soort systemen ontworpen en aangelegd heb, gebruikten we eigenlijk alleen Extron switches (voorbeeld) vanwege de uitmuntende kwaliteit, maar deze zijn daarentegen weer erg kostbaar.

Daarnaast, als het inderdaad om een Crestron of AMX systeem gaat zal het geheel omgeprogrameerd moeten worden en dan het liefst door dezelfde programmeur (in geval van AMX in Nederland heel vaak Schouten AVCS en in geval van Crestron vaak AValk) als waardoor het systeem in eerste instantie is geprogrammeerd.

Dit omdat met name bij oudere systemen de software niet uit het systeem te downloaden is om daarop weer aanpassingen te maken en dus of de originele software nodig is, of het hele systeem opnieuw geprogrammeerd moet worden.

Verwacht bij Crestron of AMX dus ook niet dat je met een paar tientjes klaar bent.

[ Voor 61% gewijzigd door floriske.nl op 27-10-2008 15:17 ]

• My-life
Het is volgens mij inderdaad een AMX systeem. Ik moet het even nakijken om helemaal zeker te zijn.
De controlunit die er nu achter zit heeft dacht ik alleen RGB aansluitingen. Dit systeem is een jaar of 5 oud. De VGA kabel ging rechtstreeks van de computer naar de beamer. Je kon met het bedieningspaneel dan de computer als input kiezen zodat de beamer overschakelde.

Ik denk dat de nieuwe switch inderdaad een RS232 aansluiting moet hebben. Zo werd de vorige beamer ook aangestuurd. Als ik op het type zoek waar jij naar linkt zie ik prijzen van 200 dollar. Als de prijs voor de kwaliteit staat kan ik het wel verantwoorden denk ik.

Het AMX systeem zal inderdaad weer geprogrammeerd worden door het bedrijf die het oorspronkelijk geïnstalleerd heeft.

Het hoeft niet voor een paar tientjes te gebeuren, maar ik wil wel dat het goed gebeurt.
De aankomende jaren moet het goed blijven werken voor iedere digibeet die er gebruik van wil maken :) .

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:25

Spotmatic

Ken sent me

My-life schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:27:
Mijn probleem is dus opgelost. Mede dankzij de gouden tip van Spotmatic, kudos voor hem!
Och, het was maar een tip hoor... ;) Ik ben veel actief op een Home Theater forum en daar komen dit soort vragen wel vaker voorbij. Het gebruik van een mini-HDMI kabel is een bekende oplossing, hoewel het niet altijd wordt gepropageerd (het gebruik van koppelstukjes brengt immers altijd verlies met zich mee). Maar als het werkt...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

My-life schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:37:
Het is volgens mij inderdaad een AMX systeem. Ik moet het even nakijken om helemaal zeker te zijn.
De controlunit die er nu achter zit heeft dacht ik alleen RGB aansluitingen. Dit systeem is een jaar of 5 oud. De VGA kabel ging rechtstreeks van de computer naar de beamer. Je kon met het bedieningspaneel dan de computer als input kiezen zodat de beamer overschakelde.

Ik denk dat de nieuwe switch inderdaad een RS232 aansluiting moet hebben. Zo werd de vorige beamer ook aangestuurd. Als ik op het type zoek waar jij naar linkt zie ik prijzen van 200 dollar. Als de prijs voor de kwaliteit staat kan ik het wel verantwoorden denk ik.

Het AMX systeem zal inderdaad weer geprogrammeerd worden door het bedrijf die het oorspronkelijk geïnstalleerd heeft.

Het hoeft niet voor een paar tientjes te gebeuren, maar ik wil wel dat het goed gebeurt.
De aankomende jaren moet het goed blijven werken voor iedere digibeet die er gebruik van wil maken :) .
In dat geval zal je programmeur ook de details van het systeem kennen en eenvoudig aan kunnen geven wat de mogelijkheden/benodigdheden zijn.

Extron wordt overigens ook door nogal wat AV-bedrijven in nederland verkocht en ze hebben zelfs een nederlands hoofdkantoor. Veel kans kan je programmeur het zelfs leveren.

Succes!

• My-life
Thx Floris.

