Moederbord specificaties opzoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.251 views

• twjdeboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2025
Hallo Tweakers

Ik heb ongeveer 2 jaar oude pc staan, waar op dit moment een GeForce 7500 LE in zit. Dit is dezer dagen echt zwaar bagger, en ik ben van plan er een nieuwe HD4670/HD4650 in te zetten, i.c.m. Wat nieuw DDR2-800 geheugen, alleen weet ik niet of ik PCI-Express 1 of 2 heb. Bij CPU-Z staat alleen Pci-Express, geen versie, ook niet op mijn nieuwe pc, MET pci-express 2.0 Ook weet ik niet wat het maximale geheugen per slot is en of ik dus wel 2 GB per stick kan gebruiken.

Waar kan ik dit het makkelijkst vinden? Bios denk ik?

En als ik PCI-E 1.x heb, kan ik dan ook de HD-4650/HD4870 gebruiken?

Kunnen jullie misschien je mening geven over wat leuk DDR2-x00 (denk dat ik DDR2-800 nodig heb) geheugen?

Op het oog:
Videokaart: http://www.alternate.nl/h...Sapphire/HD4670/-1074150/?
Of kan ik beter voor de 20 euro schelende 512 MB versie gaan?
Geheugen: http://www.alternate.nl/h...s.html?articleId=-1071020

Bij voorbaat veel dank en koekjes voor tips!

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Het is misschien ook handig om even je moederbord te vermelden? Daar gaat het allemaal om uiteindelijk :P

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Overzicht PCIe 1.0 en 1.1 Moederborden doornemen en meestal is het alleen een probleem wanneer je een VIA chipset hebt die niet werkt met pci-e 2.0 kaarten.

Welk geheugen zal je zelf op moeten zoeken vanwege de QVL van je moederbord.

Grafische kaart, ik zou voor de 512MB versie gaan? 1GB wordt in vrijwel nog geen enkel spel volledig benut.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dan kijk je toch even met hwinfo oid naar wat voor mobo er in zit ?

Of je maakt de kast open en leest het van het plankje zelf af.
Of je kijkt in het bijgeleverde boekje :)

Abort, Retry, Quake ???

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Met System Information Windows kan je ook meer gegevens over je moederbord vinden.

• twjdeboer
Intel 945 Chipset 1.0a, dankzij Wiethoofd achter gekomen... Watvoor videokaart is tegenwoordig nog 1.0a compatible?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ninjakip schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:44:
Watvoor videokaart is tegenwoordig nog 1.0a compatible?
Alle 2.0 kaarten zolang je dus maar geen VIA chipset hebt. Het is alleen nuttig om een snelle grafische kaart te kopen als je CPU en geheugen het niet bij kunnen houden.

Zie ook: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

ninjakip schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:44:
Intel 945 Chipset 1.0a, dankzij Wiethoofd achter gekomen... Watvoor videokaart is tegenwoordig nog 1.0a compatible?
Alle kaarten zouden moeten werken. Mocht het niet werken, kun je de kaart altijd terugbrengen naar de winkel.

Zoals Wiethoofd al zei, alleen sommige VIA chipsets hebben wat problemen met nieuwe kaarten.

Wat voor processor heb je? Toch wel minimaal een Core 2 Duo hoop ik? Anders heeft zo'n snelle kaart niet zoveel zin. Oeps, ik dacht dat je een 4850/4870 op het oog had.

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 18-11-2008 19:08 ]

• twjdeboer
Naja, ik heb een Pentium D :P, maar kan je met een socket 775 LGA een Core2Duo aansluiten? Of ben ik dan aan een ander MoBo toe, want dan kan ik net zo goed over een half jaartje een upgrade kit kopen (Aangezien het niet mijn main-gaming pc is)

Verwijderd

Trek je kast open en kijk op het bord. Lijkt me nogal voordehandliggend.

• twjdeboer
Ik heb een keer gelezen dat je maximum geheugen per slot, je maximum in totaal gedeeld door het aantal slots is. Klopt dit? En waar staat je maximumgeheugen? En dus je maximumfrequentie... Kan ik dit in mijn bios vinden?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Maximum geheugen en maximum snelheid per DIMM staan in je moederbord boekje.

Ik zou wachten en die upgrade set kopen, dan weet je dat alles op elkaar afgestemd is en werkt.

• twjdeboer
Ja maar dan wil ik wel alvast een betere Graka hebben, aangezien die niet in zo'n set zitten. Dus ik ga denk ik voor de HD4670 512MB, dan kan ik er later nog steeds mee door.

Heel erg bedankt voor de hulp in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door twjdeboer op 18-11-2008 19:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 22:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondanks meerdere verzoeken heb je niets gedaan om je moederbord te herkennen. Er staat in de FAQ van dit subforum genoeg over hoe dat te doen, niet in de laatste plaats door je kast open te trekken en te kijken wat er op dat geval geschreven staat. Helaas negeer je ook HlpDsKs suggestie volledig.

Op gegeven moment houdt het op als je zelf niets wilt doen. Dat moment is aangebroken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.