Hij is al langs geweest en heeft aangegeven wat er mogelijk is. Ik zit er zelfs nog aan te denken om de output naar de beamer ook op het bedieningspaneel weer te laten geven.
Dat kon ook zei hij. Eerst leek het me niet nuttig, maar toevallig kreeg ik vandaag een vraag van een gebruiker die daarmee beantwoord zou zijn.
Ik weet alleen niet meer het nadeel die ik bedacht toen de man mij vertelde dat het kon.

Het maakt mij verder niet veel uit welk merk er gemonteerd word. Ik neem aan dat de leverancier er verstand van heeft en hij is ook degene die er support op zal moeten leveren.

Leuk om reacties van iemand te krijgen die hier meer ervaring mee heeft terwijl we de topic titel 'Zelf HDMI connector aanzetten' inmiddels wel aardig voorbij zijn.

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

My-life schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:52:
Thx Floris.

Hij is al langs geweest en heeft aangegeven wat er mogelijk is. Ik zit er zelfs nog aan te denken om de output naar de beamer ook op het bedieningspaneel weer te laten geven.
Dat kon ook zei hij. Eerst leek het me niet nuttig, maar toevallig kreeg ik vandaag een vraag van een gebruiker die daarmee beantwoord zou zijn.
Ik weet alleen niet meer het nadeel die ik bedacht toen de man mij vertelde dat het kon.

Het maakt mij verder niet veel uit welk merk er gemonteerd word. Ik neem aan dat de leverancier er verstand van heeft en hij is ook degene die er support op zal moeten leveren.

Leuk om reacties van iemand te krijgen die hier meer ervaring mee heeft terwijl we de topic titel 'Zelf HDMI connector aanzetten' inmiddels wel aardig voorbij zijn.
Graag gedaan uiteraard!

Ik werk dan al wel bijna 2 jaar niet meer als AV-technicus, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn interesse niet verloren ben ;)

Het grootste verschil tussen goedkopere en duurdere switches is over het algemeen de kwaliteit van de gebruikte componenten, waardoor goedkopere switches vaak meer dempen en meer signaalruis veroorzaken, maar als het goed werkt is het goed he ;)

Persoonlijk vond ik altijd het nadeel van de bron streamen op het Amx (of in mijn geval vaker Crestron) paneel dat de "presentator" vaak de neiging heeft om op het paneel mee te kijken in plaats van op het scherm waardoor deze nogal stuntelig of onvoorbereid over kan komen en minder interactie met de zaal heeft ;) Zie het maar als iemand die constant door zijn speech aan het bladeren is :X

Daarnaast is direct ingrijpen als er iets mis gaat wat lastiger, tenzij het beeld kleiner gestreamed wordt en de belangrijkste bedieningsfuncties van het paneel zichtbaar blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 28-10-2008 09:44 ]

• My-life
De meeste mensen die bij ons presentaties geven zijn wel professioneel genoeg om niet als een brugger naar het schermpje te staren denk ik. En ze kunnen het natuurlijk zelf aan en uit zetten.

De gebruiker die mij gisteren de vraag stelde ging een demo geven. Hierbij had hij geen Powerpoint, maar gewoon software wat hij wilde laten zien. Als hij daarop een actie laat uitvoeren wil hij niet achterom hoeven kijken om te kijken of de actie voltooit is.
Voor hem is het dus misschien wel een mooie oplossing, maar ik vraag me af of het schermpje wel groot genoeg is. Meer als 5" zal het niet zijn denk ik en de resolutie zal ook wel geen 1024*768 zijn ben ik bang.

Dat direct ingrijpen is niet zo belangrijk aangezien bijna alle meetings intern zijn, maar het lijk mij dat de programmeur het wel zo kan maken dat als je op het beeld klikt de knoppen zichtbaar worden.

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

My-life schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:12:
De meeste mensen die bij ons presentaties geven zijn wel professioneel genoeg om niet als een brugger naar het schermpje te staren denk ik. En ze kunnen het natuurlijk zelf aan en uit zetten.

De gebruiker die mij gisteren de vraag stelde ging een demo geven. Hierbij had hij geen Powerpoint, maar gewoon software wat hij wilde laten zien. Als hij daarop een actie laat uitvoeren wil hij niet achterom hoeven kijken om te kijken of de actie voltooit is.
Voor hem is het dus misschien wel een mooie oplossing, maar ik vraag me af of het schermpje wel groot genoeg is. Meer als 5" zal het niet zijn denk ik en de resolutie zal ook wel geen 1024*768 zijn ben ik bang.

Dat direct ingrijpen is niet zo belangrijk aangezien bijna alle meetings intern zijn, maar het lijk mij dat de programmeur het wel zo kan maken dat als je op het beeld klikt de knoppen zichtbaar worden.
Het is inderdaad helemaal afhankelijk van je gebruikers en hoe zij er mee omgaan.

De resolutie van het scherm is geheel afhankelijk van het type.

Het is inderdaad zo dat het scherm eenvoudig gewisseld kan worden tussen bediening en stream, maar dat kan soms wel met wat vertraging gaan.

Kwestie van proberen/er bij zijn als de programmeur komt, kan je altijd nog kiezen om het toch niet te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door floriske.nl op 28-10-2008 10:39 ]

• My-life
Zojuist heb ik de offerte door gekregen voor de installatie en de configuratie van de nieuwe apparatuur.
De HDMI switch die geoffreerd word is de Kramer VS-311HDMI. Deze kost meer als het dubbele dan de eerder besproken Extron switch.

Het programmeren van het AMX systeem is erg duur. Als ik de offerte goed lees wordt hier 20 uur voor uitgetrokken.

Volgende week komt de aanbieder de offerte uitleggen. Keep you posted.

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

My-life schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:16:
Zojuist heb ik de offerte door gekregen voor de installatie en de configuratie van de nieuwe apparatuur.
De HDMI switch die geoffreerd word is de Kramer VS-311HDMI. Deze kost meer als het dubbele dan de eerder besproken Extron switch.

Het programmeren van het AMX systeem is erg duur. Als ik de offerte goed lees wordt hier 20 uur voor uitgetrokken.

Volgende week komt de aanbieder de offerte uitleggen. Keep you posted.
Kramer is net als Extron een merk uit het hogere segment, alleen dan meer toegespitst op video.

Die kramer switch is analoge audio-en HDMI switch in 1, indien er echt alleen HDMI geschakeld hoeft te worden, zonder analoge audio is dit echt overbodig en zou ik ze vragen om een eenvoudigere switch te plaatsen.

Als er wel een analoog audiosignaal meegeschakeld dient te worden dan ontkom je er niet aan om (in het geval van Extron een losse) ook een audio switch aan het systeem toe te voegen.

Wat betreft die 20 uur voor het aanpassen van de software, dit is echt belachelijk!!!! In die tijd kunnen ze een volledig systeem programmeren en ik zou hier dan ook niet mee akkoord gaan.

Ik heb, voor dat we dit uit zijn gaan besteden, zelf Crestron systemen (vergelijkbaar met AMX) geprogrammeerd bij 1 van mijn vorige werkgevers en had voor een gemiddeld eenvoudig presentatie systeem (denk aan: verlichting, paar video- en audio bronnen, projector en simpele geluidsinstallatie) echt geen 20 uur nodig voor het programmeren.

offtopic:
mooie fiets trouwens

• My-life
offtopic:
Thx ;)

Dat audio mee geschakeld word is wel makkelijk. Dus die switch is waarschijnlijk wel een goede keuze.
Die 20 uur lijkt mij ook wel erg veel. Ik moet het nog zien dat hier drie en halve dag een techneut zit te proggen.

Volgende week weet ik meer.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-11 22:13
Is het nu zonder problemen mogelijk om een mini-HDMI door een standaard elektra buis te krijgen? Zit namelijk beetje met zelfde probleem, heb hdmi extenders geprobeerd om signaal via UTP over te zetten maar krijg dan altijd storing op 1080p. Dus eventueel zou een mini-HDMI met verloopstukje oplossing zijn, maar moet zeker 1080p ondersteunen (projector is FullHD). Ik zit overigens ook nog met twee bochten in die elektra buizen. Twee UTP's krijg ik er zonder problemen doorheen, maar zo'n mini-HDMI stekkertje is toch nog altijd redelijk stroef niet?

• My-life
Bij mij ging het ook niet heel soepel, maar er zit ook nog een andere kabel in de pijp en een aantal bochten. Het plugje past er opzich makkelijk door. Ik had de trekveer er zo aan vastgemaakt dat het plugje recht door het buisje getrokken wordt.

Let wel dat hoe langer en dunner je kabel, hoe meer signaal verlies. Ik kan door mijn 15M lange en dunne kabel geen hogere resolutie dan 1280*1024 versturen.
Pagina: 1